fbpx

Pozycjonowanie stron – SEO

Pozycjonowanie - SEO

Pozycjonowanie stron - zajmujemy się czymś więcej niż tylko pozycjonowanie!

Posiadanie skutecznego planu optymalizacji pod kątem wyszukiwarek to tylko jeden z elementów Twojej strategii marketingu cyfrowego.

Nie próbowałbyś rozbijać namiotu z jednym masztem; to samo dotyczy marketingu cyfrowego. Jeśli chcesz zobaczyć wyniki swoich działań cyfrowych, musisz wyjść poza standardowe działania SEO.

Umów się na darmową konsultację SEO

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) zapewnia Twojej witrynie obecność w świecie rosnącego bałaganu w sieci i zwiększonego zamieszania wśród odbiorców. Biorąc pod uwagę, że ponad 90% użytkowników online przegląda tylko pierwszą stronę wyników wyszukiwania, osiągnięcie wysokiej pozycji w rankingu nigdy nie było tak ważne. Jako wiodąca agencja SEO, nasi specjaliści od marketingu organicznego pomogli wielu firmom i organizacjom znacząco poprawić ich obecność w wyszukiwarkach organicznych i zwiększyć końcową konwersję.

W pozycjonowanie SEO wkładamy serce

Nasz proces SEO jest oparty na doświadczeniu i cieszymy się, że posiadamy umiejętności i wiedzę branżową, aby dostarczać organiczne kampanie marketingowe na poziomie regionalnym, krajowym i międzynarodowym.

Zaangażowanie

Jesteśmy dumni z naszego zaangażowania w dostarczanie dopracowanych i dobrze przygotowanych kampanii, które działają w harmonii z szerszymi strategiami marketingowymi Twojej firmy.

Nalegamy, aby wszystkie nasze projekty SEO rozpoczynały się od dedykowanego okresu badań i planowania, podczas którego poznajemy Ciebie, Twój biznes, Twoją branżę i Twoje cele. Ten poziom dopracowania i zaangażowania pozwala nam dostarczać wyjątkowe rezultaty dla Twojej firmy.

Solidność

W Business Hero mamy bogate doświadczenie w dostarczaniu solidnych organicznych kampanii marketingowych dla klientów.

Dzięki maksymalizacji korzyści płynących z dokładnego badania branży, szczegółowego planowania i przemyślanej realizacji, jesteśmy w stanie stale zwiększać widoczność w wyszukiwarkach dla wszystkich naszych klientów zajmujących się marketingiem organicznym.

Realizm

Powszechnie wiadomo, że SEO jest długoterminową strategią marketingową, ale zbyt wiele agencji jest skłonnych składać fałszywe obietnice i przedstawiać klientom nierealistyczne oczekiwania i ramy czasowe. Jesteśmy dumni z tego, że w Business Hero nigdy nie spotkasz się z taką sytuacją. Nasz zespół zawsze pozostaje transparentny, a my poświęcamy czas na badanie rynku i Twojej kampanii, zanim przedstawimy ramy czasowe projektu i oczekiwania.

OD czego zacząć?

Optymalizacja strony internetowej

Nawet jeśli masz najatrakcyjniejszą stronę internetową w Internecie, jest ona bezużyteczna, jeśli nikt nie może jej znaleźć. Sposób, w jaki konsumenci poszukują informacji, nieustannie się zmienia.

Nasze usługi konsultingowe pomagają ewoluować i rosnąć rankingi wyszukiwania w czasie dzięki naszej specyficznej metodologii – zapewniając, że Twoja firma zostanie odnaleziona przez docelowych klientów, dziś i jutro.

0
TOP3
0
TOP10
0
TOP50
content marketing na social mediach
Strony internetowe Business HERO
OD czego zacząć?

Jak pozycjonować stronę w Google?

Jeśli agencja marketingu SEO obiecuje natychmiastowe wyniki w rankingu, nie są one uzasadnione.

Prawdziwy ranking SEO to w pełni kompleksowa strategia obejmująca nie tylko słowa kluczowe, ale także tagi, linki zwrotne i inwestycję czasu.

Dopasowanie słów kluczowych

Samo dopasowanie słów kluczowych nie wystarczy. Dawno minęły czasy upychania słów kluczowych w treści, aby uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarkach. 

Więcej niż tylko dopasowywanie słów kluczowych i fraz, możemy pomóc Ci upewnić się, że Twoje treści internetowe wyczerpująco odpowiadają na pytania zadawane przez Twoich docelowych odbiorców.

Autorytet, wiedza i wiarygodność mają kluczowe znaczenie

Masz już te cechy u swoich klientów. Teraz musisz je mieć również z wyszukiwarkami.

Korzystaj z wysokiej jakości treści, dłuższej liczby słów, linków zwrotnych do renomowanych witryn i innych czynników, które dowodzą, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie.

Copywriterka
Wybierz Bussines Hero

Jak pozycjonować stronę internetową?

Prawie wszystkie firmy działające w Internecie polegają na wyszukiwarkach Google, aby przyciągnąć nowych klientów. Oto dlaczego musisz być na bieżąco z tym trendem marketingowym:

0 %

całego ruchu w sieci jest napędzane przez wyszukiwarki

od  0 %

do 80% użytkowników ignoruje płatne reklamy i korzysta z  bezpłatnych wyników wyszukiwania

0 %

SEO jest w rzeczywistości poza stroną, poprzez linki zwrotne, media społecznościowe, sygnały społecznościowe, katalogi i inne praktyki

0 %

wskaźnik zamknięcia Leadów pozyskanych z SEO

Pozycjonowanie lokalne - jesteśmy na TAK!

