fbpx

Jak wykorzystać newslettery na Linkedin

Jak wykorzystać newslettery na LinkedIn

NA SKRÓTY

Chcesz zacząć wysyłać regularne aktualizacje do swoich obserwujących na LinkedIn? Zastanawiasz się, czy newsletter na LinkedIn sprawdzi się w Twoim biznesie?


W tym artykule dowiesz się, dlaczego powinieneś odkryć newsletter LinkedIn, w tym plusy i minusy, co możesz publikować i jak sprawić, by odbiorcy konwertowali.

Dlaczego warto rozważyć newslettery na LinkedIn?

Marketerzy i właściciele firm wiedzą, jak ważne jest posiadanie newslettera, aby ich klienci byli na bieżąco i angażowali się we wszystko, co dzieje się w ich branży. Dzięki wprowadzeniu newsletterów LinkedIn, masz teraz nową opcję, którą możesz rozważyć jako element swojej strategii marketingowej.

Newsletter LinkedIn to w zasadzie kanał z Twoimi treściami na LinkedIn, które przygotowujesz dla swoich odbiorców. Może on zawierać zdjęcia, filmy, artykuły – wszystko, co można umieścić w artykule na LinkedIn, może zostać umieszczone w linku do newslettera i udostępnione odbiorcom.

Co najlepsze, funkcja ta jest darmowa. Każdy profil osobisty, który włączył tryb Creator Mode i opublikował post w ciągu ostatnich kilku miesięcy, może uruchomić newsletter.

Jak to zwykle bywa, gdy wprowadzana jest nowa funkcja na platformie społecznościowej, LinkedIn ciężko pracuje, aby newslettery miały jak największy zasięg. Udostępnia wasze newslettery, zaprasza odbiorców do subskrypcji i wypycha treści do ich feedów w znacznie wyższym tempie niż inne typy treści.

W czasach, gdy zasięg organiczny wydaje się cierpieć w mediach społecznościowych, a współczynnik otwarć i wiadomości e-mail może się wahać, posiadanie mocy platformy takiej jak LinkedIn, która pomoże Ci uzyskać widoki na Twoje treści bez dodatkowych kosztów, jest ogromną korzyścią.

Jeśli chodzi o analitykę, będziesz mógł zobaczyć, ile osób obejrzało każdy fragment treści i czy są aktualnie zapisani na Twój newsletter. Nie możesz jednak śledzić, przez jakie medium ludzie oglądają Twoje treści, pobierać listy subskrybentów, ani śledzić, czy ludzie klikają w Twoje linki.

Oprócz dotarcia do swojej sieci kontaktów i followersów, newsletter LinkedIn może również pomóc Ci w dotarciu z Twoją treścią do osób, które nigdy wcześniej nie natknęły się na Twój profil. Istnieje wiele przypadków, w których liczba subskrybentów newslettera LinkedIn danego marketera znacznie przekracza liczbę osób, które śledzą tę osobę. Dzięki temu masz szansę zwiększyć swój organiczny zasięg bez konieczności spędzania wielu godzin na LinkedIn.

Jeśli masz już swój newsletter, możesz włączyć newsletter LinkedIn do swojej szerszej strategii e-mail marketingowej, co da ci szansę na wykorzystanie zaangażowania LinkedIn w zapraszanie swoich followersów i wypychanie treści newslettera do ich kanałów, a jednocześnie pozwoli ci na zwiększenie listy e-mail marketingowej. Po stworzeniu newslettera LinkedIn, za każdym razem, gdy opublikujesz w nim artykuł, łatwiej będzie go udostępnić i pokazać większej liczbie osób.

Oto jak stworzyć newsletter na LinkedIn, aby dotrzeć do swoich odbiorców.

Włącz tryb LinkedIn Creator Mode

Obecnie istnieją dwa kryteria, które musisz spełnić, aby uruchomić newsletter na LinkedIn. Po pierwsze, musisz mieć włączony Creator Mode. Po drugie, musisz stworzyć post w ciągu ostatnich 3 miesięcy.

Aby spełnić pierwszy z nich, zaloguj się na swoje konto na LinkedIn i przejdź do swojego profilu. Tam w sekcji Private Resources zobaczysz link, który pozwoli Ci włączyć Creator Mode. Włącz go i zapoznaj się z powiadomieniami, którymi LinkedIn dzieli się z Tobą na temat Creator Mode.

