blog czy strona internetowa

Spis treści

SEO or search engine optimization

Jak SEO może zwiększyć ruch na stronie?

Search engine optimization czyli SEO lub potocznie zwane pozycjonowaniem,  jest jednym z najważniejszych narzędzi dla każdej kampanii marketingu cyfrowego. Jest to jedna z podstawowych technik pozwalających na osiągnięcie lepszego rankingu w wyszukiwarce Google, co skutkuje zwiększeniem ruchu na stronie internetowej oraz zwiększeniem sprzedaży i konwersji.

Istnieje wiele elementów SEO, w tym ranking słów kluczowych i optymalizacja strony internetowej, więc możesz potrzebować pomocy firmy marketingowej, aby nadążyć za najnowszymi trendami i technikami.

Na przykład, we wczesnych czasach pozycjonowania, właściciel witryny mógł uplasować się wysoko w wyszukiwarkach po prostu dodając wiele fraz wyszukiwania do swojej strony internetowej. Czasami nawet nieistotne frazy byłyby włączone, tylko po to, aby poprawić ranking wyszukiwania Google.

To już nie jest najlepsza praktyka. Wyszukiwarki są obecnie przeszkolone do faworyzowania stron i treści o wysokiej jakości, więc teraz jest o wiele więcej jakości w SEO niż tylko zarzucanie witryny z określonymi słowami kluczowymi lub frazami.

Z pewnością podstawową strategią pozycjonowania jest upewnienie się, że odpowiednie słowa kluczowe są zawarte w tytułach stron, znacznikach nagłówkowych, opisach meta i treści. W ten sposób wyszukiwarki wiedzą, o czym jest Twoja strona i pokazują, że Twoja strona jest odpowiednia dla wyszukiwań tych słów kluczowych.

SEO może zwiększyć ruch na stronie internetowej poprzez upewnienie się, że Twoja strona pojawia się w odpowiednich wyszukiwania, a więc przyciąga odwiedzających.

Tak zwane organiczne SEO to proces uzyskiwania naturalnej pozycji na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Techniki stosowane w organicznym SEO obejmują analizę słów kluczowych, backlinking (umieszczanie linków do innych stron internetowych), link building (dodawanie linków do stron o podobnej treści lub docieranie do blogerów lub stron z listami, aby umieszczali linki do Ciebie), a także pisanie wysokiej jakości treści istotnych dla ludzkich czytelników.

Marketing-Analysis

Jednym z głównych sposobów, w jaki  SEO może być używany do budowania ruchu w sieci jest za pomocą badań słów kluczowych i  słów kluczowych długiego ogona.

Narzędzie do planowania słów kluczowych w Google AdWords (teraz Google Ads) jest miejscem, w którym można znaleźć częstotliwość wyszukiwania słów i fraz związanych z produktami, usługami i przemysłem. Korzystając z tych wyników możesz zaktualizować swoją stronę, aby dopasować ją do najbardziej popularnych terminów wyszukiwania.

Słowo kluczowe z długiego ogona to raczej fraza niż pojedyncze słowo, które zapewnia lepszy opis zawartości strony. Na przykład, jeśli jesteś dealerem używanych samochodów, możesz pomyśleć, że warto spróbować uplasować się na słowo kluczowe „samochód” – ale oczywiście, będzie konkurencja z tysięcy innych stron używających tego samego słowa kluczowego, wiele z nich nawet nie na twoim rynku – na przykład mogą oferować wynajem samochodów lub sprzedawać samochody zabawki.

Długie słowo kluczowe ,,Long tail”, takie jak „dealer samochodów używanych” jest znacznie bardziej dokładny i opisuje swoją działalność, więc zwiększa szansę w rankingu d i jest bardziej prawdopodobne, aby przyciągnął więcej ruchu . Hubspot twierdzi, że połowa wszystkich wyszukiwań używa czterech lub więcej słów, i że prowadzą one do większej liczby konwersji.

Pozycjonowanie może również poprawić rankingi wyszukiwania poprzez użycie słów kluczowych opartych na lokalizacji. Jeśli prowadzisz firmę, która prawdopodobnie przyciągnie tylko lokalnych klientów – takich jak restauracja – po co przyciągać wyszukiwania spoza swojego obszaru geograficznego? Więc słowo kluczowe z długim ogonem z lokalizacją, takie jak „pizza restauracja Warszawa” przyciągnie więcej potencjalnych klientów niż tylko „pizza”.

Agencja usług SEO doradzi Ci w zakresie tych i wielu innych technik, ale Twoim pierwszym krokiem do SEO powinien być audyt Twojej strony internetowej.