Pozycjonowanie lokalne
Lokalne SEO to strategia optymalizacji wyszukiwarek (SEO), która skupia się na poprawieniu pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania (SERP), aby więcej osób mogło znaleźć i odwiedzić Twoją firmę.
Lokalna strategia SEO odnosi się do nadrzędnej strategii lub procesu używanego do optymalizacji zawartości witryny i obecności w Internecie w celu uzyskania wyższych pozycji w rankingu.
Podczas gdy tradycyjne SEO zwiększa widoczność na szerszą skalę, lokalne SEO skupia się na przyciąganiu klientów w pobliżu fizycznej lokalizacji – i doprowadzeniu ich do drzwi.
Zaletą lokalnego SEO jest to, że pozwala na wykorzystanie zwiększonej widoczności w najbliższej okolicy – a ponieważ 80% lokalnych pozycjonowań konwertuje, jest to niezwykle cenna strategia dla 2022.
 
Jak działa lokalna strategia SEO?
Google wykorzystuje wiele czynników podczas rankingowania treści lokalnych, ale głównie skupia się na tych trzech sygnałach: Trafność: Czy wpis Twojej firmy pasuje do intencji szukającego?
Odległość: Jak blisko znajduje się Twoja firma od osoby szukającej w czasie wyszukiwania?
Rozpoznawalność: Czy Twoja firma jest dobrze znana zarówno online jak i offline?
Chociaż nie można zmienić fizycznej odległości od osoby szukającej, solidna strategia lokalnego SEO pomaga firmie spełnić inne kryteria rankingowe Google, dzięki czemu można powitać lokalnych użytkowników na szczycie wyników.
On-site seo

On-site SEO to proces uczynienia Twojej strony internetowej przyjazną dla wyszukiwarek.

W prostych słowach, oznacza to dostosowanie pewnych elementów na Twojej stronie tak, aby wyszukiwarki były w stanie indeksować i zrozumieć zawartość i strukturę Twojej strony.
Im więcej informacji i danych mogą one uzyskać z Twojej strony, tym większe są Twoje szanse na zajęcie wyższej pozycji w ich indeksie.
Praca i naprawa potencjalnych problemów związanych z on-page SEO jest pierwszym krokiem, który powinieneś podjąć podczas optymalizacji swojej strony dla wyszukiwarek, a w szczególności Google.

On-site SEO nie jest tak trudne, aby zrobić je dobrze!

Najważniejszymi elementami on-page SEO są:


Twoje tytuły i opisy stron
Jeśli zajmujesz się SEO, musiałeś przeczytać to milion razy, a to dlatego, że jest to jeden z najważniejszych czynników SEO. Tytuł i opis strony są tym, co wyszukiwarki „czytają” jako pierwsze podczas indeksowania strony.
Jeśli Twoje tytuły i opisy nie są zoptymalizowane w sposób, w jaki chcą tego wyszukiwarki, utrudniasz im zadanie, a to nie działa na Twoją korzyść.

Jak zoptymalizować swoje tytuły i opisy?
Zasady są proste:

  • Trzymaj tytuł blisko 60 znaków, a opis nie więcej niż 150 znaków.
  • Unikaj keyword stuffingu, czyli dodawania w tytułach i opisach słów kluczowych, które nie mają sensu, ale staraj się dać wyszukiwarkom i użytkownikom dobry pomysł na to, o czym jest strona.

Dobrym podejściem podczas optymalizacji jest wymyślanie tytułów i opisów, które są chwytliwe i zachęcają użytkowników do kliknięcia, ale jednocześnie upewniając się, że są one związane z tym, co ludzie mogą wyszukiwać (czyli istotne dla treści strony).

Istnieje wiele narzędzi, które pomogą Ci zoptymalizować tytuły, my najczęściej używamy Senuto bądz Ahrefs, a proces jest następujący:
Pomyśl o hasłach wyszukiwania, których użytkownicy mogą użyć, aby znaleźć Twoją stronę
Przepuść te zapytania przez Google, Senuto, google keyword tool, aby dowiedzieć się o wolumenie wyszukiwania, trudności słów kluczowych i co inni używają jako tytułów dla tych zapytań.
Określ, które słowa kluczowe (najlepiej long-tail keywords) są odpowiednie dla Twojej strony
Spróbuj zawrzeć te słowa kluczowe w swoich tytułach, jednocześnie nadając tytułowi bardziej przyjazny i interesujący ton.

Off-SITE seo

Czym jest Off-site SEO?

Wiele osób kojarzy Off-site SEO z link buildingiem, ale to jednak coś więcej.
Ogólnie rzecz biorąc, Off-site seo ma związek z metodami promocji – poza treścią strony – w celu uzyskania wyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
Wyszukiwarki od dziesięcioleci starają się znaleźć sposób na zwrócenie wyszukiwarce najlepszych wyników.
Aby to osiągnąć, biorą pod uwagę szereg czynników on-site SEO (opisanych powyżej), kilka innych czynników jakościowych oraz czynniki off-site SEO.

Off-site SEO daje bardzo dobrą wskazówkę, jak GOOGLE (inne strony internetowe i użytkownicy) postrzegają daną stronę internetową.

Witryna, która jest wysokiej jakości i przyjazna dla Google, ma większe prawdopodobieństwo posiadania odniesień (backlinków) z innych stron internetowych. Jest bardzo prawdopodobne, że będzie miała wzmianki o marce w mediach społecznościowych (polubienia na Facebooku, LinkedIn, Twitter, itp.) i będzie udostępniana wśród społeczności podobnie myślących użytkowników.
Wszystkie te sygnały dają „zielone światło” wyszukiwarkom, aby uplasować stronę wyżej w wynikach.

Udana strategia off-site SEO wygeneruje następujące korzyści dla właścicieli stron internetowych: 

  • Wzrost pozycji w rankingu – Jest to najważniejsza korzyść z off-page SEO. Strona będzie zajmować wyższe miejsce w SERPach, a to oznacza również większy ruch 
  • Google PageRankPage rank to liczba z przedziału od 0 do 10, która wskazuje na znaczenie strony w oczach Google. Jest to system wymyślony przez Larry’ego Page’aSergeya Brina (założycieli Google) i jeden z powodów, dla których Google odniosło tak duży sukces w pokazywaniu najbardziej trafnych wyników dla wyszukiwarki.
    Page rank jest dziś tylko jednym z ponad 250 czynników rankingowych, które Google wykorzystuje do klasyfikacji stron internetowych
  • Większa ekspozycja – Wyższe rankingi oznaczają również większą ekspozycję, ponieważ kiedy strona zajmuje czołowe pozycje: dostaje więcej linków, więcej wizyt i więcej wzmianek w mediach społecznościowych. To jak niekończący się ciąg zdarzeń, gdzie jedna rzecz prowadzi do drugiej, a potem do kolejnej itd.
  • Stwórz wiarygodność – Oprócz powyższych, Google wprowadziło ostatnio pojęcie Expertise, Authority, and Trustworthiness (E-A-T), które odgrywa ważną rolę w rankingach i jest bezpośrednio związane z off-page SEO.

