Blog - Porady i wskazówki

Strategia SEO dla lokalnej firmy – jak ją skutecznie zaplanować ?
26wrz
SEO

Strategia SEO dla lokalnej firmy – jak ją skutecznie zaplanować ?

Strona główna Na skróty Z 90% konsumentów szukających lokalnych firm online, lokalne pozycjonowanie jest

WordPress 6.0.2 już wyszedł!!
25wrz

WordPress 6.0.2 już wyszedł!!

WordPress uruchomił kolejne drobne wydanie, aby poprawić swoją obecną wersję. Ta aktualizacja WordPress

WordPress 6.0.1 aktualizacja serwisowa
25wrz

WordPress 6.0.1 aktualizacja serwisowa

WordPress 6.0 został niedawno wydany 24 maja 2022 roku. Od tego czasu programiści wprowadzili

12 istotnych czynników SEO które musisz znać!
18wrz
SEO

12 istotnych czynników SEO które musisz znać!

On-site SEO to proces dostosowywania treści strony, znaczników i linków wewnętrznych w celu poprawy widoczności w wyszukiwarkach.

Jak wideo pomoże Ci w polepszeniu rankingu SEO?
03wrz
SEO

Jak wideo pomoże Ci w polepszeniu rankingu SEO?

Prawdopodobnie słyszałeś termin optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO lub Pozycjonowanie) milion razy. Ale czy wiesz, że dodanie

10 powodów, dla których warto mieć sklep internetowy w 2022 roku
02wrz

10 powodów, dla których warto mieć sklep internetowy w 2022 roku

Szukanie produktu lub marki w sieci i sprawdzanie recenzji to praktycznie standard. Firmowa strona internetowa pełni

Jak SEO może zwiększyć ruch na stronie?
31sie
SEO

Jak SEO może zwiększyć ruch na stronie?

Jak SEO może zwiększyć ruch na stronie? Search engine optimization czyli SEO lub potocznie

Popularność e-commerce w Polsce w 2022r.
28sie

Popularność e-commerce w Polsce w 2022r.

Nowoczesna technologia i coraz bardziej zdigitalizowany świat sprawiają, że coraz więcej osób w naszym życiu przenosi

Strategia SEO dla nowej strony www – jak ją przygotować ?
16lip
SEO

Strategia SEO dla nowej strony www – jak ją przygotować ?

Od tworzenia stron internetowych po branding i projektowanie, jest wiele ruchomych elementów podczas uruchamiania nowej strony

Filmy na social media które generują sprzedaż!
09lip

Filmy na social media które generują sprzedaż!

Krótki film reklamowy w social mediach Filmy na social media- czemu warto ? Portale społecznościowe

Jak video Unboxing może wzmocnić Twoją markę?
30cze

Jak video Unboxing może wzmocnić Twoją markę?

Niezależnie od tego, ile mamy lat, uwielbiamy otwierać prezenty i rozpakowywać nowe skarby. Oczekiwanie, podniecenie,

20 kroków do lepszego profilu na LinkedIn w 2022 r.
24cze

20 kroków do lepszego profilu na LinkedIn w 2022 r.

Profesjonaliści-zwłaszcza handlowcy-poświęcają wiele czasu i zasobów na budowanie marki. Jesteśmy w tym szkoleni – i jesteśmy w tym

Krótkie filmy reklamowe – czyli jak rozwijać firmę za pomocą video marketingu ?
20cze

Krótkie filmy reklamowe – czyli jak rozwijać firmę za pomocą video marketingu ?

Czy kiedykolwiek patrzyłeś na swoją stronę internetową, kanały social media lub strategię marketingową jako całość

Strona internetowa – dla właściciela czy dla klienta?
13cze

Strona internetowa – dla właściciela czy dla klienta?

Profesjonalna strona internetowa to w dzisiejszym świecie, podstawowa kwestia umożliwiająca zaistnienie i wypromowanie każdej firmy. Działania

Kampanie reklamowe Google ADS
02gru
SEO

Kampanie reklamowe Google ADS

Skuteczna kampanie reklamowe Google Ads (Adwords). Z nami nie tylko zwiększysz zasięg, ale przede wszystkim pozyskasz klientów

Czym jest blog i czym różni się od strony internetowej?

Kiedy mówimy o stronach internetowych, często rozróżniamy wiele rodzajów, takich jak strony firmowe, sklepy internetowe, portfolio, strony edukacyjne czy blogi i strony osobiste. Dwa z nich zdecydowanie zasługują na szczególne wyróżnienie i są to blogi internetowe oraz serwisy e-commerce. Ale jaka jest różnica między typową witryną a blogiem?

Blog to jeden z rodzajów stron internetowych, w których najważniejszą częścią aktualnej treści są wpisy od najnowszych i ostatnio opublikowanych do najstarszych (często część archiwum). Blog to rodzaj magazynu, witryny z wiadomościami, w której publikowane treści mają „ograniczony okres ważności”. Oznacza to, że publikowane dzisiaj treści mogą jutro nie być istotne dla czytelnika lub mogą być nieaktualne. Jest to treść dynamiczna, w przeciwieństwie do typowych stron internetowych czy nawet stron w ramach publikacji WordPress, gdzie dodawana treść jest zwykle statyczna i aktualna przez długi czas. Nie są aktualizowane w zakresie wymaganym przez komunikat.

