Chcesz wykorzystać LinkedIn do rozwoju swojego biznesu? Potrzebujesz pomocy w wyborze postów na stronę firmową?
W tym artykule odkryjesz 11 pomysłów na posty dla firm na LinkedIn i poznasz wskazówki dotyczące publikowania treści, które przynoszą efekty.
Zanim zaczniesz pisać posty na LinkedIn, dobrze jest stworzyć strukturę treści.
Po pierwsze, zdecyduj się na tematy, które chcesz poruszyć, aby mieć pewność, że będziesz publikować posty o każdym z nich w regularnych odstępach czasu. Na przykład, możesz chcieć mówić o spostrzeżeniach i wydarzeniach z branży lub używać treści typu storytelling, aby pomóc klientom poznać Twoją firmę i zespół.
Następnie zastanów się, jakim językiem będziesz się posługiwać w postach na swojej stronie firmowej. Chociaż Twoi odbiorcy z LinkedIn mogą mieć bardziej profesjonalne nastawienie niż, powiedzmy, odbiorcy z Instagrama, nie oznacza to, że musisz używać formalnego stylu. Zamiast tego zastanów się, jak możesz stworzyć język dopasowany do społeczności, który buduje zaufanie i przyciąga obserwatorów.
Na koniec ułóż podstawowy wzór treści na LinkedIn, aby Twoje posty wyróżniały się w news feedzie.
Rozpocznij swoje posty od opisu, który mówi czytelnikom, dlaczego Twój post jest dla nich ważny.
Następnie przyciągnij ludzi, aby chcieli czytać dalej. Zakończ go wezwaniem do działania (CTA), które skłania ludzi do zrobienia czegoś związanego z Twoimi celami marketingowymi, takimi jak obejrzenie filmu, kliknięcie linku lub wypełnienie formularza.
Od postów tekstowych, przez wydarzenia na żywo, po biuletyny firmowe — LinkedIn ma wiele opcji, dzięki którym Twoja firma może publikować oryginalne treści. Przyjrzyjmy się 11 pomysłom na posty na stronie firmowej.
W zależności od celów marketingowych możesz chcieć, aby treści na stronie firmowej wzbudzały zaangażowanie, napędzały ruch na stronie lub generowały leady. Nie chcesz z pewnością, by zgubiły się w tłumie i były ignorowane przez odbiorców.
Czy posty tekstowe na LinkedIn mogą naprawdę wyróżniać się w news feedzie? Jak najbardziej, pod warunkiem że napiszesz je w sposób, który przyciągnie uwagę i przyciągnie czytelnika. W news feedzie LinkedIn posty tekstowe wyświetlają do pięciu linijek tekstu przed wyświetleniem linku, który użytkownicy muszą kliknąć, aby zobaczyć cały post. Oznacza to, że te pierwsze pięć linijek musi mieć znaczenie.
Masz do przekazania sekret branżowy? Czy odkryłeś nowy sposób na rozwiązanie powszechnego problemu? Przekazuj informacje stopniowo, tak aby Twoi odbiorcy byli zmuszeni do kliknięcia Zobacz więcej, aby przejść do sedna.
Zamiast tworzyć jeden nieprzejrzysty blok tekstu, zastosuj podziały na linie, aby stworzyć przestrzeń i sprawić, że Twój post będzie przyjemniejszy do czytania.
Możesz oczywiście zadawać pytania w postach tekstowych lub w każdym poście na LinkedIn. Ale jeśli Twoim głównym celem jest zwiększenie zaangażowania i uzyskanie odpowiedzi, funkcja ankiety LinkedIn jest dobrym wyborem. Dzięki ankietom LinkedIn możesz przeprowadzić podstawowe badania rynku, przedstawić pomysł lub lepiej poznać swoich odbiorców. Stwórz ankietę, a następnie dodaj do czterech potencjalnych odpowiedzi i wybierz ramy czasowe pomiędzy pierwszym dniem a dwoma tygodniami. Aby zachęcić do dodatkowego zaangażowania, rozważ zrobienie z ostatniej opcji kategorii: „Inne”, gdzie swoją odpowiedź na pytanie trzeba podać w komentarzu.
