Dom - 20 kroków do lepszego profilu na LinkedIn w 2024 roku

20 kroków do lepszego profilu na LinkedIn w 2024 roku

Linkedin Profil firmowy
Na skróty

Kto korzysta z LinkedIn?

Profesjonaliści zwłaszcza handlowcy poświęcają wiele czasu i zasobów na budowanie marki. Jesteśmy w tym szkoleni – i jesteśmy w tym dobrzy. Ale jak często wykorzystujemy te umiejętności do budowania własnej marki osobistej? Dla wielu z nas nie jest to tak częste, jak powinno. Wiem, że mógłbym zrobić więcej, aby zbudować swój profil na LinkedIn – i wiem, że nie jestem w tym osamotniony.

Nie zabieramy się za to, ponieważ jesteśmy zajęci, a inwestowanie czasu w marketing może czasem wydawać się nieopłacalne. Kiedy jednak zaniedbujemy budowanie osobistej marki, nie tylko wystawiamy siebie na próbę – tracimy również wielką szansę z punktu widzenia sprzedaży. Wpływ pracowników, którzy dzielą się treściami, jest ogromny. Najskuteczniejsi pracownicy, którzy dzielą się treściami, to Ci, którzy zbudowali swoją markę osobistą na LinkedIn.

Strona profilowa LinkedIn jest podstawą budowania marki osobistej. Regularnie dodajemy funkcje, które zwiększają jego możliwości jako osobistej platformy marketingowej i dają Ci nowe sposoby sygnalizowania swoich umiejętności i motywacji. Jeśli ostatnio nie sprawdzałeś strony swojego profilu, być może znajdziesz tam nowe sposoby budowania swojej marki osobistej.

Oto 20 funkcji profilu, które powinieneś sprawdzić i zaktualizować w 2022 roku. Niektóre z nich są bardzo szybkie, inne mogą zająć trochę czasu – ale wszystkie są warte uwagi. Pomogą Ci one stworzyć profil LinkedIn i markę osobistą, na jakie zasługujesz.

Profil osobisty na LinkedIn jak zacząć?

Wybierz odpowiednie zdjęcie profilowe dla LinkedIn.

Twoje zdjęcie profilowe jest Twoją wizytówką na LinkedIn – to w ten sposób ludzie są o Tobie informowani i (jako istoty wizualne) od początku wpływa na ich wrażenia. Istnieje kilka świetnych postów wyjaśniających, jak wybrać odpowiednie zdjęcie profilowe na LinkedIn – ale oto kilka szybkich wskazówek na początek: upewnij się, że zdjęcie jest aktualne i wygląda jak Ty, makijaż zajmuje około 60% twarzy (zdjęcia z daleka nie wyróżniają się), załóż to, co chciałbyś założyć do pracy, i uśmiechaj się oczami!

Dodaj zdjęcie w tle.

Zdjęcie w tle to drugi element wizualny na górze strony Twojego profilu. Przyciąga uwagę innych, nadaje kontekst i pokazuje, co jest dla Ciebie ważne. Odpowiednie zdjęcie w tle pomoże wyróżnić się Twojej stronie, przyciągnąć uwagę i pozostać w pamięci.

Spraw, aby Twój nagłówek był czymś więcej niż tylko nazwą stanowiska.

Nie ma reguły, która mówi, że opis na górze strony Twojego profilu musi być tylko nazwą stanowiska. Wykorzystaj pole nagłówka, aby powiedzieć nieco więcej o tym, jak postrzegasz swoją rolę, dlaczego robisz to, co robisz i co Cię kręci. Jeśli w Twojej firmie są przedstawiciele handlowi, którzy świetnie radzą sobie ze sprzedażą społecznościową, przyjrzyj się nagłówkom ich stron w poszukiwaniu inspiracji. Prawie na pewno znajdą tam coś więcej niż tylko nazwę stanowiska.

Zmień podsumowanie w swoją opowieść.

Pierwszą rzeczą, którą należy powiedzieć o podsumowaniu na LinkedIn, jest upewnienie się, że je masz! To zadziwiające, jak wiele osób wciąż pozostawia to pole puste podczas tworzenia profilu na LinkedIn. Twoje podsumowanie to szansa na opowiedzenie własnej historii – więc nie używaj go tylko do wymienienia swoich umiejętności lub tytułów zawodowych, jakie posiadałeś. Postaraj się pokazać, dlaczego te umiejętności są ważne – i jakie znaczenie mogą mieć dla ludzi, z którymi pracujesz. Nie bój się poświęcić trochę czasu, wypróbować kilku wersji roboczych i przetestować swojego podsumowania wśród znajomych. To najbardziej osobisty element marketingu treści – i warto włożyć w to trochę wysiłku.

Wypowiedz wojnę buzzwordom.

