Jako ekspert w dziedzinie tworzenia stron internetowych, pragnę przedstawić kompleksowy przewodnik po tanich stronach internetowych, ich funkcjach oraz kosztach utrzymania. Inwestycja w przystępną cenowo stronę internetową może przynieść wiele korzyści, od zwiększenia widoczności w sieci po wsparcie celów biznesowych. W artykule omówimy, dlaczego warto zainwestować w tanią stronę, jakie kluczowe funkcje powinna posiadać, oraz jakie są koszty związane z jej utrzymaniem. Przedstawimy również przykłady tanich stron internetowych, porównamy ich cenniki i funkcje, a także podpowiemy, jak wybrać odpowiedniego dostawcę oraz jak optymalizować stronę pod kątem SEO i szybkości ładowania. Dzięki temu przewodnikowi dowiesz się, jak efektywnie zarządzać swoją stroną internetową, nie nadwyrężając budżetu, a jednocześnie osiągając profesjonalne rezultaty.
Pozycjonowanie stron opiera się na odpowiednim doborze słów kluczowych, w każdym narzędziu specjalisty od SEO znajdziemy funkcje, które planują nam, jakie słowa warto użyć i sprawdzają częstotliwość ich wyszukiwań. Ale dlaczego warto przyłożyć większą wagę do szukania fraz kluczowych? Oto kilka z powodów.
Roboty Google, wchodząc na stronę, widzą nagłówki, które zostały na niej określone, skupiają się przede wszystkim na H1, H2, H3. Widząc nagłówek i treść, która znajduje się pod nim, są w stanie określić czy nagłówek odpowiada tematyce treści. Frazy kluczowe to swoiste drogowskazy dla robotów informujące, o czym jest strona, a tym samym, komu ją polecić.
Jak wcześniej było wspomniane, Twoja strona wyświetla się użytkownikom po wpisaniu przez nich danego słowa kluczowego w okienko wyszukiwarki. Jeśli strona okaże się mieć treści, o zupełnie innej tematyce niż się spodziewali, niedopasowane do słów, które wpisali w wyszukiwarkę, to szybko z tej strony wyjdą.
To ile osób wychodzi bez wykonania żadnych innych działań na stronie, możemy zobaczyć dzięki współczynnikowi odrzuceń. Gdy jest on niski, warto zastanowić się, czy słowa kluczowe użyte na stronie pasują do ogólnej tematyki strony.
Jak już wiesz lub nie, kampanie reklamowe tekstowe, inaczej zwane linkami sponsorowanymi, polegają na tym, że dana strona wyświetlana jest na górze wyników wyszukiwań przy wpisaniu danej frazy kluczowej w okienko wyszukiwania. System płatności za Google Ads to PPC, czyli opłata za kliknięcie, która jest różna w zależności m.in. od popularności słów kluczowych, na które jest wyświetlana. Za słowa ogólne często przyjdzie nam zapłacić więcej niż za frazy Long Tail, czy lokalne. W tym przypadku dobranie nieodpowiednich słów kluczowych może słono kosztować, np. w sytuacji, gdy użytkownik klinie w Twoją stronę i okaże się, że nie znalazł na niej tego, co szukał, wyjdzie z niej i będzie szukał dalej, a Ty, tak czy siak, będziesz musiał zapłacić za jego kliknięcie.
Generyczne słowa kluczowe, inaczej nazywane ogólnymi słowami kluczowymi, są zwięzłe, krótkie i na temat, należy jednak wspomnieć, że są one również popularne w sieci. Im bardziej popularne słowo, tym trudniej będzie uzyskać wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania ze względu na dużą konkurencję. Często łatwiejszym i bardziej opłacalnym wyjściem jest pozycjonowanie strony na frazy kluczowe długiego ogona (tzw. Long Tail) lub na lokalne słowa kluczowe. Są one bardziej precyzyjne, charakteryzują się mniejszą konkurencją i zwykle niższymi stawkami za kliknięcie w przypadku Adsów. Przykładami słów kluczowych długiego ogona są, np. szpilki czarne skóra syntetyczna, opony zimowe Opel Astra. Jak można łatwo zauważyć, dostarczają one już na wstępie sporo informacji. Lokalne słowa kluczowe zwykle zawierają nazwę miasta lub regionu, do którego zawężamy zakres poszukiwań czy działań pozycjonowania. Przykładami lokalnych słów kluczowych są: wypożyczalnia sukni ślubnych Kielce, odkryte lodowisko we Wrocławiu.
Content is king cytując słowa Billa Gatesa, dobierając słowa kluczowe najlepiej zacząć od określenia tematyki strony oraz tego, jakie treści chcesz umieszczać na blogu. Pisząc np. blog o tematyce specjalistycznej, budujemy swoją pozycję jako eksperta w branży, dzięki czemu Twoi klienci wiedzą, że trafili pod dobre skrzydła. Jednocześnie możemy na stronie umieszczać odpowiedzi na pytania i problemy, z którymi najczęściej zmagają się Twoi klienci, dzięki temu możesz pokazać, że wiesz, z jakimi trudnościami się oni zmagają i umiesz wyjść im naprzeciw. Wszystko zależy od tego, do kogo kierujesz swoje wpisy, kto będzie je czytał, jaka jest grupa docelowa. Na rynku dostępnych jest wiele płatnych i bezpłatnych narzędzi pozwalających na planowanie słów kluczowych, ale tego możesz dowiedzieć się w dalszej części tego wpisu.