Jeśli chcesz udostępnić treść z zewnętrznej witryny, skopiuj i wklej adres URL, aby utworzyć post z linkiem. LinkedIn automatycznie wygeneruje kartę strony internetowej dla Twojego postu, tworząc dodatkową powierzchnię dla Twoich odbiorców do stuknięcia lub kliknięcia.
Posty z linkami umożliwiają udostępnianie treści, począwszy od zawartości bloga, poprzez strony produktów i usług, aż po lead magnets. Możesz również połączyć się z treściami, które Twoja firma opublikowała w witrynach innych firm, takich jak YouTube. Czy obawiasz się, że włączenie zewnętrznego linku może spowodować, że LinkedIn zmniejszy zasięg Twojego postu? Warto eksperymentować z różnymi strategiami linkowania, aby zobaczyć, co napędza najlepsze wyniki dla Twojej strony firmowej. Zamiast publikować post z linkiem, przetestuj post z obrazkiem z adresem URL w pierwszym komentarzu.
Gdy chcesz przykuć uwagę odbiorców za pomocą zdjęć lub grafik, posty z obrazkami to świetny wybór. Idealnie nadają się one do udostępniania zdjęć Twojego zespołu, relacji z ostatniego wydarzenia lub grafik ilustrujących Twój produkt.
Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na zdjęcia, czy grafiki, zawsze staraj się publikować oryginalne media wizualne. Oczywiście, zdjęcia stockowe mogą pomóc Ci zaoszczędzić czas i pieniądze. Ale sprawią one również, że Twoje treści będą wyglądały na zamienniki — co jest przeciwieństwem tego, do czego powinna dążyć Twoja strona firmowa.
Czasami jedno zdjęcie lub grafika nie wystarczą, aby przekazać swoje uwagi. Chociaż posty na LinkedIn nie obsługują więcej niż jednego obrazu, platforma obsługuje dokumenty. Podobnie jak posty z karuzelą, posty z dokumentami na LinkedIn mogą zawierać wiele obrazów, które ludzie mogą przesuwać lub przewijać.
Jednak dokumenty mają wiele zalet w porównaniu z postami karuzelowymi. Dokumenty:
– Mogą zawierać do 300 obrazów — co oznacza, że możesz w zasadzie przesłać cały szablon prezentacji lub lead magnet.
– Są możliwe do pobrania, więc świetnie nadają się do udostępniania poradników, list kontrolnych i innych zasobów, z których Twoi odbiorcy powinni korzystać.
– Oferują spojrzenie na następny panel, kiedy pojawiają się w news feedzie — zachęcając ludzi do przeciągnięcia palcem, aby zobaczyć więcej.
Aby udostępnić dokument, zacznij od utworzenia postu ze swojej strony firmowej. Kliknij przycisk Dodaj dokument w dolnej części okna. Następnie prześlij swój plik z dokumentem. Aby uzyskać najlepsze wyniki, użyj pierwszej strony, aby podpowiedzieć wartość, jaką oferuje dokument, aby ludzie byli zainspirowani do kliknięcia, pobrania a nawet udostępnienia na swoich kanałach.
Jeśli jeden nieruchomy obraz nie wystarczy, by opowiedzieć swoją historię, świetną alternatywą jest wideo. LinkedIn Video jest szczególnie dobre do generowania reakcji, komentarzy i udziałów, ponieważ wideo może napędzać znacznie większe zaangażowanie odbiorców.
Możesz przesyłać filmy o długości do 10 minut za pomocą aplikacji mobilnej lub udostępniać filmy o długości do 15 minut na komputerze stacjonarnym. W rzeczywistości najlepiej oceniane filmy mają kilka minut lub mniej. Aby znaleźć odpowiednią długość dla firmowych treści wideo, testuj dłuższe i krótsze filmy. Zawsze pamiętaj o napisach lub nakładkach tekstowych, aby Twoi odbiorcy mogli się zaangażować, nawet bez dźwięku.
Krótki filmik jest wystarczająco długi, aby zachęcić użytkowników do kliknięcia zewnętrznego linku, w celu uzyskania większej ilości szczegółów.