Jak działa SEO ?

Często mówi się, że SEO to równowaga techniki i umiejętności ludzkich. Oczywiście, wyszukiwarki szukają zarówno podstaw, takich jak słowa kluczowe, jak i wskaźników, że strona jest utrzymywana i aktualizowana regularnie. Ponieważ Google i inne wyszukiwarki szukają na Twojej stronie czegoś więcej niż tylko słów kluczowych, pierwszą istotną częścią procesu SEO jest optymalizacja stron. Narzędzia do audytu takie jak Google Analytics i Webmaster Tools są cennymi pomocnikami w tym procesie.

Twoim pierwszym krokiem do poprawy rankingu wyszukiwania w Google jest optymalizacja strony internetowej. Sprawdź swoje strony internetowe pod kątem oczywistych błędów, takich jak uszkodzone strony lub obrazy, niedziałające linki, a także przypadki słabej gramatyki lub nieaktualnych informacji. Google Analytics pomoże Ci zidentyfikować Twoje najpopularniejsze strony, które mają wysoki ruch organiczny, niski współczynnik odrzuceń i dłuższy średni czas przebywania na stronie. Spróbuj ustalić, co odwiedzający lubią na tych stronach – lepsze zdjęcia, więcej informacji, bardziej przejrzyste wezwania do działania lub cokolwiek innego – i powielaj te aspekty na innych stronach. Ta podstawowa technika organicznego SEO powinna dać pewne natychmiastowe rezultaty.

Następnym krokiem jest użycie Narzędzi dla Webmasterów Google (obecnie Google Search Console), które powiedzą ci, jakie zapytania z wyszukiwarki sprowadzają ludzi na twoją stronę. Może to być bardzo odkrywcze – być może ludzie szukają produktu lub usługi, której już nie oferujesz, lub którą mógłbyś rozważyć oferując ją w przyszłości. W połączeniu z Google Analytics, powinno to pomóc w optymalizacji strategii treści. Możesz wtedy stworzyć indywidualne strony poświęcone konkretnym produktom lub usługom, zawierające silne wezwania do działania, możliwości zakupu online, dane kontaktowe e-mail i telefon oraz informacje o Twoich sklepach. Zapytaj firmę zajmującą się pozycjonowaniem o inne strategie, które możesz wykorzystać, aby zwiększyć organiczne SEO; na przykład obecność w mediach społecznościowych i w internetowych katalogach firm lokalnych przyniesie odwiedzających klientów, jak również tych miejscowych.

  • Ponieważ wyszukiwarki szukają linków na stronach internetowych, ważne jest, abyś miał strategię linkowania, zarówno dla wewnętrznych linków do innych odpowiednich stron w Twojej witrynie, jak i do stron zewnętrznych. Upewnij się, że twoje linki są utrzymywane, ale nie nadużywaj ich – wyszukiwarki będą świadome nadmiernego linkowania. Budowanie linków do i z innych stron internetowych jest wartościowe; szukaj powiązanych stron internetowych chętnych do wymiany linków, oferuj swój wkład w inne strony, jeśli niosą one link do twojej, lub szukaj możliwości budowania relacji, które mogą prowadzić do linków. Wszystko to dodaje do reputacji i poprawia ranking wyszukiwania Google Twojej witryny.
  • Ostatnim niezbędnym elementem marketingu cyfrowego SEO jest jakość treści. Nie wystarczy zaoferować linii tematu i kilku krótkich akapitów; wyszukiwarki szukają znaczących, kompleksowych treści. W tym samym czasie nie musisz dostarczać epopei. Dobre przeciętne czytanie powinno zająć 4-5 minut. Kiedy już będziesz zadowolony ze swojej treści, nie popełniaj błędu pozostawiania jej w niezmienionej formie przez kolejne miesiące. Wyszukiwarki szukają „świeżych” lub regularnie aktualizowanych stron. Zamiast zmieniać treść, z której jesteś zadowolony, spróbuj dodać do swojej witryny cotygodniowy wpis na blogu – w ten sposób wyszukiwarki zobaczą, że twoje strony są utrzymywane i regularnie aktualizowane.

Jak pozycjonowanie może poprawić sprzedaż?

Online marketing, financial report chart, data analysis, and web development concept. SEO Optimization, web analytics and seo marketing social media concept.

