Dom - Strategia SEO dla nowej strony www – jak ją przygotować ?

Strategia SEO dla nowej strony www – jak ją przygotować ?

Linkedin Profil firmowy
Na skróty

Od tworzenia stron internetowych po branding i projektowanie, jest wiele ruchomych elementów podczas uruchamiania nowej strony internetowej, ale Twoja strategia SEO nie powinna być zostawiona na później.

W rzeczywistości, strategia SEO powinna być jedną z podstawowych kwestii, zanim jeszcze uruchomisz swoją stronę internetową. Aby pójść o krok dalej, najlepszym scenariuszem byłoby, gdyby struktura twojej strony była w pełni zbudowana w oparciu o strategię SEO, którą już posiadasz. W ten sposób można zaoszczędzić sobie wielu kłopotów, takich jak tworzenie stron internetowych, formatowanie i projektowanie treści, struktury adresów URL i wiele innych.Zamiast więc walczyć o to, by Twoja strona była gotowa do SEO później (co, uwierz mi, jest zawsze wielką bitwą), zacznij od tej holistycznej listy kontrolnej SEO dla nowych stron internetowych i zaoszczędź sobie cennego czasu i zasobów, a także doświadcz piękna dobrego SEO (tj. przychodów) w ułamku czasu.

Dlaczego SEO jest ważne dla nowych stron internetowych?

Nowe strony internetowe są jak niemowlęta. Nie rozumieją jeszcze języka (nie mają zaindeksowanych stron), nie mają wielu przyjaciół (brak backlinków), a zatem nie mają również autorytetu (aka nie mogą jeszcze wiele zrobić dla społeczeństwa).

W miarę upływu czasu Google zaczyna wyczuwać i wprowadzać zmiany w miarę dojrzewania witryny (zakładając, że strategia SEO jest realizowana prawidłowo) i wkrótce przekonasz się, że na placu zabaw pojawiły się duże dzieci, z którymi trzeba się zmierzyć.

Ale nie bój się, wszystko czego potrzebujesz to sprytna strategia SEO

Strona dla niemowląt może zacząć się koncentrować na słowach kluczowych o długim ogonie i niskiej konkurencyjności, aż do momentu, gdy stanie się maluchem, nastolatkiem, a następnie pełnoprawnym dorosłym. Z czasem, z pewną czułą miłością i opieką SEO, twoja nowa strona może urosnąć, aby konkurować, a nawet wyprzedzić najsilniejszą konkurencję.

Tak więc, jeśli jesteś gotowy, aby szybko przekierować swoją stronę z niemowlaka do dorosłego i pokonać konkurencję, po prostu postępuj zgodnie z tą listą kontrolną SEO dla nowych stron internetowych!

Wybierz właściwą nazwę domeny

Właściwa nazwa domeny jest związana z kapitałem SEO , więc dostosowanie nazwy firmy i marki z nazwą domeny ma kluczowe znaczenie. Kiedy masz nową domenę, zasadniczo zaczynasz swoje SEO od zera.

Więc, jak znaleźć nazwę domeny?

Oto kilka popularnych opcji, aby sprawdzić, czy domena, którą chciałbyś kupić, jest dostępna:

cyberfolks.pl

Godaddy.com

aftermarket.pl

Bonus, jeśli Twoja marka ma słowo kluczowe podobne do tego, co robisz jako firma. Jest to pomocne, choć nie jest koniecznością. Jeśli masz wątpliwości, wybierz gładką nazwę marki zamiast słowa kluczowego.

Wybierz dostawcę szybkiego hostingu strony internetowej

Osobiście polecam Cyberfolks.pl za jego 100% niezawodności, szybkie ładowanie czasu strony i wsparcie (szczególnie dla użytkowników WordPress). Jakość hosta ma gigantyczny wpływ na wydajność Twojej strony, zwłaszcza jeśli chodzi o dedykowane IP, SSD, HDD lub inne formy przechowywania, procesor i systemy operacyjne.

I, bądźmy szczerzy, przeciętny Stanisław nie będzie czekał dłużej niż trzy sekundy na załadowanie się strony, więc zapewnienie doskonałego hosta jest pierwszym krokiem strategii SEO.

Skonfiguruj Google Search Console

Google Search Console jest jak Twoja wróżka chrzestna SEO. Dostarczy Ci mnóstwo informacji, których potrzebujesz, aby osiągnąć sukces w SEO. Dzięki Google Search Console, możesz sprawdzić takie rzeczy jak:

  • Problemy z szybkością strony
  • Organiczne słowa kluczowe, które przynoszą kliknięcia na stronie
  • Twój średni współczynnik klikalności (CTR)
  • Przesyłanie mapy witryny
  • Indeksowanie i Błędy indeksowania
  • Wydajność strony

      …i wiele więcej!