Jeśli jeszcze nie stworzyłeś żadnych postów na LinkedIn, zacznij udostępniać swoje treści już teraz. Pomyśl o rodzajach treści newslettera, które przemówiłyby do Twoich odbiorców i odpowiedziałyby na ich pytania, a następnie zacznij tworzyć posty na te tematy.

Skonfiguruj swój newsletter na LinkedIn

Obecnie istnieją dwa kryteria, które musisz spełnić, aby uruchomić newsletter na LinkedIn. Po pierwsze, musisz mieć włączony Creator Mode. Po drugie, musisz stworzyć post w ciągu ostatnich 3 miesięcy.

Aby spełnić pierwszy z nich, zaloguj się na swoje konto na LinkedIn i przejdź do swojego profilu. Tam w sekcji Private Resources zobaczysz link, który pozwoli Ci włączyć Creator Mode. Włącz go i zapoznaj się z powiadomieniami, którymi LinkedIn dzieli się z Tobą na temat Creator Mode.

Jeśli jeszcze nie stworzyłeś żadnych postów na LinkedIn, zacznij udostępniać swoje treści już teraz. Pomyśl o rodzajach treści newslettera, które przemówiłyby do Twoich odbiorców i odpowiedziałyby na ich pytania, a następnie zacznij tworzyć posty na te tematy.

Publikuj wysokiej jakości treści do swojego newslettera LinkedIn

Po skonfigurowaniu newslettera LinkedIn, za każdym razem, gdy stworzysz artykuł, będziesz miał możliwość powiązania go z newsletterem, aby uzyskać dodatkowy impuls. W ten sposób wszystko, co teraz opublikujesz na LinkedIn, a co byłoby artykułem – zdjęcie, wpis na blogu, film na YouTube – może zostać wysłane za pośrednictwem newslettera LinkedIn.

Rozważ możliwość przejrzenia wcześniej opublikowanych treści i ponownego wykorzystania najpopularniejszych fragmentów w newsletterze. W ten sposób możesz nadać nowe życie starszym treściom i zacząć budować wartość newslettera bez konieczności angażowania w to ogromnego wysiłku.

Jednym z popularnych sposobów jest zamieszczenie kilku pierwszych akapitów wcześniej opublikowanego artykułu, a następnie zaproszenie czytelników do kliknięcia w link, aby wrócić do swojego bloga lub filmu na YouTube, aby zobaczyć resztę informacji. W ramach newslettera LinkedIn, ten pierwszy post na LinkedIn ma większy zasięg organiczny, co może prowadzić do zwiększenia ruchu do artykułu lub filmu, który chcesz udostępnić.

Oto kilka wskazówek, jak uzyskać większą widoczność i konwersje z Twojego newslettera.

Ustal, na jakie frazy chcesz, aby Twoja firma znalazła się w rankingu. Będzie to oparte przede wszystkim na usługach i/lub produktach, które oferujesz.

Na przykład, jeśli masz lokalną agencję marketingu internetowego, są szanse, że twoje usługi obejmują „marketing w mediach społecznościowych”, „marketing na Facebooku”, „płatne reklamy” i tym podobne.

Lub, jeśli jesteś właścicielem restauracji, możesz umieścić swoje „usługi” pod parasolem „meksykańskiego jedzenia”, „meksykańskiej restauracji”, „miejsca taco” itp.
Twoim celem jest podsumowanie tego, co oferuje Twoja firma i określenie kilku kluczowych pojęć, których klienci mogą szukać, aby znaleźć firmę taką jak Twoja. Zrób listę tych haseł, aby ustanowić punkt wyjścia dla badań słów kluczowych.

Później użyjesz lokalnych narzędzi SEO, aby wyszukać te frazy, zidentyfikować słowa kluczowe specyficzne dla danego obszaru, ocenić wielkość wyszukiwania i ostatecznie zdecydować, które słowa kluczowe kierować na swoją stronę internetową.

Audyt istniejącej strony internetowej

Zachęcaj do udostępniania

Wykorzystaj fakt, że newslettery na LinkedIn mogą być udostępniane przez każdego. Możesz to zrobić, zapraszając ludzi bezpośrednio w swoim artykule do udostępnienia newslettera i pomóc Ci dotrzeć do jeszcze większej liczby osób, które uzyskałyby wartość z Twoich informacji.