Dzięki narzędziom SEO możesz nie tylko dowiedzieć się jakich słów kluczowych użyć na swojej stronie, ale możesz także sprawdzić słowa kluczowe konkurencji. Poniżej przedstawiamy kilka płatnych, jak i bezpłatnych narzędzi SEO, z których warto skorzystać.
Pośród bezpłatnych źródeł, z których możemy czerpać informacje o tym, czego ludzie szukają w internecie, jest niewątpliwe sekcja „podobne pytania”. Pozwala ona zobaczyć, jakie pytania o podobnej tematyce do naszego wpisali inni. Z sukcesem można ich użyć, np. do pisania bloga, w którym udzielisz na nie odpowiedzi.
Kolejnym bezpłatnym narzędziem jest planner słów kluczowych Google. Korzystać z niego można na dwa sposoby: po pierwsze, wpisując kilka słów kluczowych, w tym przypadku narzędzie zaproponuje Ci inne, powiązane słowa kluczowe. Drugi sposób to podanie adresu URL, na podstawie którego tworzone są przykłady słów kluczowych. Narzędzie to jest o tyle przydatne, że oprócz listy słów kluczowych pokazuje średnią miesięczną liczbę wyszukań dla danej frazy, dzięki czemu wiemy, jakie jest zainteresowanie daną frazą.
Niewątpliwą zaletą Ubersugesta, który również jest bezpłatnym narzędziem, jest to, że można go używać w wielu językach, m.in niemieckim i hiszpańskim. Dowiemy się z niego również, jaka jest kwota za kliknięcie słowa w Google Ads i jak często jest ono wyszukiwane. Ubersugest można również pobrać w formie wtyczki do Google Chrome.
Senuto jest już narzędziem płatnym, możliwy jest oczywiście bezpłatny okres próbny, ale gdy chcemy korzystać z niego dłużej, wymagana jest opłata. Posiada dużo przydatnych narzędzi do analizy słów kluczowych, porównań z konkurencją, jak i takich, które przydadzą się w tworzeniu treści na stronę oraz dużą ilość statystyk.
Ahrefs oprócz dużej bazy słów kluczowych, które może nam zaproponować, jest narzędziem do analizy profilu linków, również jest dostępny w kilku wersjach językowych.
Semstorm jest bezpłatnym narzędziem, pomocnym przy tworzeniu słów długiego ogona, ale nie tylko, przy analizowaniu słów kluczowych za pomocą kolorowych grafik, czytelnie przedstawione są trendy wzrostowe lub spadkowe danego słowa. Narzędzie proponuje też analizę konkurencji i możliwość tworzenia tekstów opartych o proponowane słowa kluczowe.
Narzędzi proponujących analizę słów kluczowych jest znacznie więcej. W większości posiadają one wersje próbne lub bezpłatne o ograniczonym dostępie do funkcji po to, aby móc je wypróbować i wybrać takie narzędzie, które najlepiej sprosta Twoim oczekiwaniom.
Wiedząc, że dzięki słowom kluczowym zawartym na stronie roboty Google charakteryzują treści witryny i na tej podstawie wyświetlają je w odpowiedzi na dane zapytania użytkowników internetu, zdarza się pokusa by „upchać” ich w tekście jak najwięcej i wtedy strona będzie częściej się wyświetlała. Niestety ten plan nie zadziała. Google wyłapuje tzw. spamerski content i obniża pozycję w wyszukiwarce stroną, na którym go wykryło. W przypadkach poważnych naruszeń witryna ze spamerskim contentem zostaje zbanowana i w takim przypadku najlepiej założyć inną stronę firmy i dostosować się do wytycznych. Podobnie sprawa wygląda w przypadku powielania treści z innych stron (duplicate content).
WooCommerce oferuje wiele rozszerzeń, które mogą rozszerzyć funkcjonalność Twojego sklepu. Oto kilka przykładów:
– Dodatki płatnicze
Rozszerzenia płatnicze umożliwiają akceptowanie różnych metod płatności, takich jak karty kredytowe, PayPal, przelewy bankowe itp.
– Integracje z usługami wysyłkowymi
Integruj swoje zamówienia z usługami wysyłkowymi, aby łatwo zarządzać procesem wysyłki i śledzić przesyłki.
– Narzędzia marketingowe
Wykorzystaj narzędzia marketingowe, takie jak programy lojalnościowe, zniżki, kody promocyjne itp., aby przyciągnąć i zatrzymać klientów.
– Wsparcie dla wielu walut
Jeśli planujesz sprzedawać międzynarodowo, wybierz rozszerzenie obsługujące wiele walut, aby umożliwić klientom płacenie w ich preferowanej walucie.
Trudno zwiększyć ruch organiczny, nie posiadając na swojej stronie dobrze dobranych słów kluczowych. Pomimo dostępnych licznych narzędzi do analizy treści, warto zgłosić się po pomoc do specjalistów, którzy znają się na pozycjonowaniu. Pomogą Ci oni nie tylko wybrać konkretne słowa kluczowe SEO, pasujące do Twojej branży, ale również odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania i rozwieją wątpliwości. Przeprowadzą analizę słów kluczowych i pomogą Ci wdrożyć zmiany w treściach na stronie, tak aby zwiększył się na niej ruch i wzrosła sprzedaż. Posiadanie wiedzy na temat SEO i aktualnych wytycznych znacznie przyspiesza efekty, które możesz uzyskać przy pozycjonowaniu.
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, na cuda trzeba poczekać ;))