W prostych słowach, Google chce uszeregować strony, które wykazują się ekspertyzą i autorytetem w danym temacie, a jednym ze sposobów zapewnienia, że strony wyłapane przez algorytmy mogą być godne zaufania, jest liczba i rodzaj linków przychodzących.
Na przykład, jeśli chcesz być postrzegany jako ekspert w jakimś temacie, nie wystarczy, że Ty to powiesz, ale inne pokrewne strony powinny się z tym zgodzić, a wyrazem tego są linki wskazujące na Twoją stronę.

On-site SEO vs Off-site SEO

Aby uniknąć zamieszania dla początkujących, przyjrzyjmy się relacji między off-page SEO a innymi typami SEO, takimi jak on-page SEO.

Żeby zrozumieć różnicę między tymi dwoma, musisz najpierw zrozumieć, czym jest SEO.

SEO lub Search engine optimization to termin używany do opisania zestawu procesów, które mają na celu optymalizację strony internetowej dla wyszukiwarek. SEO jest ważne nie tylko dla uzyskania wysokiej jakości odwiedzających z wyszukiwania, ale jest to również sposób na poprawę łatwości obsługi witryny i zwiększenie jej wiarygodności.

Wyszukiwarki używają złożonych algorytmów, aby określić, które strony włączyć do swojego indeksu i w jakiej kolejności pokazują te strony w wynikach wyszukiwania. SEO to sposób na „przemówienie” do wyszukiwarek w zrozumiałym dla nich języku i przekazanie im więcej informacji o Twojej stronie.

SEO ma dwa główne składniki, On-site i Off-site SEO.

On- site SEO

Najważniejszymi elementami On-Page SEO są: Zoptymalizowane tytuły i opisy, Zoptymalizowana struktura adresów URL, Nawigacja przyjazna dla użytkownika (breadcrumbs, user sitemaps), Zoptymalizowane linki wewnętrzne, Formatowanie tekstu (użycie pogrubienia, kursywy, itp.), Właściwie zoptymalizowany tag H1 i inne nagłówki, Optymalizacja obrazów (rozmiar obrazu, właściwe nazwy obrazów, użycie tekstu ALT), Przyjazne dla użytkownika strony 404, Szybkie ładowanie stron, Strony przyjazne dla urządzeń mobilnych, Wysokiej jakości świeże treści (To jest zawsze najważniejszy czynnik SEO!), Linki zewnętrzne (brak uszkodzonych linków lub linków do "złych" stron)

Off-site seo

Off-site SEO ma do czynienia z technikami, które możesz wykorzystać poza granicami swojej witryny, stąd nazwa "off-page". On-site SEO ma do czynienia z działaniami, które możesz w pełni kontrolować, ale w przypadku off-site SEO czasami jest to poza twoim zasięgiem. Na przykład, łatwo jest zapewnić, że jakość twoich treści jest dobra, ale nie możesz zmusić kogoś do umieszczenia linku do twojej strony, jeśli tego nie chce. Off-Site SEO odnosi się do działań, które możesz podjąć, aby wypromować swoją stronę w sieci (oprócz reklamy). Najczęściej stosowanymi metodami są: Linki wskazujące na Twoją stronę z innych stron internetowych i marketing w mediach społecznościowych.

Link Building

Link building jest najbardziej popularną i skuteczną techniką off-Page SEO. Zasadniczo, poprzez budowanie linków do swojej strony, starasz się zebrać jak najwięcej „głosów”, dzięki którym możesz wyprzedzić swoich konkurentów i uplasować się wyżej. Na przykład, jeśli ktoś lubi ten artykuł i odnosi się do niego ze swojej strony lub bloga, to jest to jak mówienie wyszukiwarkom, że ta strona ma dobre informacje.
Podczas procesu rankingowego, wyszukiwarki wezmą to pod uwagę, decydując, które strony pokazać na górze wyników dla terminu „Off-Page SEO”.

Przez lata webmasterzy próbowali budować linki do swoich stron, aby uzyskać wyższe rankingi i „wymyślili” wiele sposobów na zwiększenie liczby linków.
To 'zmusiło’ wyszukiwarki do dodania więcej zasad do swoich algorytmów i rozpoczęcia rozróżniania pomiędzy dobrymi i złymi linkami.
Zobaczmy, jaka jest różnica między nimi i dlaczego jest ważna.

Czym jest zły link?

Zły link to link sztucznie wygenerowany przez webmasterów wyłącznie w celu oszukania algorytmów wyszukiwarek.
Najczęstszymi przykładami złych linków są:

  • Katalogi blogów – coś jak yellow pages, ale każdy wpis miał link wskazujący na stronę internetową.
  • Wpisy na forach – wiele osób komentowało na forach wyłącznie w celu uzyskania linku zwrotnego do swojej strony (umieszczali linki w swoim podpisie).
  • Link do komentarza – Ta sama koncepcja co w przypadku podpisów na forach, gdzie komentowałeś jakąś inną stronę lub bloga w celu uzyskania linku zwrotnego.
  • Katalogi artykułów – Publikując swoje artykuły w katalogach artykułów możesz uzyskać link (lub 2) z powrotem do swojej strony. Niektóre katalogi artykułów akceptują tylko unikalną treść, podczas gdy inne katalogi akceptują wszystko, od artykułów spinowych do już opublikowanych.
  • Systemy wymiany linków – Zamiast próbować publikować treści można było nawiązać kontakt z innymi webmasterami i wymieniać się linkami. Innymi słowy, mógłbym linkować Twoją stronę z mojej i Ty mógłbyś zrobić to samo. W niektórych przypadkach można nawet zrobić bardziej skomplikowane wymiany, robiąc 3-drożny link: Ja linkuję do Twojej strony z mojej strony, ale Ty linkujesz do mojej strony z innej strony.


