Audyt SEO
Czy wiesz, jak dobrze funkcjonuje Twoja strona internetowa?
Eksperci SEO znają znaczenie regularnych audytów, ale dla wielu z nas, którzy mają tylko podstawową wiedzę o SEO, może to wydawać się zniechęcającym zadaniem. Jednak w dzisiejszym świecie marketingu internetowego coraz ważniejsze jest, aby mieć jasne zrozumienie tego. Audyt SEO czy warto go zatem robić?
NA SKRÓTY
Audyt SEO - czym jest?
Czym więc jest audyt SEO? To sposób na sprawdzenie kondycji Twojej strony, aby zapobiec spamowi i przyjrzeć się sugestiom, jak ją zoptymalizować. Audyty SEO są ważne z wielu powodów, przede wszystkim dlatego, że Google często zmienia swój algorytm zgodnie z nową technologią i wzorcami wyszukiwania.
Przeprowadzenie dokładnego audytu SEO jest niezbędnym punktem wyjścia dla każdego specjalisty SEO, niezależnie od tego, czy robisz to we własnym zakresie, czy zlecasz zadanie na zewnątrz. Dzieje się tak dlatego, że pozwala on na przeanalizowanie bieżących działań SEO, niezależnie od tego, jak bardzo są one intensywne lub rzadkie, i podjęcie natychmiastowych działań na podstawie tych danych.
Ile kosztuje audyt SEO?
To zależy od narzędzi, których chcesz użyć oraz od wielkości Twojej firmy i strony internetowej. Ceny audytu seo różnią się w zależności od tego, jak bardzo złożony jest audyt, więc upewnij się, że zostanie wykonany rzetelnie. Podczas procesu pozycjonowania strony z Business HERO, każda współpraca rozpoczyna się od audyt SEO, który jest fundamentem do całej przyszłej współpracy.
Jak ważny jest audyt SEO?
Ważne jest, aby sprawdzić ogólny stan witryny, aby zapewnić jej użyteczność zarówno w kontekście wewnętrznym, jak i zewnętrznym. Konieczne jest przeprowadzenie wewnętrznego badania kilku czynników, w tym sitemap, anchor text, a nawet platform mediów społecznościowych.
Jednym z powodów, że robienie audytu jest tak ważne, jest upewnienie się, że nie zostaniesz ukarany przez Google za zrobienie czegoś, co może spowodować utratę rankingu witryny. Istnieje wiele małych szczegółów, które mogą skutkować tym, a jeśli nie jesteś ekspertem SEO, możesz to zrobić, nie wiedząc o tym. Kiedy otrzymasz zewnętrzny audyt, możesz otrzymać szczegółowe informacje zwrotne na temat najlepszych praktyk z treścią, linkowaniem i tak dalej.
Wykonanie pełnego audytu SEO jest dość złożone i techniczne, i można znaleźć wiele bardziej zaawansowanych technicznie opisów, jak go wykonać. Może to nie brzmi jak najbardziej zabawne zajęcie na świecie, jeśli nie jesteś ekspertem w dziedzinie informatyki, ale może to zwiększyć przychody w sposób, który możesz sobie nigdy nie wyobrazić, jeśli zostanie wykonany prawidłowo.
Musisz regularnie badać ogólną wydajność swojej witryny.
Audyt SEO - Etapy
Istnieje kilka kluczowych kroków związanych z audytem SEO, aby zapewnić maksymalną optymalizację. Przyjrzyjmy się każdemu z nich bardziej szczegółowo.
Kompleksowy audyt witryny
Audyt SEO – jak więc go przeprowadzić? Każdy skuteczny audyt rozpoczyna się od kompleksowego przeszukania witryny. Pozwala to ocenić obecną sytuację i zidentyfikować wszelkie problemy, jakie może mieć Twoja strona. Zasadniczo, crawl pomoże Ci ustalić bazę dla reszty audytu.
Dobrą praktyką jest wykonanie automatycznego skanowania raz w miesiącu, aby monitorować podstawowe czynniki, takie jak współczynnik odrzuceń, konwersje i odsłony. To będzie wystarczająco często, aby zwrócić uwagę na główne problemy, takie jak wszelkie błędy na stronie w postaci niedziałających linków, tytułów stron i meta-danych lub zduplikowanych treści.
Kiedy robisz skanowanie lub pełny audyt, Twoja witryna jest oceniana, a błędy mogą zostać znalezione, plus daje Ci to kluczowe wskaźniki do optymalizacji witryny dla lepszego SEO i budowania świadomości marki.
Kilka kluczowych obszarów do rozważenia podczas wykonywania technicznego audytu SEO:
- Struktura URL: Czy wszystkie Twoje adresy URL są unikalne, czyste i proste?
- Treść: Czy twoja kopia jest dobrze napisana, sformatowana, informacyjna i świeża?
- Meta opisy: Czy są unikalne na każdej stronie i mają odpowiednią długość?
- Linki: Czy masz ich średnio 5 na stronę? Czy wszystkie działają?