Zwiększaj konwersje

LinkedIn zawsze był potężną platformą marketingową.Tak długo, jak zwracasz uwagę na swoich odbiorców i na to co od Ciebie oczekują, będziesz w stanie tworzyć i publikować treści, które ich interesują i pomagają rozwiązywać problemy z jakimi się borykają. Takie treści budują zaufanie odbiorców i zachęcają aby zostali z Tobą na dłużej.

Nawet jeśli ktoś nie zdecydował się śledzić Cię na LinkedIn, bo nie znalazł Twojego profilu lub nigdy o Tobie nie słyszał, może znaleźć Twój newsletter i zdecydować się na jego darmową subskrypcję. Jest to szczególnie potężne dla mniejszych lub stosunkowo nieznanych marketerów, którzy mogą skorzystać z posiadania bardzo poszukiwanej wiedzy i doświadczenia. Możesz również użyć newslettera LinkedIn, aby zaprosić tych subskrybentów do śledzenia twojego profilu na LinkedIn.

Oczywiście w newsletterze można umieścić linki do różnych elementów lejka sprzedażowego, do oferty, do rezerwacji rozmowy telefonicznej lub do webinaru. Jeśli jakość treści w newsletterze zasłużyła na kliknięcie, ludzie będą śledzić i sprawdzać, co jeszcze masz do powiedzenia.

4 powody, dla których Twoja firma potrzebuje newslettera LinkedIn

Zastanawiasz się, czy warto poświęcić czas i środki na newsletter LinkedIn? Zapoznaj się z czterema powodami, dla których Twoja firma powinna rozważyć stworzenie newslettera LinkedIn.

Zwiększanie liczby odbiorców na LinkedIn

Użytkownicy LinkedIn mogą śledzić Twoją stronę firmową i subskrybować newsletter Twojej firmy, ale nie muszą koniecznie robić obu tych rzeczy. Publikując newsletter, dajesz potencjalnym klientom nowy sposób łączenia się z Twoją firmą i angażowania się w Twoje treści.

Podziel się przemyśleniami

Posty na LinkedIn mogą być świetnym sposobem na dzielenie się perspektywą Twojej firmy na kluczowe kwestie. Ale jeśli chcesz napisać szczegółową treść bez wysyłania followersów na zewnętrzną stronę, posty nie zawsze spełniają swoją rolę. Biuletyny LinkedIn są idealne do dzielenia się przemyśleniami i spostrzeżeniami dotyczącymi branży.

Powiadamiaj subskrybentów o nowych treściach

Jeśli walczysz o zwiększenie wyświetleń i zaangażowania dla treści organicznych, newslettery LinkedIn mogą pomóc. Oprócz pojawiania się w feedzie Twojej strony firmowej, newslettery uruchamiają powiadomienia za każdym razem, gdy je publikujesz. Oznacza to, że możesz powiadomić subskrybentów i zwiększyć widoczność swoich treści.

Zapewnij stałą wartość

Z pewnością możesz tworzyć wartość poprzez posty i artykuły na LinkedIn. Ale newslettery pozwalają Ci połączyć się z subskrybentami na określony temat w sposób długoterminowy.

Zdecyduj, gdzie opublikować swój newsletterv

Jeśli Twoja firma ma wiele stron na LinkedIn, pierwszym krokiem powinno być wybranie miejsca publikacji newslettera. Jeśli tylko strona spełnia kryteria LinkedIn dotyczące dostępu do newslettera, możesz publikować ze stron firmowych, pokazowych, produktowych lub usługowych.

Pamiętaj, że każda strona może opublikować tylko jeden newsletter, więc ważne jest, aby wybrać mądrze. Jeśli planujesz skupić się na stosunkowo niszowym temacie, rozważ publikację ze strony pokazowej, produktowej lub usługowej. Jeśli planujesz poruszać szerszy zakres tematów, które obejmują całą Twoją organizację, rozważ publikację ze strony firmowej.

Uzyskaj dostęp administratora do strony na LinkedIn

Następnie upewnij się, że nadałeś odpowiedni dostęp członkom zespołu odpowiedzialnym za tworzenie treści newslettera. LinkedIn wymaga, by twórcy newslettera mieli status superadministratora lub administratora treści na stronie.

Napisz pierwszy numer biuletynu

Aby potwierdzić, że piszesz newsletter, a nie pojedynczy artykuł, kliknij rozwijane menu w prawym górnym rogu. Menu powinno umożliwić Ci przełączanie się między tymi dwoma opcjami publikacji. Kiedy piszesz newsletter, zobaczysz też tytuł i szczegóły wyświetlane pod miejscem na okładkę.