Zauważ, że użyliśmy  czasu przeszłego, aby opisać wszystkie powyższe metody, ponieważ nie tylko nie działają one dzisiaj, ale nawet nie powinieneś ich próbować. Jeśli próbujesz „oszukać” wyszukiwarki budując sztuczne linki, to raczej dostaniesz karę niż wzrost pozycji w rankingu – szczególnie jeśli chodzi o Google.

Czym jest dobry link?

Skoro więc powyższe linki nie są przydatne, to czym jest dobry link? Oto podsumowanie głównych cech dobrych linków:

  • Dobre linki pochodzą z zaufanych stron – Jednym z podstawowych pojęć, które musisz zrozumieć na temat link buildingu i linków jest to, że nie jest to tylko kwestia ilości, ale jest to również kwestia jakości. Innymi słowy, nie ma już znaczenia, ile linków wskazuje na Twoją stronę, ale ważniejsze jest, skąd te linki pochodzą. Na przykład, link ze zwykłego bloga nie ma takiej samej „wartości” jak link z  Onet.pl czy Wp.pl lub z jakiejkolwiek innej wysoce zaufanej strony w Internecie.
  • Dobre linki pochodzą z powiązanych stron – Aby link miał wartość musi być podany przez powiązaną stronę. Na przykład, jeśli prowadzisz blog o SEO i dostajesz link z bloga o modzie, to nie ma to takiej samej „wartości” jak link pochodzący z pokrewnego bloga.
  • Dobre linki mają odpowiedni anchor text – Anchor text jest tekstowym opisem linku i stanowi dużą wskazówkę dla wyszukiwarek, czego dotyczy strona docelowa. Dobre linki powinny mieć odpowiedni anchor text.

  • Dobre linki NIE mają dołączonego tagu „nofollow” – W swojej próbie walki ze spamerskimi linkami i w celu dania webmasterom sposobu na linkowanie do strony bez przekazywania jakiegokolwiek „link juice” (na przykład w przypadku reklam), wyszukiwarki wprowadziły coś, co jest znane jako „link nofollow” Jest to specjalny znacznik, który można dodać do linku, który mówi wyszukiwarkom, aby nie liczyć danego linku jako „votum zaufania” do strony, do której się odwołuje.Zostało to zrobione po to, abyś mógł linkować do innych stron z Twojej bez ryzyka bycia złapanym za sprzedaż lub wymianę linków. Jeśli chodzi o off-site SEO, linki opatrzone znacznikiem „nofollow” są ignorowane przez wyszukiwarki i nie mają wpływu na Twoje rankingi.

Jak zdobyć wysokiej jakości linki dla swojej strony internetowej ?

Linkowanie wysokiej jakości | Business HERO

Jeśli zapytasz Google, powie Ci, że wszelkie linki wskazujące na Twoją stronę muszą być linkami naturalnymi.

Naturalne linki są dokładnie tym, co sugeruje ich nazwa. Właściciel strony internetowej lub bloger lubi inną stronę lub blog i naturalnie dodaje link do swojego bloga.

Czy tak się dzieje w rzeczywistości, czy jest to kolejny mit? Z pewnością tak, ale trzeba się naprawdę mocno postarać, aby dojść do tego punktu. Weźmy na przykład nasz blog. Ma on wiele linków przychodzących, ponieważ inni użytkownicy uważają jego treść za interesującą, a my również linkujemy do innych stron w swoich artykułach, ponieważ uważamy ich treści za interesujące.
Na tym właśnie polega naturalny link building. Link ma większą wartość z punktu widzenia czytelnika niż z punktu widzenia wyszukiwarki.

Niemniej jednak istnieją sposoby na budowanie linków do swojej strony, które są zgodne z wytycznymi Google.

Najskuteczniejsze techniki link buildingu to:

1. Publikuj treści warte linków – To może brzmieć banalnie, ale jest niezwykle ważne z dwóch powodów.

Po pierwsze, świetna treść zdobędzie dla Ciebie naturalne linki, jeśli tylko odpowiednio wypromujesz swoją stronę wśród właściwych osób (używając marketingu w mediach społecznościowych – więcej na ten temat poniżej).
Po drugie, jeśli nie masz dobrej treści, to nawet jeśli uda Ci się zabezpieczyć linki, Twoja strona nie znajdzie się w rankingu. Czynnikiem rankingowym, który jest ważniejszy niż linki, jest posiadanie treści, która zaspokaja intencje użytkownika. Jeśli te dwa czynniki nie występują (dobra treść i linki), nie będziesz w stanie uplasować się w rankingu.
Przykłady treści wartych linków to studia przypadków, oryginalne badania, różne opinie na dany temat i ogólnie treści, które są unikalne i bezstronne.

2. Guest posting na innych stronach – Guest posting (wpisy gościnne)  jest popularną metodą zdobywania linków do Twojej strony. Idea jest prosta:

Znajdujesz strony internetowe, które przyjmują posty od autorów. Wysyłasz im swoje pomysły. Otrzymujesz posty opublikowane z linkiem wskazującym na Twoją stronę.
Problem polega na tym, że pozycjonerzy nadużywali tej metody przez lata, a Google dodał zasady do swoich algorytmów, aby wykryć i zlekceważyć linki gościnnych postów.

Nie ignorują ich całkowicie, nadal mają wartość, jeśli pochodzą z zaufanych stron, które mają również dużo treści pisane przez siebie, a nie tylko posty gościnne. Innymi słowy, jeśli strona publikuje tylko posty od autorów gościnnych, to prawdopodobnie link nie będzie miał żadnej wartości ani pozytywnego wpływu na Twoje rankingi. Ale link ze strony, która ma dobre rankingi i dobrą treść generowaną przez własnych autorów i wpisy gościnne, może pozytywnie wpłynąć na Twoje rankingi.