- Obrazki: Czy opisy są w punkt?
- Struktura strony: Czy jest przejrzysta i łatwa w nawigacji?
Dokładne sprawdzenie przeanalizuje Twoją stronę docelową i jej powiązania z innymi stronami, ogólną przyjazność strony dla użytkownika, menu oraz to, czy reklamy i banery są skuteczne, czy też przeszkadzają.
Szybkość strony
Szybkość strony jest również bardzo ważna podczas przeprowadzania audytu SEO, dlatego ważne jest, aby przetestować i porównać czas ładowania strony. Szybka strona przyczynia się do pozytywnego doświadczenia użytkownika, podczas gdy wolna spowoduje wyższy współczynnik odrzuceń w naszej erze ograniczonej uwagi! Jest to dalekie od ideału, jeśli twoja strona jest jednym z twoich podstawowych kanałów konwersji.
Skorzystaj z Google PageSpeed Insights, aby przeanalizować szybkość wyświetlania Twojej strony zarówno na komputerze stacjonarnym, jak i na urządzeniach mobilnych.
Znaczenie testu prędkości polega na tym, że możesz określić, które elementy Twojej strony działają jako przeszkody z perspektywy SEO. Kiedy już wiesz, które obszary wymagają poprawy, możesz zoptymalizować wydajność witryny.
Oceń strukturę witryny
Kolejnym czynnikiem, który poprawi SEO Twojej strony, jest zapewnienie jej solidnej struktury. Im lepsza struktura, tym lepsze doświadczenie użytkownika, zarówno jeśli chodzi o odwiedzających stronę, jak i boty, które przeszukują ją w celu określenia rankingu wyszukiwania.
To właśnie z tego powodu posiadanie jasnej, logicznej, zorganizowanej struktury, która jest odzwierciedlona w kompletnej, dokładnej sitemapie (która została przesłana do kont narzędzi dla webmasterów) jest niezbędne. Silna struktura adresów URL jest równie ważna.
Upewnij się, że odnosi się do hierarchii witryny i że przestrzegasz jasnych i prostych konwencji nazewnictwa, unikając wszelkich symboli i liczb, gdzie to możliwe.
Kolejnym elementem silnej architektury witryny jest upewnienie się, że wszystkie główne strony internetowe są wymienione w górnym menu nawigacyjnym witryny, dzięki czemu odwiedzający witrynę i boty mogą łatwo i skutecznie znaleźć wszystko, czego potrzebują.
Z tego samego powodu, powinieneś również zawrzeć wewnętrzne linki, które przeniosą użytkowników i boty z jednej strony witryny na drugą w jednym prostym kroku. W ten sposób będziesz w stanie zagwarantować silną architekturę strony, która przyniesie korzyści Twojemu SEO.
Sprawdź zawartość treści na stronie
Treść to podstawowy czynnik on-page SEO, który silnie wpłynie na efektywność Twojej witryny. Google preferuje regularnie aktualizowane, unikalne treści, które są adekwatne do potrzeb i preferencji wyszukiwarki.
Oznacza to, że upewniamy się, że treść Twojej strony spełnia te wymagania, dzięki czemu będziesz mógł cieszyć się lepszą widocznością marki i wyższymi rankingami. Audyt SEO treści jest kluczową częścią tego procesu, więc upewnij się, że sprawdzasz istniejące treści oraz zakładasz kapelusz SEO podczas tworzenia nowych.
Podczas tworzenia treści należy używać słów kluczowych w spójny, naturalny sposób. Musisz znaleźć równowagę pomiędzy używaniem słów kluczowych, ale nie możesz przekazać swojej marki jako „spamu”. Jeśli chodzi o tworzenie treści dla SEO, wartość i znaczenie są kluczowe!
Korzystaj z kalendarza treści, aby śledzić odpowiednie słowa kluczowe w każdym formacie treści i mieć oko na trendy w marketingu treści i SEO, aby upewnić się, że jesteś na bieżąco.
Sprawdź zawartość swoich tagów
Zwięzłe, opisowe znaczniki tytułu, które dokładnie oddają cel danej strony internetowej. Dłuższe tytuły zostaną obcięte przez wyszukiwarki, więc mniej znaczy więcej. W miarę możliwości postaraj się zawrzeć odpowiednie słowo kluczowe. Meta-tag służy jako opis zawartości strony internetowej. Jeśli zostaną zoptymalizowane, zachęcą wyszukiwarkę do kliknięcia w Twoją listę w SERP-ie i przejścia na Twoją stronę.
Tagi Alt dla obrazów to opis tekstowy, który jest niezbędny dla botów podczas indeksowania strony. Jeśli zamieścisz dokładne opisy obrazów w swojej witrynie (i ponownie, użyj ukierunkowanych słów kluczowych, jeśli wydaje się to naturalne), będzie to miało znaczący wpływ na Twoje SEO i rzeczywiście Twoją cyfrową dostępność.