Buzzwords to przymiotniki, które są tak często używane w nagłówkach i podsumowaniach LinkedIn, że stają się niemal całkowicie pozbawione znaczenia. W naszych regularnych rankingach najbardziej nadużywanych buzzwordów znajdują się takie określenia jak „wyspecjalizowany”, „przywódczy”, „skoncentrowany”, „strategiczny”, „doświadczony”, „z pasją”, „ekspert”, „kreatywny”, „innowacyjny” i „certyfikowany”. Nie twierdzę, że nie można opisywać siebie w ten sposób – ani że nie mają one znaczenia. Jednak samo użycie tych słów nie przekona ludzi, że posiadasz te cechy. Musisz je również zademonstrować – zarówno w sposobie opisania siebie, jak i w sposobie wykorzystania funkcji profilu LinkedIn, aby pokazać, na czym polega Twoja praca.

Rozwijaj swoją sieć kontaktów.

Jednym z najłatwiejszych, a zarazem najbardziej istotnych sposobów powiększania sieci kontaktów na LinkedIn jest zsynchronizowanie profilu z książką adresową poczty elektronicznej. Dzięki temu LinkedIn może sugerować osoby, z którymi mógłbyś nawiązać kontakt. To zadziwiające, jak skuteczne może to być w wyszukiwaniu odpowiednich osób, z którymi możesz nawiązać kontakt – a żadne prośby o połączenie nie są wysyłane bez Twojej zgody, więc możesz sprawdzić wszystkie potencjalne połączenia. Ponadto wyrób sobie nawyk odpowiadania na spotkania i rozmowy za pomocą zapytań o kontakty w serwisie LinkedIn – to świetny sposób na utrzymanie żywej i aktualnej sieci kontaktów.

Wymień swoje istotne umiejętności.

PTo jeden z najszybszych sposobów na wygranie w LinkedIn – przejrzyj listę umiejętności i wskaż te, które są dla Ciebie istotne. Pomoże to uwiarygodnić opis w nagłówku i podsumowaniu oraz zapewni innym możliwość poparcia Twojej osoby. Kluczem jest jednak zachowanie aktualności. Długa lista umiejętności, które nie są tak naprawdę kluczowe dla tego, kim jesteś i co robisz, może sprawić, że poczujesz się niezręcznie. Od czasu do czasu poświęć czas na wiosenne porządki na swojej liście umiejętności.

Wyeksponuj oferowane przez siebie usługi.

Usługi to nowa funkcja LinkedIn, która pomaga konsultantom, freelancerom i osobom pracującym w mniejszych firmach zaprezentować zakres oferowanych przez nich usług. Wypełnienie sekcji Usługi w swoim profilu może zwiększyć Twoją widoczność w wynikach wyszukiwania

SZUKAJ WARTOŚCIOWEGO poparcia

Potwierdzenia od innych członków potwierdzają Twoje umiejętności i zwiększają twoją wiarygodność. Jak zdobyć poparcie na LinkedIn? Na początek przejrzyj swoją sieć kontaktów i zidentyfikuj osoby, które Twoim zdaniem naprawdę zasługują na poparcie – to często sprawia, że ludzie odwdzięczają się tym samym. Nie bój się wysłać uprzejmej wiadomości z prośbą o poparcie także dla kilku kluczowych umiejętności. Pamiętaj jednak, że liczy się adekwatność. Kontaktuj się z osobami, których poparcie naprawdę sobie cenisz.

Bardziej proaktywnie zarządzaj swoimi potwierdzeniami.

Gdy zaczną napływać potwierdzenia, może się okazać, że zmieniają one wygląd Twojego profilu na LinkedIn w sposób, który nie odzwierciedla tego, kim jesteś. Może się na przykład okazać, że Twoją główną specjalizacją jest marketing treści, ale osoby, które współpracowały z Tobą przy organizacji wydarzeń, są bardziej entuzjastycznie nastawione do Twojej osoby. Proaktywnie zarządzaj swoją listą poparcia, korzystając z funkcji edycji w sekcji Umiejętności w swoim profilu – możesz wybrać, które z nich mają być widoczne, a które ukryte.

Weź udział w ocenie umiejętności

Ocena umiejętności to test online, który umożliwia Ci zademonstrowanie poziomu Twoich umiejętności i wyświetlenie odznaki Zweryfikowane umiejętności na Twoim profilu. Dane pokazują, że kandydaci ze zweryfikowanymi umiejętnościami mają o około 30% większe szanse na zatrudnienie na stanowiska, na które aplikują – a pokazanie dowodu swoich umiejętności wzmacnia również Twoją markę osobistą. Wyświetlanie wyników oceny umiejętności jest całkowicie dobrowolne, a do testów możesz podchodzić tak często, jak chcesz, zanim pokażesz, że je zdałeś

Poproś o rekomendacje.

Rekomendacje dają osobom przeglądającym Twój profil szybkie, wizualne poczucie tego, za co jesteś ceniony. Rekomendacje idą o krok dalej. Są to osobiste referencje napisane w celu zilustrowania doświadczeń ze współpracy z Tobą. W sekcji Rekomendacje w Twoim profilu znajduje się wygodne rozwijane menu, które ułatwia dotarcie do konkretnych kontaktów i poproszenie o rekomendacje. Zastanów się, od kogo najbardziej cenisz sobie rekomendację – i spersonalizuj swoją prośbę. Warto włożyć w to więcej wysiłku.