3. Prośba o linki – Kolejną popularną techniką budowania linków jest proszenie o linki. Nie jestem wielkim fanem tej metody, ale dostaję dziesiątki maili dziennie z prośbą o linki.
Idea jest taka, że znajdujesz powiązane strony internetowe, wysyłasz do nich e-mail i prosisz o link do swojej treści.

Szanse na uzyskanie pozytywnych odpowiedzi są ograniczone, ale nie zerowe, więc aby ta metoda zadziałała, będziesz musiał wysłać wiele e-maili.

Nie lubię tej metody z wielu powodów, ale inni ludzie używają jej i działa, jeśli jesteś gotów zrobić to na skalę.

4. Linkowanie do innych stron internetowych ze swoich treści – Lepszą wersją powyższej metody jest linkowanie do innych stron internetowych ze swoich treści i wysyłanie do nich e-maili, aby dać im o tym znać. Osoby odpowiedzialne za proces pozycjonowania strony chętnie przyjmą link i odwdzięczą się tym samym.

Różni się to od wymiany linków (która jest niezgodna z wytycznymi Google), ponieważ to do nich należy zwrot linku i nie jest to część umowy lub płatnej umowy.

5. Publikowanie wizualizacji wartych linków – Jest to stara technika, która nadal działa dobrze. Chodzi o to, aby publikować świetne wizualizacje na swojej stronie (infografiki, statystyki, wykresy, ilustracje, diagramy), które ludzie mogą uznać za przydatne do dodania do swoich treści z linkiem do oryginalnego źródła.

 

Do czego służy Google Search Console?

Google Search console Business HERO

Do czego służy Google Search Console?
Jeśli jesteś właścicielem strony internetowej lub właścicielem firmy próbującym zoptymalizować swoją witrynę, to być może słyszałeś o Google Search Console. Jeśli nie jesteś zaznajomiony z Search Console, możesz nie zdawać sobie sprawy, jak ważne jest to narzędzie.

Search Console to darmowe narzędzie udostępniane przez Google, aby pomóc webmasterom monitorować zdrowie ich strony w indeksie.
Ale do czego służy Google Search Console?
Jakie jest zastosowanie Google Search Console w SEO?

Ważne jest, aby wiedzieć całkowicie, co robi Google Search Console, zanim zrozumiesz, jak cenne jest to dla długoterminowego sukcesu Twojej firmy i wydajności witryny. Search Console jest nieocenionym zasobem dla marketerów ze względu na wszystkie narzędzia, które oferuje, aby pomóc upewnić się, że strony internetowe działają dobrze w wyszukiwarce Google, jak również narzędzia, które oferuje im śledzić ich sukces i analizować ich ruch. Oprócz informacji statystycznych i danych, które oferuje, Search Console daje również webmasterom narzędzia do naprawy problemów, które mogą uniemożliwić im dobre wyniki.

Czym jest Google Search Console?

Google Search Console to darmowe narzędzie, które pomaga użytkownikom mierzyć ruch w witrynie, sprawdzać wydajność słów kluczowych, naprawiać problemy i otrzymywać wiadomości od Google na temat ich witryny. Zapewnia wgląd w to, jak witryna radzi sobie w wyszukiwaniu organicznym, a także sposoby wprowadzania poprawek do witryny w indeksie Google. (W przeciwieństwie do Google Analytics jednak, Search Console zapewnia tylko informacje na temat ruchu, który pochodzi z wyszukiwania internetowego – nie inne segmenty, takie jak bezpośredni ruch, ruch z reklam, lub ruch z poleceń witryny).

Search Console zostało uruchomione przez Google prawie 15 lat temu, kiedy jeszcze oficjalnie nazywało się „Webmaster Tools”. Od tego czasu nazwa się zmieniła, a jej funkcjonalność również bardzo się zmieniła, ale jej cel jest wciąż taki sam.

Nie możesz używać Google Search Console, aby bezpośrednio wprowadzać zmiany w swojej witrynie, ale możesz go używać do przesyłania stron do indeksu Google, aby sprawdzić, czy adresy URL witryny są poprawne i sprawdzić błędy w całej domenie.

Dla SEO w szczególności Search Console jest dobrym narzędziem do dostosowania strategii. Dane, które można uzyskać z Search Console mogą pomóc firmom odkryć nowe możliwości rankingowe, zwiększyć istniejącą wydajność i dowiedzieć się, jak dokładnie ludzie trafiają na ich stronę. Oznacza to, że jest to ważne narzędzie dla każdej firmy, która polega na swojej stronie internetowej w zakresie doświadczeń użytkowników lub generowania leadów poprzez ruch organiczny.

Dowiedz się, jak założyć konto i jak korzystanie z Search Console do profesjonalnej kampanii optymalizacji wyszukiwania może pomóc Twojej firmie rozwijać się w dłuższej perspektywie. Kiedy już masz konto, możesz zacząć badać, do czego Google Search Console jest używane w SEO.

Do czego służy Google Search Console?

Zasadniczo wyjaśniliśmy, czym jest Search Console. Przeszliśmy również trochę jak Search Console może pomóc firmom lepiej monitorować wydajność ich strony online, ale nie bardzo szczegółowo. Prawda jest taka, że Search Console to całkiem potężna platforma, która oferuje wiele różnych narzędzi do różnych celów – możesz nie znać ich wszystkich, dopóki nie poznasz każdego z nich z osobna. Ale możemy przejść nad jego najlepszymi funkcjami tutaj.

Więc jaki jest pożytek z Google Search Console, kiedy Google już zapewnia narzędzie analityczne?
Co robi Google Search Console, że jest inny niż to, co można już zobaczyć w Analytics?