Podobnie jak artykuły na LinkedIn, newslettery mają hojny limit słów. W jednym newsletterze możesz napisać ponad 100 000 znaków, czyli nawet 10 000 słów. Jeśli pisałeś już artykuły na LinkedIn, posty na blogu lub newslettery, być może masz już pomysł na optymalną długość dla swoich odbiorców. Jeśli nie, przetestuj różne liczby słów, aby zobaczyć, co działa

Ponadto, podobnie jak artykuły na LinkedIn, newslettery mają mnóstwo opcji formatowania. Oznacza to, że możesz dodawać podtytuły, pogrubienia, listy i cytaty blokowe. Możesz nawet dodawać linki do zewnętrznych stron, co pozwoli Ci kierować ruch na stronę internetową Twojej firmy.

Newslettery wspierają szeroką gamę kreatywnych zasobów. Do newslettera można dodać obrazek okładki, aby dać subskrybentom powód do kliknięcia i przeczytania. Ponadto możesz wstawiać obrazy, filmy, GIF-y lub slajdy, aby zilustrować punkty lub dodać kontekst w całym biuletynie. Kliknij ikonę na lewym marginesie, aby otworzyć zasobnik multimedialny.

Potrzebujesz informacji zwrotnej na temat swojego newslettera przed wysłaniem go do swojej listy? Otwórz Publishing Menu w lewym górnym rogu interfejsu newslettera. Wybierz opcję Share Draft, aby uzyskać okienko z linkiem. Możesz podzielić się tym linkiem z członkami zespołu, aby mogli przeczytać Twoją wersję roboczą i zaproponować uwagi przed publikacją.

Kiedy jesteś gotowy, aby powrócić do swojego newslettera, kliknij przycisk Napisz artykuł w kompozytorze postów LinkedIn. Następnie kliknij rozwijane Publishing Menu w lewym górnym rogu. Wybierz My Drafts i znajdź ten, który chcesz wznowić. Kliknij przycisk Publish, gdy będziesz gotowy do wysłania.

Zauważ, że LinkedIn nie pozwala obecnie na planowanie newslettera, co oznacza, że musisz publikować ręcznie. Dobrym pomysłem jest publikowanie, gdy twoi subskrybenci są online, aby mogli przeczytać go, gdy tylko wydanie będzie na żywo. Analityka Twojej strony na LinkedIn może pomóc Ci znaleźć optymalny czas na publikację treści newslettera.

Wysyłaj regularnie firmowe newslettery

Po wysłaniu pierwszego newslettera firmowego na LinkedIn, możesz zacząć planować kolejne wydania. Ponieważ newslettery są zaprojektowane jako treści seryjne, ważne jest, aby utrzymywać regularną częstotliwość publikacji.

Pamiętaj, że jeśli nie zamierzasz publikować regularnie lub chcesz napisać o temacie, który nie pasuje do newslettera, zawsze możesz opublikować indywidualny artykuł ze swojej strony firmowej.

Edytuj swój biuletyn firmowy na LinkedIn

Zawsze staraj się publikować treść newslettera, którą dokładnie zredagowałeś, aby nie musieć naprawiać błędów w treści na żywo. Jeśli jednak musisz edytować swój biuletyn lub opublikowaną treść, możesz to zrobić na stronie biuletynu.

Aby zmienić tytuł newslettera, opis, częstotliwość lub obrazek, kliknij przycisk Edytuj. Możesz zobaczyć alert, że zmiana tytułu newslettera może zdezorientować subskrybentów. Aby nadal rozwijać swoją publiczność i dawać subskrybentom to, na co się zapisali, zmieniaj te elementy jak najrzadziej.

Możesz również edytować dowolne wydanie newslettera, klikając trzy kropki w prawym górnym rogu treści. Po wybraniu opcji Edytuj, wydanie otworzy się w interfejsie publikowania newslettera, dając Ci pełną kontrolę nad treścią i formatowaniem.

Najlepsze praktyki dotyczące promowania biuletynów LinkedIn

Aby zmaksymalizować wartość, jaką Twoja firma uzyskuje z newslettera LinkedIn, skorzystaj z poniższych najlepszych praktyk, aby promować swoje treści i zwiększać liczbę odbiorców.