 Odpowiadając na pytanie postawione w temacie artykułu: czym jest blog i czym różni się od strony internetowej, należy najpierw określić, czym różnią się serwisy typu blog. Tak jak strona internetowa może być częścią większej strony internetowej, tak blog może być jej integralną częścią.

blog site

Strona internetowa czy witryna internetowa?

tablet z blogiem

Powinieneś wiedzieć, że strony internetowe to powszechny termin związany z witrynami internetowymi. Strony internetowe to zasadniczo wszelkiego rodzaju witryny internetowe (źródła treści) dostępne w Internecie. Witryna internetowa będzie blogiem, sklepem, serwisem społecznościowym i serwisem wideo. Witryna internetowa to w rzeczywistości zbiór witryn internetowych. To, co właśnie czytasz i widzisz na ekranie, to konkretna strona internetowa, strona z artykułem na stronie internetowej będącej opisem na podstronie Blog. W związku z tym witrynę można traktować jako pojedynczy element całej witryny. Z doświadczenia wiemy jednak, że terminy te są wymienne, podobnie jak blogi często mówią, że są blogami, a nie witrynami internetowymi.

Blogi, które spotykamy dzisiaj w Internecie, są ewolucją gazet internetowych, które zespół stworzył w latach 90. XX wieku. Wraz z rosnącym zainteresowaniem tą formą publikacji powstają coraz bardziej wyrafinowane narzędzia ułatwiające zarządzanie blogami i poszerzające ich możliwości. Dlatego blogi stały się popularne, mimo przewidywań, że w ostatnich latach szybko się skończą. Dzięki temu przeszły kolejną ewolucję, ewolucję treści, gdzie ważne jest nie tylko to, co autor publikuje, ale także treści, które czytelnicy pożądają. W ten sposób blogi stały się obecnie jednym z najszybciej rozwijających się rodzajów witryn internetowych pod względem treści i objętości, a także są podstawowym narzędziem pozycjonowania  i wdrażania strategii content marketingu.

Czym różnią się blogi od innych witryn internetowych?

Blog nadal zachował się w formie magazynu. Jego istnienie opiera się na publikowaniu aktualnych treści, które są aktualne dzisiaj, ale jutro mogą już nie być aktualne, interesujące lub aktualne. Jednak z czasem będą pracować nad rankingiem (SEO) dla całej witryny w wyszukiwarkach i odpowiadać na pytania użytkowników sieci. Strony internetowe są zazwyczaj treściami statycznymi i oferują niekończące się informacje. Takie treści jak na przykład wizytówki czy portfolio online. Pamiętaj, że te strony również muszą być regularnie aktualizowane, ale nie jest to tak częste i ważne jak blogi. I to właśnie ten czynnik – aktualność treści – odróżnia blogi od innych serwisów.

Wspomnieliśmy powyżej, że blogi mogą być częścią większych stron internetowych. To także jedno z rozwiązań, które łączą różne treści i sprawiają, że wszystko ze sobą współgra, m.in. zwiększyć konwersję (np. sprzedaż). Blog stanowi odpowiednią podstawę do umieszczenia (marketing treści), natomiast strona internetowa, z którą treści bloga są na stałe powiązane, sprzedaje produkty (nawet jeśli są to usługi lub inne treści).

copywriter works on new blog article

Powinienem mieć stronę internetową czy bloga?

blog czy strona internetowa

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, bo to jaką formę udostępniania treści wybierzesz zależy tylko od celu, który chcesz osiągnąć.

Wyjaśnijmy na prostym przykładzie: warsztat samochodowy ma wizytówkę Google, której może użyć, aby przyciągnąć klientów szukających usług w ich okolicy. Rozszerza wizytówkę o stronę informacyjną – firmową. Zawiera informacje o profilu firmy i oferowanych usługach, cenach i możliwościach kontaktu. Dodatkowo, jeśli właściciel warsztatu założy bloga, może odpowiedzieć na często zadawane pytania: Jak wymienić olej? Dlaczego mój samochód zużywa dużo gazu? Zarówno strona internetowa, jak i blog będą odpowiedzią na różne prośby i potrzeby użytkowników. Ile kosztuje wymiana oleju i jak jest wymieniany?

Wiele firm korzysta z witryn internetowych aby zaistnieć w Internecie. Od tego należy zacząć, chociaż istnieje szereg innych narzędzi, które mogą pomóc, takie jak wspomniany wyżej wpis wizytówki Google. Niezależnie od tego, czy te same firmy zaczną blogować, czy nie, ustal, czy chcą dotrzeć do nowych odbiorców. Może agencja interaktywna pokaże im, że to świetny sposób na zwiększenie ruchu i łatwą pozycję. Okazuje się, że blogowanie może być podstawą Twojej strategii marketingowej, która przyniesie Ci większy zysk, jeśli za pośrednictwem swojego bloga dostarczysz więcej treści (odpowiedzi na pytania klientów).

Blog nauczy Twoich klientów lojalności, zbuduje i wzmocni Twoją markę w Internecie, pomoże nawiązać kontakty, otworzyć Twój biznes na nowe grupy klientów. Pomaga odpowiedzieć na pytania, które są najważniejsze dla Twoich klientów. Stawia Cię w roli eksperta, który zna Twój produkt i rozumie potrzeby Twoich klientów. Oczywiście, jeśli rozważamy prowadzenie bloga jako uzupełnienie firmy lub strony internetowej. Istnieje wiele blogów w Internecie, których jedynym celem jest przyciągnięcie istniejących i nowych odbiorców oraz dzielenie się informacjami. Ale także sprzedaje – sprzedaje treści, aby utrzymać Cię na naszej stronie.