Prawda jest taka, że istnieje pewne pokrycie między Google Search Console i Google Analytics w tym, że oba pozwalają mierzyć ruch do Twojej witryny, i oba pozwalają na podział ruchu według adresu URL, i mobilnych vs. pulpit. Ale na tym podobieństwa się kończą.

Używanie Google Search Console do pomiaru ruchu

Dla wielu firm internetowych najbardziej wartościowym zasobem w Search Console jest raport wydajności. Jak sama nazwa wskazuje, ta część platformy daje marketerom i firmom ważne informacje na temat ich organicznych wyników i może pomóc im śledzić ważne KPI dla sukcesu biznesowego i ciągłego wzrostu.

Raport Wydajność pokazuje metryki dotyczące ruchu organicznego przychodzącego do stron internetowych firmy, jak również każdego indywidualnego adresu URL. Podaje on szczegóły dotyczące kliknięć, wyświetleń, współczynnika kliknięć oraz średnich rankingów słów kluczowych. Zdefiniujmy każdy z nich:

  • Kliknięcia: Ta metryka odzwierciedla liczbę kliknięć z wyszukiwania Google, które skutkują odwiedzeniem przez użytkowników nieruchomości Twojej witryny. W przeciwieństwie do Google Analytics te kliknięcia niekoniecznie reprezentują sesje użytkownika (całkowity okres, w którym użytkownik przegląda witrynę), a nawet odsłony (liczba wyświetleń strony w sumie). Kliknięcia są właśnie tym… kliknięciami. Jest to duża część tego, dlaczego liczba kliknięć, którą widzisz w Search Console nie zawsze zgadza się z sesjami, które widzisz w raporcie landing-page w Analytics; ponieważ Google mierzy te metryki z nieco innymi definicjami.
  • Liczba wyświetleń: Jest to zdefiniowane jako liczba linków do Twojej witryny, które użytkownik widział w wynikach wyszukiwania Google (nawet jeśli wynik nie był przewijany do widoku). Prostszym sposobem na opisanie tego jest to, że impresje to ile razy Twoja strona pojawia się w wynikach wyszukiwania, nawet jeśli nie są to kliknięcia. Twoje wyniki nie są liczone jako wyświetlenia, jeśli pojawią się na następnej stronie wyników wyszukiwania, na którą wyszukiwacz nie kliknął.
  • CTR: Ta metryka oznacza click-through-rate i jest miarą tego, ile kliknięć otrzymała witryna, podzieloną przez liczbę otrzymanych impresji.
  • Średnia pozycja: Oznacza średnią pozycję najwyższego wyniku z Twojej strony dla danego słowa kluczowego. Średnia jest tu podana, ponieważ pozycja często się waha, dając lub zabierając kilka miejsc.


Do czego te metryki są wykorzystywane, zależy od danej osoby. Wartość biznesowa tych wskaźników polega na tym, że dają one firmom internetowym sposób na bezpośrednie zmierzenie sukcesu ich kampanii SEO, jak również dostarczają danych do dalszego dostrajania strategii SEO.
Dzięki eksperckiej kampanii SEO firma może odkryć słowa kluczowe o wysokim współczynniku CTR, aby zrozumieć, jaki rodzaj wyszukiwań najlepiej sprowadza ludzi z SERP na ich stronę. Wartościowe słowa kluczowe z dużą ilością wyświetleń, ale stosunkowo niskim CTR, mogą reprezentować wady w obecności firmy w SERP. Może mieć sens upewnienie się, że meta-title i meta-opis są dobrze napisane. Słowa kluczowe z niską liczbą wyświetleń lub bardzo małą liczbą kliknięć mogą oznaczać, że Twoja witryna nie pojawia się dla tych zapytań, lub że użytkownicy sieci nie znajdują drogi do Twojej witryny.

Podobnie, eksperci od wyszukiwarek mogą wykorzystać te dane do określenia, które słowa kluczowe oferują najlepszy współczynnik klikalności, dzięki czemu mogą ujawnić nawyki użytkowników i intencje odwiedzających witrynę. W ten sposób firmy mogą optymalizować swoje treści na stronie lub tworzyć nowe treści, aby lepiej dopasować je do istniejącego ruchu o wysokim współczynniku klikalności i wartości.

Google Search Console nie służy tylko do badania nowych możliwości słów kluczowych lub ustawiania kampanii SEO, może również dostarczać danych zwrotnych, które mogą być wykorzystane do wprowadzania poprawek i dalszego doskonalenia kampanii SEO. Search Console pozwala firmom na sortowanie każdej metryki według wysokiego do niskiego lub visa-versa, mogą również wykonywać porównania okresowe w celu określenia zmieniających się trendów, a także pozwalają użytkownikom na eksport danych, jak również.

Jakie jest zastosowanie Search Console dla Twojej firmy?
Przeznacz odpowiednie środki lub zespół, aby włączyć Search Console dla swojej  domeny. Ponieważ prawidłowe odczytanie tych danych i zastosowanie ich do długoterminowego wzrostu witryny może być skomplikowanym zadaniem, wiele firm decyduje się na wynajęcie agencji do zarządzania swoim SEO.

Agencja będzie w stanie określić, jakie jest zastosowanie Search Console w SEO dla Twojego biznesu i będzie w stanie dostosować strategię do Twoich najważniejszych wskaźników KPI.
Profesjonalni pozycjonerzy używają Search Console do przeprowadzania badań słów kluczowych i odkrywania słów kluczowych z dobrym potencjałem ruchu.

Używanie Google Search Console do technicznej kontroli witryny

Jest jeszcze jedna cenna strona Search Console, która jest ważna dla firm cyfrowych, aby być świadomym. Oprócz danych statystycznych, które mogą pomóc w informowaniu o strategiach marketingowych, Search Console jest również zaprojektowany, aby upewnić się, że obecność Twojej witryny w Google jest nienaruszona, i że nie masz błędów, które mogą być szkodliwe dla Twoich rankingów.

Google oferuje kilka raportów, które mogą pomóc stronom internetowym upewnić się, że nie są karane za naruszenie zasad Google, są wolne od błędów, są prawidłowo przyjazne dla urządzeń mobilnych, nie są zbyt wolne, i więcej.