O ile wideo może zwiększyć zaangażowanie na Twojej stronie firmowej, to livestreaming na LinkedIn jest jeszcze bardziej efektywny. W rzeczywistości wideo LinkedIn Live generuje 24 razy więcej zaangażowania niż typowy post, co oznacza, że livestreaming jest idealny do interakcji z publicznością. Należy jednak pamiętać, że aby rozpocząć transmisję na żywo, należy spełnić kilka wymogów, m.in. posiadać minimum 150 obserwujących.
Ponieważ wydarzenia LinkedIn Live mogą trwać nawet 4 godziny, możesz je wykorzystać do transmisji webinarów, rozmów, dyskusji panelowych, a nawet keynote talks. Możesz zaplanować livestream z dużym wyprzedzeniem, co daje Ci dużo czasu na promocję wydarzenia i zwiększenie frekwencji. Dzięki takiemu działaniu użytkownicy LinkedIn mogą kliknąć, aby zarejestrować się na wydarzenie i otrzymać powiadomienie o jego rozpoczęciu. Po zakończeniu wydarzenia uczestnicy mogą również obejrzeć powtórkę na stronie wydarzenia LinkedIn Live. Nadaj wydarzeniu tytuł i opis, a także oznacz prelegentów.
Co jeśli Twoja strona firmowa nie ma dostępu do LinkedIn Live, ale nadal chcesz zorganizować wirtualne wydarzenie? Możesz zorganizować transmisję na żywo w swojej witrynie lub innej witrynie innej firmy, a następnie promować swoje wydarzenie na LinkedIn.
Wybierz Online jako typ wydarzenia, a następnie wklej adres URL livestream w polu zewnętrznego linku wydarzenia. Masz również możliwość dodania do wydarzenia formularza rejestracyjnego LinkedIn, który pozwala pobrać dane uczestników po zakończeniu livestreamu.
Gdy chcesz przedstawić złożone tematy za pomocą słów, a nie wideo, LinkedIn Articles oferuje doskonałe wyjście. Artykuły mogą mieć dłaugość ponad 100 000 znaków (w przybliżeniu ponad 15 000 słów), co jest odpowiednikiem dogłębnego wpisu na blogu lub artykułu z zakresu przywództwa myślowego.
W rzeczywistości możesz umieścić treści ze swojego bloga w artykułach na swojej stronie firmowej. Przed zamieszczeniem wystarczy dodać notatkę, że treść została pierwotnie opublikowana na stronie firmowej i dodać link do oryginalnego postu. Zoptymalizuj obraz okładki tak samo jak obraz nagłówka dla swojego bloga, ponieważ ten element wizualny jest kluczem do napędzania kliknięć.
Jeśli planujesz regularnie pisać artykuły na LinkedIn, masz jeszcze jedną opcję publikacji. Dzięki LinkedIn Newsletters możesz publikować treści co tydzień lub co miesiąc i utrzymywać regularne grono Czytelników.
Możesz zaprosić ludzi do zapisania się na swój newsletter. Jeśli to zrobią, dostaną powiadomienie, gdy opublikujesz nowy numer. Możesz również udostępnić treść newslettera w poście na stronie firmowej, aby zwiększyć zasięg i zdobyć więcej subskrybentów.
Jeśli masz świetny zespół, to Twoi koledzy prawdopodobnie publikują angażujące treści na swoich osobistych profilach na LinkedIn. Posty, które podkreślają ich projekty i wkład są świetnymi kandydatkami do publikowania na stronie firmowej.
Aby udostępnić treści na stronie firmowej swojej organizacji, kliknij przycisk Udostępnij pod danym postem. Użyj rozwijanego menu, aby opublikować post jako stronę firmową. Następnie napisz post, w którym dodasz unikalne ujęcie treści przez swoją firmę.
Teraz gdy poznałeś już parę nowych pomysłów na treści, nadszedł czas by rozpocząć testy. Obserwuj uważnie swoje analizy na LinkedIn, aby zobaczyć, które typy postów napędzają, pożądane z punktu widzenia Twojej strony internetowej wyniki.
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, na cuda trzeba poczekać ;))