Zanim jednak za bardzo się rozpędzimy, upewnij się, że zweryfikowałeś swoją stronę w Google Search Console, aby zaczęła ona zbierać dane. Masz do tego kilka opcji.

Kiedy już kupisz nazwę domeny, Google Search Console jest uruchomione i masz szybki hosting, zbudowałeś minimum dla strony internetowej, a teraz nadszedł czas, aby skupić się na rozwoju strategii SEO.

Szybka uwaga: na tym etapie możesz również rozważyć dodanie Google Analytics  do swojej strony, ponieważ jest to często baza startowa dla wszystkich danych marketingowych. Jednak z ostatnimi aktualizacjami dotyczącymi zmian prywatności danych w UE, sugeruję, aby nie polegać na nim zbyt mocno i sprawdzić dla platformy analitycznej, która pasuje do przepisów dotyczących prywatności danych klientów w Twoim kraju.

Zbadaj swoją konkurencję w SEO

Kiedy już skompletujesz niezbędne elementy dla swojej strony internetowej, nadszedł czas na zbadanie konkurencji –> Baza Słów Kluczowych | Senuto

Podczas analizy i tworzenia listy swoich konkurentów rozważ te pytania:

  • Jak ich firma jest podobna do Twojej? W jaki sposób jest inna? Sprawdź ich unikalne punkty sprzedaży.
  • O jakich tematach piszą?
  • Jakie słowa kluczowe są już w rankingu dla?

Jedną z najważniejszych rzeczy, które należy wziąć pod uwagę, jest twoja prawdziwa „konkurencja SEO”. Każda firma ma konkurencję w zakresie produktów i usług (ludzi, którzy sprzedają podobne rzeczy), ale to nie znaczy, że mają oni strategię SEO, którą warto próbować prześcignąć. Kluczem do tego jest zidentyfikowanie, kto sprzedaje podobne rzeczy, pisze podobne treści i zajmuje czołowe miejsca w rankingach słów kluczowych. To są twoi „konkurenci SEO” i to ich chcesz pokonać.

Kiedy już zidentyfikujesz swoich konkurentów SEO, nadszedł czas na przeprowadzenie analizy luk w słowach kluczowych. Analiza luk w słowach kluczowych odkrywa słowa kluczowe, na które musisz uplasować się w rankingu w porównaniu do konkurencji, aby wypełnić lukę. A przy odrobinie celowego filtrowania, możesz rzeczywiście wykorzystać te informacje, aby wkrótce je wyprzedzić.

Oto lista kontrolna do przeprowadzenia analizy luki słów kluczowych:

  1. Sprawdź nakładanie się konkurencji i wspólne słowa kluczowe
  2. Wyeksportuj to do arkusza kalkulacyjnego i przefiltruj słowa kluczowe, które są istotne dla Twojej witryny (to jest miejsce, w którym praca ręczna wchodzi w grę, ale jest to czas, który jest niezwykle dobrze spędzony, zwłaszcza, że pomaga zbudować mapę słów kluczowych).
słowa kluczowe

Zbadaj słowa kluczowe i stwórz swoją mapę słów kluczowych

Słowa kluczowe są w centrum strategii SEO, ponieważ to właśnie one łączą zapytania do wyszukiwarki z treścią wyświetlaną w SERP-ach.

Celem Google jest wykorzystanie słów kluczowych użytych w zapytaniach do zidentyfikowania i przedstawienia najbardziej wartościowych informacji dla wyszukiwaczy, inaczej zwanych „intencją wyszukiwania”.

Słowo kluczowe jest tylko tak potężne, jak intencja wyszukiwania, do której pasuje. Powiedzmy, że chcesz zrobić kilka dań wegetariańskich, ale nie masz na to całego czasu na świecie, więc wpisujesz w Google „szybkie dania wegetariańskie”. Stukasz w pierwszą z nich i okazuje się, że jej wykonanie zajmuje dwie godziny.

„Ugh! To nie jest ten” myślisz sobie.

Jesteś na następny, a następnie następny.

W końcu trzeci link w dół zajmuje tylko 15 minut, aby zrobić.

„Dobra, teraz rozmawiamy!”

Jeśli jest wystarczająco dużo ludzi, którzy zamierzają znaleźć szybki wegetariański posiłek i odkrywają, że trzecia opcja zapewnia tę „szybką” część, to są szanse, że strona uplasuje się wyżej pod względem intencji i dopasowania słów kluczowych i ostatecznie wyprzedzi pierwszą opcję.