Google Search Console a określanie kondycji witryny?

GSC raporty Business HERO

Raport dotyczący indeksowania

Raport  pozwala właścicielom stron internetowych zobaczyć, jak dobrze ich witryna jest uwzględniona w indeksie Google. Oczywiście w ten sposób mogą oni monitorować, jak duża część ich witryny została zaindeksowana, aby upewnić się, że są tak widoczni dla SEO, jak trzeba.

Według Google powinieneś idealnie widzieć, jak Twoja witryna stopniowo zwiększa liczbę „ważnych” stron w czasie, gdy Googlebot indeksuje coraz więcej stron. W rzeczywistości, tutaj możesz zobaczyć cztery całkowite komunikaty o statusie dla swojej witryny:

Error: Oznacza to strony, które nie zostały zaindeksowane. Kliknięcie w ten raport pokaże opis konkretnych błędów i może być użyty do zdiagnozowania problemów w Twojej witrynie. Powinieneś skupić się na naprawie tych problemów w pierwszej kolejności.
Ostrzeżenie: Strona jest indeksowana przez Google, ale ma problem, który może wymagać rozwiązania.
Wykluczone: Strona nie jest indeksowana, ale zazwyczaj z uzasadnionego powodu lub dlatego, że Google uważa, że właściciel witryny nie chce, aby strona była indeksowana. Obejmuje to strony niekanoniczne, strony wykluczone przez znaczniki „no-index” lub dlatego, że strony wydają się być duplikatami innych indeksowanych stron, a Google wybrało swój własny kanoniczny.
Poprawne (Valid): Są to strony, które są poprawne i zaindeksowane! Oznacza to, że Google Search Console jest używany do błędów i problemów z indeksowaniem w witrynie, które mogą być przekazane do webmastera lub dewelopera witryny do naprawy. Pozwala to również firmom mieć swego rodzaju „widok z lotu ptaka” na ich obecność w wynikach wyszukiwania Google.

Co robi Google Search Console, aby pomóc firmom z problemami w ich raporcie zasięgu?

Prawdę mówiąc Search Console nie integruje się z witrynami w sposób, który pozwala witrynom bezpośrednio naprawiać te problemy. Ale pozwala witrynom monitorować ich stan, a także zapewnia opcje żądania weryfikacji, gdy problem został naprawiony, lub jeśli właściciele witryn uważają, że błędy znalezione na platformie nie są dokładne.

Jedną rzeczą, która pozwala ludziom zrobić bezpośrednio jest złożenie stron do indeksu jeden po drugim lub poprzez złożenie sitemap.

  • Raport Sitemaps

Sekcja Sitemap w Search Console służy do przesyłania wykazu stron witryny ogółem tak, że Googlebot może łatwiej, i szybciej indeksować je. Jest to krok, który jest rzeczywiście zachęcany przez Google! Możesz użyć raportu Sitemaps, aby poinformować Google o nowych sitemapach dla Twojej domeny, zobaczyć jak często są one indeksowane, oraz zobaczyć wszelkie błędy, które Google napotkało podczas przetwarzania przesłanych sitemap.
Daje on również informacje o tym, jak wiele nowych adresów URL jest odkrywanych przez Google bezpośrednio z Twojej sitemapy.

  • Narzędzie do inspekcji adresów URL

Możesz również sprawdzić status i działanie poszczególnych adresów URL w swojej witrynie, testując je w narzędziu inspekcji adresów URL w Search Console.

W szczególności narzędzie to pozwala użytkownikom upewnić się, że ich strona znajduje się w indeksie Google (lub sprawdzić, czy nie jest), mogą oni również zażądać indeksowania tutaj. Ponadto można zobaczyć wyrenderowaną wersję strony, przetestować ją, aby upewnić się, że Googlebot może czytać strony, zobaczyć załadowane zasoby i zobaczyć, czy strona jest kanonizowana przez Google lub zamiast tego kanonizuje się do innej strony. W przypadku korzystania z Google Search Console w SEO jest to świetne rozwiązanie do indywidualnego sprawdzania stron w celu zdiagnozowania problemów lub poproszenia o indeksowanie, aby ostatnie zmiany mogły zostać szybciej wychwycone.

  • Raport działań ręcznych

Raport działań ręcznych może powiadomić Cię, jeśli Twoja witryna otrzymała karę nałożoną ręcznie przez człowieka z Google. W takim przypadku części lub cała witryna może nie być widoczna w wynikach wyszukiwania. Strona zostanie dotknięta ręcznymi działaniami, jeśli nie jest zgodna z wytycznymi Google dotyczącymi jakości dla webmasterów; zwykle jeśli wydaje się, że strona celowo próbuje manipulować swoją obecnością w wynikach wyszukiwania za pomocą podejrzanych praktyk SEO.

  • Narzędzie do usuwania stron

To narzędzie pozwala właścicielom stron internetowych na tymczasowe usunięcie ich stron z wyników wyszukiwania. Narzędzie do usuwania nie powstrzyma Google przed indeksowaniem Twoich stron, a jedynie zapobiegnie ich pojawianiu się w wynikach wyszukiwania (przez około 6 miesięcy). Narzędzie to nie jest przydatne do trwałego usunięcia strony z wyszukiwania, lepszym sposobem na to byłoby po prostu usunięcie strony, zablokowanie dostępu za pomocą hasła lub dodanie tagu meta no-index, aby uniemożliwić Googlebotowi jej indeksowanie.

 

  • Core Web Vitals Report

Kiedyś nazywało się to „Raportem szybkości” i dawało właścicielom stron internetowych wgląd w szybkość ładowania ich witryny z rankingami dla „Wolny”, „Umiarkowany” i „Szybki”. Ale Google od tego czasu zaktualizował ten obszar Search Console, aby dać bardziej szczegółowe dane na temat kilku ważnych metryk opartych na doświadczeniu użytkownika.
Raport mierzy LCP, FID i CLS dla całej domeny. Te metryki są zaprojektowane, aby dać właścicielom stron internetowych i marketerów informacje na temat tego, jak ich strona działa w kluczowych obszarach doświadczenia użytkownika. W ostatnich latach Google kontynuuje nacisk na doświadczenie użytkownika jako ważny element projektowania stron internetowych i włączył czynniki rankingowe do swojego algorytmu, aby to odzwierciedlić. Teraz mówią, że LCP, FID i CLS są włączone do algorytmu rankingowego.