Jeśli chodzi o inne ważne znaczniki, upewnij się, że każda z twoich stron zawiera link rel=”canonical” (inaczej znany jako znacznik kanoniczny) w swoim kodzie HTML, aby zapobiec problemom związanym z duplikacją treści, podczas gdy znaczniki postów na blogu pomogą ci uporządkować zawartość twojej strony pod kątem indeksowania – oczywiście pod warunkiem, że masz bloga.
Sprawdź backlinki
Czasami nie chodzi o to, co wiesz, ale o to, kogo znasz. Często wyszukiwarki mogą określić jakość Twojej strony internetowej oraz jej postrzeganą wartość dla wyszukiwarek na podstawie jakości stron internetowych, które zamieszczają do niej linki. Historycznie, istniała praktyka znana jako „link farming”, która polegała na wymianie wzajemnych linków z innymi stronami w celu zwiększenia SEO.
Jednakże wraz z upływem czasu praktyka SEO została udoskonalona, a algorytmy stały się bardziej wyrafinowane. Jeśli chodzi o backlinki, należy skupić się na jakości w stosunku do ilości, a jeśli wyszukiwarka uzna, że wątpliwe strony internetowe zamieszczają linki do naszej witryny, może to spowodować, że nasza witryna nie będzie cieszyła się dobrą opinią. Podobnie ważne jest sprawdzenie, czy linki pochodzą z różnych domen, a nie z tej samej strony internetowej, ponieważ to również będzie miało wpływ na SEO.
Wykorzystaj audyt SEO, aby zwiększyć zaangażowanie, liczbę leadów i przychody!
Osiągaj doskonałe wyniki dzięki audytom SEO, jakie wykonują specjaliści Business HERO!
Jest wiele kroków, które należy podjąć podczas audytu SEO i może się to wydawać przytłaczające, ale właśnie po to tu jesteśmy. Jeśli chcesz uzyskać pomoc ekspertów w zakresie audytu SEO, skontaktuj się z ekspertami Business HERO online lub telefonicznie. Chcemy mieć pewność, że Twoje SEO jest na najwyższym poziomie. Do usłyszenia bądź do zobaczenia wkrótce!
Najnowsze wpisy
Benchmarking – jak może pomóc Twojej firmie w 2023r. ? NA SKRÓTY Zastosowanie benchmarkingu w Twojej firmie Benchmarking słowo to pochodzi z języka angielskiego, rzeczownik „benchmark” oznacza punkt odniesienia, czasownik „to benchmark sth „oznacza porównywać coś. Z tego tłumaczenia idealnie można zrozumieć, na czym polega benchmarking, a polega on na znalezieniu wzorca, punktu odniesienia, z którym chcemy się podrównać. W zależności od rodzaju benchmarkingu tym wzorcem będzie albo inny oddział danej firmy, […]
Słowa kluczowe czym są i jak pomagają w SEO ? Słowa kluczowe czym są i co ważniejsze, po co Ci one? Tworząc treści na stronę internetową, niejednokrotnie zastawiamy się co napisać, jaki opis produktu przyciągnie klienta, ale rzadko kiedy zastanawiamy się jakich słów kluczowych użyć, czasami nawet nie wiemy, że coś takiego istnieje. Słowo kluczowe, fraza kluczowa to te słowa, które wpisują użytkownicy internetu w wyszukiwarkę. Często jest to pytanie, gdy szukamy rozwiązania jakiegoś […]
Czym są linki dofollow i linki nofollow? Link building, czyli linkowanie to budowanie sieci linków zewnętrznych, które prowadzą do strony internetowej. Głównym celem tego działania jest zwiększenie autorytetu i widoczności strony w wyszukiwarkach. Działa to w następujący sposób. Jeśli Google widzi, że linki do strony są udostępniane, że często się o niej mówi, to musi być to strona wiarygodna, taka, którą watro odwiedzić, wartościowa. Poprzez stałe zwiększanie świadomości, coraz więcej […]
SERP jest skrótowcem z języka angielskiego — Search Engine Results Page, a po polsku strona wyników wyszukiwania. Tak enigmatyczna nazwa oznacza coś tak prostego. Wpisujesz w pole wyszukiwania zapytanie, klikasz „wyszukaj” i wyświetlają się wyniki wyszukiwania, to właśnie SERP.
Wpisując daną frazę w wyszukiwarkę, algorytmy Google wyszykują w niej słów kluczowych, a następnie dopasowują do nich frazy kluczowe na stronach internetowych. Strony internetowe z odpowiednimi frazami są wyświetlane użytkownikowi. Im bardziej trafny według Google jest wynik, tym wyżej znajduje się w wynikach wyszukiwania, im mniej, tym niżej.
SERP prezentuje zarówno płatne, jak i naturalne wyniki wyszukiwania.
Chcesz skorzystać z naszych usług, ale masz pytania? Napisz do nas!
Skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz pomocy, masz jakieś uwagi lub po prostu chcesz porozmawiać.