Umieśćmy to teraz w kontekście swojej strategii SEO

Intencje wyszukiwania i podróż nabywcy

Jeśli możesz odkryć słowa kluczowe o długim ogonie (long tail) i niskiej konkurencji, które dokładnie pasują do tego, co sprzedajesz, to jest to bezpośrednia droga do zapewnienia, że SEO ma duży wpływ na twoje przychody i długoterminową rentowność.

Zrozumienie intencji wyszukiwania odgrywa ważną rolę w etapach podróży kupującego, dlatego też upewnienie się, że przygotowujesz treści odpowiednie dla kupujących na etapie świadomości, rozważania i podejmowania decyzji jest kluczowe dla realizacji najbardziej efektywnego planu SEO.

Często tworzymy strategie SEO dla świata B2B, więc zrozumienie, gdzie czytelnik znajduje się w swoim procesie decyzyjnym, jest kluczowe. Jeśli ktoś wyszukuje „czym jest marketing automation”, nie chciałbyś dawać mu strony docelowej z pełnym oprogramowaniem, ponieważ prawdopodobnie nie jest jeszcze gotowy do zakupu. Chcą tylko zrozumieć, czym jest automatyzacja marketingu. To właśnie tam SEO wchodzi w grę i dostarcza treści informacyjnych w celu budowania wiarygodności marki – nacisk na część „informacyjną”. Jeśli zrobisz to poprawnie, ten sam czytelnik wróci do Ciebie, kiedy będzie gotowy do zakupu.

Jak w przypadku wszystkich rzeczy w marketingu, bycie pomocnym jest zawsze bardziej skuteczne niż agresywne próby sprzedania czegoś komuś, kto nie jest gotowy.

Dlatego wybierając słowa kluczowe, musisz wziąć pod uwagę zarówno intencje wyszukiwania, jak i podróż kupującego, zadając pytania takie jak:

  • Czy słowo kluczowe rzeczywiście pasuje do mojego produktu lub usługi?
  • Czy słowo kluczowe pasuje do pytań, które klienci zadawali (lub mogą zadawać) podczas swojej podróży zakupowej?
  • Jaka jest trudność słowa kluczowego? (poziom konkurencji w rankingu dla tego słowa kluczowego)
  • Jaki jest wolumen wyszukiwania słowa kluczowego?
  • Jakie typy stron pojawiają się w SERPach dla tego słowa kluczowego (blog vs landing page vs strona główna)?

Najważniejszy element strategii SEO: mapa słów kluczowych

Krok 1: Sprawdzamy, gdzie strona jest teraz pod względem rankingu, jakie są jej główne strony i tworzymy benchmarki dla kluczowych statystyk SEO i zaangażowania na stronie. W przypadku nowej strony internetowej dla dziecka, prawdopodobnie jest to zero, ale to dobrze, ponieważ ten podręcznik zmienia również zera SEO w bohaterów!

Krok 2: Wykonujemy analizę luki w słowach kluczowych na podstawie najlepszych konkurentów SEO, rozszerzamy listę słów kluczowych za pomocą naszych własnych badań słów kluczowych, a następnie tworzymy strukturę strony internetowej, która może osiągnąć pożądane cele biznesowe. Jeśli wiemy, gdzie strona jest, a gdzie chce być, możemy opracować strategię, która pozwoli nam to osiągnąć. Bierzemy również pod uwagę to, w jaki sposób użytkownicy będą odnajdywać treści pochodzące z organicznego wyszukiwania Google, jak również podczas przeszukiwania strony, więc zawsze staramy się znaleźć równowagę.

Krok 3: Następnie budujemy dokładną listę słów kluczowych, która obejmuje całą podróż nabywcy, w tym wszystkie istotne słowa kluczowe dotyczące produktu lub usługi, i organizujemy ją w główne piony treści (treści, które skalują się i zwiększają wolumen wyszukiwania organicznego w czasie). Piony treści to często sekcje witryny, takie jak strony branżowe, blog, strony przypadków użycia, strony produktów i inne.

Krok 4: Teraz czas na mapę słów kluczowych – najważniejszą część strategii SEO. Tworząc tę mapę, grupujemy słowa kluczowe (układamy powiązane słowa kluczowe w grupy), dzięki czemu wiemy dokładnie, jakie strony tworzyć w zakresie landing pages, artykułów na blogu, stron usług czy kolekcji i produktów. Co ważne, dostajemy też wyrównanie co do najbardziej efektywnego słowa kluczowego, na które strona ma próbować uplasować się w rankingu. Gdy już to wiemy, wypisujemy adresy URL, nagłówki, meta dane i inne.