Oto co oznaczają te metryki:

LCP to „Largest Content Paint”. Zasadniczo jest przeznaczony do pomiaru, jak długo trwa, aby znacząca treść pojawiła się na stronie.
FID to „First Input Delay”, czyli jak długo trwa zanim użytkownik może wejść w interakcję ze stroną.
CLS to „Cumulative Layout Shift”, który mierzy jak bardzo układ strony przesuwa się podczas ładowania.
Pozwala to firmom na przeglądanie metryk dotyczących szybkości ładowania stron w ich witrynie. Dane dotyczące wydajności są obliczane na podstawie rzeczywistych danych dotyczących użytkowania, które Google zebrał.

Jakie jest zastosowanie raportu Google Search Console’s Core Web Vitals w SEO? W ostatnich latach Google zwiększyło szybkość strony jako czynnik rankingowy zarówno dla wyników wyszukiwania na komputerach stacjonarnych, jak i mobilnych. Strony o wyjątkowo słabym czasie ładowania mogą skończyć się nieco niższą pozycją w Google. Obecnie Google jeszcze bardziej podkreśla znaczenie doświadczenia użytkownika, włączając inne metryki UX do swojego głównego algorytmu rankingowego.

Dłuższy czas ładowania strony może również oznaczać złe doświadczenia użytkownika, co może zwiększyć współczynnik odrzuceń. Według danych z Think with Google:

Jeśli czas ładowania strony wzrośnie z 1 sekundy do 3 sekund, bounce rate wzrasta o 32%
Jeśli czas ładowania strony wzrośnie z 1 sekundy do 6 sekund, współczynnik odrzuceń wzrasta o 106%.

  • Raport użyteczności mobilnej

Google Search Console dostarcza szerokich informacji na temat przyjazności dla urządzeń mobilnych i potencjalnych problemów mobilnych w Twojej witrynie. Zawiera on listę wszystkich stron, które mają problemy podczas przeglądania na urządzeniach mobilnych.

Wszelkie strony wymienione w zakładce „Error” mają problemy, które mogą uniemożliwić im bycie przyjaznymi dla urządzeń mobilnych, wszystkie pozostałe mogą być wymienione jako „Valid”. Pozwala to marketerom i firmom na przeglądanie projektu swoich stron i konfiguracji mobilnych, aby upewnić się, że ich strona daje użytkownikom najlepsze doświadczenia na urządzeniach mobilnych.
Strony z odpowiednią przyjaznością dla urządzeń mobilnych mają również większe szanse na lepsze wyniki w mobilnych wynikach wyszukiwania Google.

Wszystkie te raporty to tylko kilka z głównych zasobów dostępnych w Search Console. W zależności od tego, jaki rodzaj biznesu prowadzisz i jak skonfigurowana jest Twoja strona, możesz mieć do dyspozycji inne raporty. Na przykład Search Console jest również używany, aby dać właścicielom firm informacje na temat ich danych strukturalnych, produktów, okruszków, snippets i wiele więcej!
Te raporty będą widoczne tylko wtedy, gdy masz pewne funkcje zakodowane w swojej witrynie.

Pozycjonowanie Lokalne - gdzie działamy?

Miasta w których skutecznie pozycjonujemy naszych klientów

Jeśli Twoja firma ogranicza się do określonego obszaru geograficznego, takiego jak miasto lub województwo, skoncentruj się na lokalnej pozycji reklamującej Twoją firmę tam, gdzie klienci najprawdopodobniej skorzystają z jej usług.

Warszawa

Masz firmę w Warszawie? Dowiedz się, dlaczego powinieneś współpracować z naszym zespołem, aby Twoja widoczność była skuteczna i wydajna.

Toruń

Lokalizacja jest ważnym trendem stojącym za sukcesem wielu firm i marek. Zasada ta sprawdza się również w Toruniu.

Wrocław

Masz firmę we Wrocławiu i chcesz zwiększyć jej widoczność w Internecie? Zdecyduj się na pozycjonowanie strony we Wrocławiu z Business HERO!

Szczecin

Szczecin – jest największym miastem województwa zachodniopomorskiego. Prowadząc tu biznes nie możesz zapomnieć o pozycjonowaniu swojej strony!

Łódź

Łódź jest jednym z dynamicznie rozwijających się polskich miast. Jej historia i szacunek dla tradycji jej mieszkańców znajdują wspólny język z rozwojem strefy biznesowej miasta.

Lublin

Lublin to jedno z najlepiej rozwiniętych miast wschodniej Polski. Konkurencja w większości branż nie śpi więc warto dbać o dobrą pozycję aby pozyskać potencjalnych klientów!

Porady naszych ekspertów
Blog
Czym jest SERP?

Czym jest SERP?

SERP jest skrótowcem z języka angielskiego — Search Engine Results Page, a po

Jak stworzyć przyjazny adres URL?

Jak stworzyć przyjazny adres URL?

URL- Uniform Resource Locator, czyli ujednolicany format adresowania zasobów. To dzięki adresom URL

WordPress 6.0.3 poprawka bezpieczeństwa

WordPress 6.0.3 poprawka bezpieczeństwa

Strona główna Na skróty Dziś ogłoszono nowe wydanie bezpieczeństwa WordPressa. 17 października 2022

Chcesz zobaczyć co możemy zrobić dla Ciebie?

Zostaw swoje dane, a zadzwonimy i porozmawiamy o produkcji która wprowadzi twój biznes na wyższy poziom!

Zamów bezpłatny audyt seo i bądź w TOP 3 GOOGLE!!!
This is default text for notification bar