Duże marki mogą wydawać tysiące lub miliony funtów na SEO i naturalnie będą dominować na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Nie oznacza to jednak, że mniejszy biznes nie może konkurować, zwłaszcza z pomocą agencji SEO. Najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest to, że nie można stworzyć popytu tam, gdzie go nie ma. To do Ciebie należy wymyślenie produktu lub usługi, którą ludzie chcą kupić. Wszystko, co marketing SEO może zrobić, to przynieść nowych gości do Twojej firmy. Ale ponieważ może to zrobić przy rozsądnych kosztach i przez całą dobę, SEO marketing cyfrowy jest jednym z najbardziej skutecznych narzędzi sprzedaży mniejszego biznesu.

Z ponad pięcioma miliardami wyszukiwań dziennie prowadzonych przy użyciu samego Google, wyraźnie twoi potencjalni klienci szukają produktów i usług, które sprzedajesz – ale kiedy ich szukają, znajdą twoją firmę na szczycie SERP (Search Engine Results Page), lub znajdą twoją konkurencję? Wysokie pozycje SEO umieszczają Cię na szczycie, gdziekolwiek pojawia się Twój produkt lub usługa, a 60 procent wszystkich organicznych kliknięć trafia do trzech pierwszych wyników wyszukiwania. Najwyższa pozycja prowadzi do większego ruchu na stronie, większej liczby leadów i większej sprzedaży.

Badanie przeprowadzone przez Search Engine Watch wykazało, że mobilne wyszukiwania lokalnych produktów i usług skutkowały zakupami w 61 procentach czasu, a inne badanie porównało „zamknięcie” wskaźników leadów z wyszukiwarek do reklam bezpośrednich i drukowanych, pokazując, że leady SEO zostały zamknięte w tempie dziewięciokrotnie wyższym niż druk.

Usługi SEO, choć są inwestycją długoterminową, nie są drogim sposobem na wprowadzenie na rynek produktów i usług firmy w porównaniu z tradycyjnymi metodami, a agencja marketingowa SEO może udzielić Ci porady na temat istotnych elementów, takich jak ranking słów kluczowych. W rzeczywistości skuteczny marketing cyfrowy SEO jest tym, co umożliwia mniejszym firmom konkurowanie z większymi konkurentami, więc stał się niezbędny w każdym wysiłku zmierzającym do poprawy sprzedaży.

Dlaczego SEO jest tak ważne dla Twojego biznesu?

Głównym powodem, dla którego SEO jest tak ważne dla twojego biznesu jest to, że jeśli nie używasz go, możesz być pewien, że twoi konkurenci są. Gabe Arnold z serwisu usług dla przedsiębiorców Business Marketing Engine podaje pięć powodów, dla których SEO jest tak ważne, szczególnie dla MŚP:

Usługi SEO dają użytkownikowi najbardziej przyjazne, najszybsze, najlepsze możliwe doświadczenie. Wyszukiwarki chcą kierować użytkowników do wyników, których szukają, a kiedy znajdą właściwą stronę, będą do niej wracać wielokrotnie.

Ludzie ufają wynikom wyszukiwarek. Marketing SEO może umieścić Twoją firmę na szczycie rankingów wyszukiwania, a to oznacza dla klientów, że pozycja ta została wypracowana przez reputację Twojej firmy. Jeśli ta rekomendacja jest udostępniana za pośrednictwem mediów społecznościowych, otrzymujesz wynikających z niej klientów, a twój marketing cyfrowy SEO wykonał swoje zadanie.

Korzystanie z usług SEO, takich jak ranking słów kluczowych, przynosi klientów, którzy już szukają Twojego produktu lub usługi – nie musisz robić nic więcej, aby ich przyciągnąć, i masz optymalny potencjał do przekształcenia ich wizyty w sprzedaż. Tak, nadal musisz zamknąć sprzedaż, ale połowa bitwy jest wygrana.

Nawet jeśli nie uzyskasz konwersji sprzedaży z pierwszej wizyty, agencja usług SEO może pokazać, jak optymalizacja strony internetowej pomoże Ci pokazać się ponownie i ponownie w wyszukiwaniach online. Jeśli pojawisz się w czołówce rankingu w kilku wyszukiwaniach, jesteś prawie pewien, że zyskasz klienta.

Usługi SEO marketingowe mogą zwiększyć Twoją widoczność, użyteczność i wiarygodność, a wszystko to skutkuje zwiększonym ruchem na Twojej stronie. Agencja marketingowa SEO może pomóc Ci uzyskać wgląd w klientów za pomocą narzędzi takich jak Google Analytics, a także pomóc Ci rozwinąć wiedzę na temat Twojego rynku docelowego, udoskonalić strategie oraz opracować produkty i usługi, których oczekują.