Stwórz atrakcyjny post

Kiedy publikujesz numer newslettera, masz możliwość napisania do niego wpisu na LinkedIn. Jeśli masz już za sobą długi newsletter, tworzenie wpisu może wydawać się zbędne.

Jednak ten krok jest ważny, aby przedstawić swoje treści, zwłaszcza osobom, które nie zapisały się na newsletter. Podobnie jak inne posty organiczne, post z newsletterem wyświetla się w feedzie Twojej strony i na osi czasu Twoich followersów, co oznacza, że może przykuć uwagę osób nie zapisanych.

Co napisać w podpisie? Zadawanie pytań jest świetnym sposobem na wzbudzenie zainteresowania ludzi i zmuszenie ich do tego, by chcieli dowiedzieć się więcej. Napisanie krótkiego podsumowania może również przykuć uwagę followersów i sprawić, że będą chcieli kliknąć, aby przeczytać więcej.

Udostępnij ponownie swój biuletyn

Kiedy wysyłasz pierwsze wydanie swojego newslettera, LinkedIn automatycznie powiadamia wszystkich, którzy śledzą Twoją stronę. Śledzący mogą kliknąć powiadomienie, aby zapisać się i od razu zacząć czytać Twój newsletter.

Jednak po pierwszym numerze zdobywanie nowych subskrybentów staje się nieco trudniejsze. LinkedIn nie będzie przecież informował o newsletterze osób, które jeszcze nie zdecydowały się na subskrypcję.

Jak więc sprawić, by Twoje treści nadal cieszyły się zainteresowaniem? Możesz wielokrotnie udostępniać wydania newslettera na swojej stronie firmowej. Przejdź na stronę swojego newslettera i znajdź wydanie, które chcesz udostępnić. Kliknij przycisk Share pod treścią i wybierz odpowiednią stronę. Następnie napisz post, w którym zachęcisz followersów do czytania lub subskrypcji.

Alternatywnie, możesz skopiować i wkleić link do numeru newslettera do nowego postu na swojej stronie firmowej. Następnie opublikuj post na swojej stronie

Udostępnij swoją stronę z newsletterem

Udostępnianie linków do poszczególnych wydań może pomóc Ci w zwiększeniu zaangażowania w niektóre newslettery. Jeśli jednak zależy Ci na większej liczbie subskrybentów, bardziej pomocne może być udostępnienie strony Twojego newslettera.

Przejdź na stronę swojego newslettera i kliknij przycisk Udostępnij poniżej opisu. Następnie wybierz sposób, w jaki chcesz go udostępnić. Na przykład możesz udostępnić go w poście na LinkedIn lub skopiować link do udostępnienia na innej platformie społecznościowej.

Wykorzystaj wezwania do działania

Dodawanie wezwań do działania (CTA) w podpisach pod postami może pomóc Ci zdobyć więcej czytelników i subskrybentów newslettera. Ale warto też umieszczać je w każdym wydaniu, tak jak w przypadku wpisów na blogu czy cyfrowych newsletterów. CTA w newsletterze powinny być zgodne z celami Twojej treści. Oto kilka pomysłów:

– Poproś czytelników o zapisanie się do newslettera, aby zapewnić sobie powiadomienia o nowych wydaniach.

– Zachęć czytelników do udostępnienia newslettera na ich osobistych profilach, aby pomóc innym w otrzymaniu wartości, którą sami otrzymali.

– Zachęć czytelników do kliknięcia zewnętrznego linku, aby przeczytać pogłębioną treść na Twojej stronie internetowej, dowiedzieć się o produkcie lub usłudze, albo zarezerwować konsultację.

Podsumowanie

Newslettery LinkedIn dają firmom zupełnie nową opcję łączenia się z docelowymi odbiorcami. Dzięki regularnemu harmonogramowi publikacji, możesz wykorzystać newslettery LinkedIn do rozwoju swojej strony firmowej, promocji biznesu i osiągnięcia kluczowych celów marketingowych.

Joanna Warzecha
Joanna Warzecha
Ostatnie wpisy
Potrzebujesz prowadzenie Linkedin?
Zostaw kontakt i zamów bezpłatną wycene.

Chcesz zobaczyć co możemy zrobić dla Ciebie?

Zostaw swoje dane, a zadzwonimy i porozmawiamy o produkcji która wprowadzi twój biznes na wyższy poziom!

Zamów bezpłatny audyt seo i bądź w TOP 3 GOOGLE!!!
This is default text for notification bar