Teraz nadchodzi część zabawy, budowanie kalendarza treści i tchnięcie życia w swoją stronę.

Zbuduj strategiczny kalendarz treści i nie przestawaj publikować

Kiedy jest to robione konsekwentnie i z intencją, strategiczny kalendarz treści w naturalny sposób przyciąga klientów i pomaga Ci uplasować się na liście słów kluczowych.

Oto jak zbudować taki plan treści:

  1. Nadaj priorytety sekcjom swojej mapy słów kluczowych: Możesz skończyć z mapą słów kluczowych, która obejmuje ponad 100 stron. Jest to dobra rzecz, ponieważ oznacza to, że masz dużo miejsca na gromadzenie ruchu organicznego (pamiętaj, że nawet strony o wielomilionowym ruchu miesięcznym, takie jak HubSpot, zaczynały od zera!). Na początek warto nadać priorytet stronom, których witryna potrzebuje od razu, takim jak strony produktów i usług, ponieważ te mają największe prawdopodobieństwo spowodowania konwersji i wygenerowania przychodów dla Twojej firmy.
  2. Zoptymalizuj swoją treść: Pisanie treści, które zajmują miejsce w rankingu wymaga pewnych najlepszych praktyk. Nie zapomnij użyć słów kluczowych w H1, URL i metadanych. Jeśli naprawdę dopasowałeś słowa kluczowe do intencji wyszukiwania, przychodzi to naturalnie poprzez pisanie – keyword stuffing be gone! 
  3. Śledź swoje rankingi słów kluczowych: Kiedy już opublikujesz treść, obserwuj, jak sobie radzi. Nawet jeśli zaczniesz od dołu, treść może z czasem przesunąć się w górę, ponieważ Google postrzega ją jako godną zaufania, zapewniasz dobre wrażenia użytkownikom i wzrasta Twój Domain Authority. Cierpliwość jest tutaj cnotą!
  4. Publikuj konsekwentnie: Aby poprawić te trzy ostatnie punkty, potrzebujesz spójnego harmonogramu publikowania. Nie ma jednej dokładnej liczby, ale często zalecam co najmniej 4 nowe strony w miesiącu. Pamiętaj, że SEO ma efekt składany, więc im więcej pojedynczych stron ma rangę, tym bardziej prawdopodobne jest, że treści w całej domenie mają rangę.
kalendarz treści

Zadbaj o optymalną strukturę adresu URL

Wspomniałem o umieszczaniu słów kluczowych w adresie URL krótko powyżej w sekcji kalendarza treści, ale wspomnę o tym ponownie, ponieważ jest to super ważne dla zapewnienia, że twoje treści są ustawione prawidłowo.

Pamiętaj również, że adresy URL są stałe, więc zmiana jednego z nich jest jak rozpoczęcie każdego SEO dołączonego do tego adresu URL od zera. Zawsze najlepiej jest wybrać system przyjazny dla adresów URL i trzymać się go, aby uniknąć nagłego spadku ruchu organicznego lub rankingów. A jeśli musisz je zaktualizować, pamiętaj o przekierowaniu starego adresu URL na nowy, tak aby wszelkie backlinki do niego dołączone nie zniknęły.

Sprawdź Core Web Vitals i doświadczenie strony

core web vitals potrzebny w seo

Tak jak idziesz sprawdzić swoje podstawowe parametry u lekarza, powinieneś zrobić to samo dla swojej strony internetowej, aby uniknąć wszelkich niepotrzebnych problemów.

Dlaczego to ma znaczenie?

SEO jest już od jakiegoś czasu. Istnieje mnóstwo treści, a kolejne są publikowane każdego dnia. Oznacza to, że Google ma coraz trudniejszy czas na rozróżnienie, komu przyznać najwyższe miejsca, więc CWV i doświadczenie strony są sposobem na rozróżnienie zwycięzców i przegranych SEO. SEO to już nie tylko umieszczanie słów kluczowych w odpowiednich miejscach, ale także format treści, projekt, szybkość ładowania strony, jak również zachowanie użytkownika – takie jak czas przebywania na stronie i współczynnik odrzuceń.

W skrócie, zrównoważony sukces SEO nie kończy się już na kliknięciu, musisz z całego serca zadowolić swoich czytelników, gdy są na stronie, aby konsekwentnie zajmować miejsce w rankingu.

Najprostszym sposobem na sprawdzenie Core Web Vitals i szybkości działania Twojej strony jest wejście na stronę PageSpeed Insights Chociaż jest to bardzo techniczna część SEO, PageSpeed Insights szybko identyfikuje błędy i sugeruje, jak je naprawić w prostym języku.