Czy pozycjonowanie może dać gwarancje sukcesu?

słowa kluczowe

Nic w życiu nie jest gwarantowane, nawet SEO. Z pewnością poprawa pozycji w wyszukiwarce Google za pomocą SEO może spowodować odwiedziny na Twojej stronie, ale to do Ciebie należy doprowadzenie do sprzedaży za pomocą innych technik. Jednym z powodów, dla których SEO nie zagwarantuje natychmiastowego wzrostu sprzedaży jest to, że wyszukiwarki mogą potrzebować tygodni lub miesięcy, aby przeszukać sieć, ocenić zawartość stron internetowych, sprawdzić ich przydatność i uszeregować je. Ale jeśli zrezygnujesz z kampanii SEO po krótkim czasie bez widocznych rezultatów, twój wysiłek zostanie zmarnowany. Agencja marketingowa SEO będzie w stanie dać ci lepszy pomysł na to, jak długo może potrwać, aby zobaczyć jakiś zwrot z kampanii SEO.

W rzeczywistości, SEO jest długoterminową inwestycją, a nie magiczną różdżką obiecującą natychmiastowe rezultaty. Lisa Handson z agencji usług SEO Notion Technologies sugeruje, że cztery do 12 miesięcy to rozsądny okres, w którym można spodziewać się wyników, „w zależności od wielu innych czynników, które wchodzą w grę podczas eksperymentowania z SEO”. Handson sugeruje, że czynniki napędzające szybsze wyniki po zainicjowaniu strategii SEO obejmują:

  • Keyword stuffing – który może faktycznie obniżyć ranking Twojej strony, jeśli prowadzi do tego, że wyszukiwarki identyfikują ją jako stronę spamu.
  • Frazy wyszukiwania głosowego – wraz ze wzrostem popularności wyszukiwania głosowego, ekspresyjne frazy wyszukiwania w języku naturalnym stają się bardziej istotne niż tradycyjne, ogólne słowa kluczowe.
  • Dojrzałość – stosunkowo nowa strona internetowa pełna świeżych treści może potrzebować od sześciu do dziewięciu miesięcy, zanim wyszukiwarki jej zaufają. Zakup nazwy domeny o ustalonej pozycji może pomóc, ale ma swoje własne ryzyko.
  • Jakość treści – prawdopodobnie najważniejszy aspekt marketingu SEO, ponieważ Twoja strona ma małe szanse na znalezienie się na szczycie stron wyszukiwania bez wysokiej jakości treści.
  • Marketing treści – promowanie treści i wykorzystanie wezwań do działania, aby przekształcić zwykłe zainteresowanie w poważny biznes, jest kluczem do przekształcenia strategii SEO w konwersje sprzedaży.

Czy usługi SEO są tego warte?

SEO nie jest już opcjonalne dla firm, które chcą być konkurencyjne, rozwijać się i widzieć zwrot z inwestycji, ale każda firma marketingowa powie ci, że jest to tylko jeden element układanki. Oprócz tego, co wydać na usługi SEO, trzeba również jakość treści na swojej stronie internetowej, a mistrzostwo innych narzędzi marketingowych. Ponownie, specjalista od usług SEO będzie w stanie pomóc Ci w innych sposobach, które można wykorzystać do zapewnienia widoczności, ruchu, wiarygodności, wartości marki i cennego wglądu w zachowania klientów.Prawdopodobny koszt kampanii SEO musi być mierzony w stosunku do prawdopodobnych zysków. Istnieją różne sposoby płacenia za usługi marketingowe SEO; możesz zatrudnić kogoś, kto zrobi to w domu i zapłacić za godzinę, zapłacić za usługi SEO za projekt lub zapłacić firmie marketingowej SEO na podstawie umowy. Koszt może zależeć od czynników takich jak to, jak szybko chcesz poprawić rankingi, ile terytorium chcesz pokryć, ile musisz wydać, aby nadążyć za konkurencją, i czy umowa określa, że płacisz za wyniki. Błędem może być pójście na tanie,  oferty, gdzie metody „black hat seo” mogą być używane do poprawy rankingu wyszukiwania, z ewentualną szkodą dla twojej reputacji.

Dobra firma marketingowa SEO będzie rozumiała rynek, który promuje, wyjaśni dokładnie, jaka praca i koszty są zaangażowane w projekt, a także będzie miała reputację i doświadczenie na tyle dobre, że można zaufać ich metodom. Wtedy możesz być pewien, że inwestycja w SEO się opłaci i to w przejrzysty i wymierny sposób.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Kontakt

    Chcesz zobaczyć co możemy zrobić dla Ciebie?

    Zostaw swoje dane, a zadzwonimy i porozmawiamy o produkcji która wprowadzi twój biznes na wyższy poziom!