Jeśli masz wynik, który pojawia się jako żółty lub czerwony, zobaczysz sugestie, które możesz pokazać swojemu deweloperowi, aby poprawić.

 

Obserwuj dostępność

Dostępność oznacza po prostu, jak łatwo jest użytkownikom (i wyszukiwarkom) dotrzeć do informacji na Twojej stronie. Ten element jest brany pod uwagę jako czynnik rankingowy.

Chcesz mieć dostępną stronę dla wszystkich, prawda?

Oczywiście, będziesz chciał się upewnić, że Twoje treści są indeksowane i indeksowane poprawnie, ale możesz również podjąć te kroki, aby to zapewnić:

  • Zoptymalizuj tekst alt w obrazach 
  • Użyj odpowiedniego kontrastu (upewnij się, że Twoje kolory są przyjazne dla oka)
  • Prawidłowo oznaczaj elementy takie jak przyciski
  • Upewnij się, że rozmiar czcionki jest wystarczająco duży, aby można było ją przeczytać
lyzing-chart-2021-09-24-02-42-09-utc

Promuj, promuj, promuj

Czy to dla SEO czy nie, zawartość Twojej strony nie powinna być po prostu opublikowana i siedzieć tam. Zwrot „zbuduj ją, a oni przyjdą” jest całkowicie nieprawdziwy, jeśli chodzi o SEO.

Włożyłeś wysiłek w stworzenie swojej treści, więc zasługuje ona na pokazanie jej swoim odbiorcom. Zastanów się, gdzie masz już silną obecność i wykorzystaj to. Może to media społecznościowe, YouTube, albo Twoja lista mailowa. Niezależnie od tego, co się dzieje, zastanów się, jak możesz wykorzystać inne kanały, aby napędzić jeszcze więcej ruchu na swojej stronie. To z kolei poprawia Twoje SEO, ponieważ im więcej osób spędza czas na Twojej stronie, tym bardziej Google identyfikuje, że masz godne zaufania treści.

A jeśli nie dostajesz trakcji, na którą liczyłeś, kiedy wszystkie twoje wysiłki SEO są powiedziane i zrobione, możesz nawet pomyśleć o płatnym ruchu przez pierwsze kilka miesięcy (w końcu Google kocha swoje pieniądze i nagradza tych, którzy płacą). Dzięki temu będziesz mógł przetestować projekt strony i jej zawartość z użytkownikami korzystającymi z płatnego ruchu, co pozwoli Ci na szybkie dostosowanie Twojego SEO!

Teraz jesteś przygotowany na sukces SEO

Ostatecznie, SEO to maraton, a nie sprint. Twoim głównym celem powinno być zbudowanie silnej struktury strony od samego początku, abyś mógł łatwo się skalować i gromadzić miesięczny ruch organiczny.

Jeśli szukasz pomocy w stworzeniu strategii SEO dla swojej firmy nie czekaj, napisz do NAS!

Skuteczny marketing internetowy prawie zawsze wiąże się z pozycjonowaniem. Doskonale wiemy, jak wpłynąć na widoczność strony w wyszukiwarkach. Nasi eksperci są znani ze swoich umiejętności technicznych i analitycznych.

Dbamy o każdy filar pozycjonowania:

  • Usprawnimy działanie Twojej strony internetowej,
  • Stworzymy unikalne treści,
  • Opracujemy strategię budowania linków.

Na podstawie wyników audytu ocenimy również, czy inne działania marketingowe nie pomogą zwiększyć przychodów Twojej firmy. Możesz dołączyć do grona zadowolonych klientów i cieszyć się skuteczną reklamą. Jeśli potrzebujesz więcej informacji, skontaktuj się z naszymi ekspertami.

Szczęśliwi ludzie ciesza się z sukcesu
Picture of Paweł Łygoński CEO

Paweł Łygoński CEO

Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, na cuda trzeba poczekać ;))

Strona Internetowa

Potrzebujesz nowej strony internetowej?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną wycenę
Podaj orientacyjną liczbę podstron / zakładek

Poznaj nasz pomysł na rozwój Twojej obecności w Internecie!

Wiemy, że każde działanie marketingowe musi skutkować zwiększeniem przychodów. Tworzymy kompleksowe strategie, które z powodzeniem pozwalają osiągnąć zamierzony cel. Prosimy o kontakt z nami poprzez wypełnienie krótkiego formularza.

Jakimi usługami jesteś zainteresowany?
Jaki budżet planujesz przeznaczyć na działania?