Pokaż swoją pasję do nauki.

Kiedy ukończysz kurs na LinkedIn Learning, będziesz miał możliwość dodania certyfikatu kursu do swojego profilu na LinkedIn. Zrobisz to w sekcji Learning History (Historia edukacji) na swoim koncie LinkedIn Learning – gdzie możesz również wysyłać aktualizacje o postępach w edukacji do swojej sieci, jeśli tak zdecydujesz.

Udostępniaj media i materiały marketingowe.

Materiały marketingowe, które tworzysz dla swojej firmy, mogą nadać dodatkowy wymiar Twojemu profilowi. Udostępnianie studiów przypadku, białych ksiąg i innych treści związanych z marką pomaga pokazać, czym zajmuje się firma, dla której pracujesz, a także pomaga ludziom zrozumieć, co sprawia, że jesteś tak dobry. Świadczy to również o pasji i zaangażowaniu.

Zdobądź uznanie za swoją wiodącą pozycję dzięki publikacjom.

Sekcja Publikacje jest jednym z najczęściej niewykorzystywanych elementów w profilach LinkedIn – a to oznacza, że możesz naprawdę wyróżnić się z tłumu, jeśli użyjesz tej funkcji, aby zwrócić uwagę na istniejące treści związane z rozwojem zawodowym. Pomagałeś przy pisaniu eBooka lub białej księgi? A może napisałeś post na firmowym blogu? Sekcja Publikacje łączy Twój profil z tymi zasobami.

Udostępniaj istotne treści w swoim kanale LinkedIn.

Posiadanie sieci kontaktów na LinkedIn to jedno – o wiele lepiej jest odgrywać aktywną rolę w tej sieci, pojawiając się w kanałach LinkedIn swoich znajomych w sposób, który stanowi dla nich wartość dodaną. Jednym z najbardziej dostępnych sposobów na osiągnięcie tego celu jest dzielenie się odpowiednimi treściami w swojej sieci. Możesz zacząć od uważnego śledzenia swojego kanału LinkedIn i dzielenia się treściami, które wydają Ci się naprawdę interesujące i zgodne z Twoim punktem widzenia.

Dodaj komentarze.

Udostępnianie jest świetne – ale to tylko punkt wyjścia. Dodając komentarze do udostępnień, zwiększasz swoją widoczność w kanale i zaczynasz wyrażać, dlaczego uważasz, że dana treść jest ważna. Dobrze sformułowane komentarze pozwalają także na udostępnianie szerszego zakresu treści. Może się na przykład zdarzyć, że nie zgadzasz się z jakimś punktem widzenia, ale mimo to uważasz go za interesujący. Komentarz, który wyraża ten punkt widzenia, zaczyna umacniać Twoją opinię i pozycję lidera w myśleniu. Jest też bardziej prawdopodobne, że przyciągnie dodatkowe komentarze, które podniosą wartość  Twojego profilu na LinkedIn. Pamiętaj o tym, pisząc swój komentarz i upewnij się, że mówisz coś, co ludzie chętnie z Tobą skojarzą.

Śledź influencerów z Twojej branży.

Śledzenie odpowiednich influencerów na LinkedIn pomaga umieszczać w Twoim feedzie różne interesujące treści, którymi możesz się dzielić z innymi, jeśli uznasz, że wnoszą wartość dodaną. Pomaga to również nadać kontekst twojemu profilowi na LinkedIn, pokazując Twoją pasję do tego, co robisz.

Zostań rzecznikiem pracowników.

86% pracowników twierdzi, że udostępnianie treści ich firmy ma pozytywny wpływ na ich własną karierę.

Publikuj treści o długiej formie - i wykorzystuj je do rozpoczynania rozm

Im więcej udostępniasz i komentujesz treści, tym bardziej umacniasz swoją pozycję eksperta na LinkedIn. Publikowanie długich postów jest naturalnym kolejnym krokiem. Świetnym punktem wyjścia jest monitorowanie reakcji na Twoje komentarze i udostępnienia. Czy są jakieś konkretne tematy i punkty widzenia, które wydają się znajdować oddźwięk w Twojej sieci? Czy są komentarze, którymi się podzieliłeś, a które uważasz, że mógłbyś rozwinąć w swoim wpisie? Rozwijając w ten sposób swoje przywództwo myślowe, zachowujesz jego realność – i jesteś podłączony do kwestii, o których rozmawiają Twoi znajomi. Przygotuj się na to, że Twoje posty o długiej formie będą również rozpoczynać nowe rozmowy. Zwracaj uwagę na komentarze i bądź gotowy do odpowiedzi.

Aby Twój profil na LinkedIn pracował dla Ciebie lepiej, nie musisz poświęcać na to wielu godzin. Spróbuj zastosować te pomysły, przechodząc od jednego do drugiego, a przekonasz się, że szybko osiągniesz postępy, nawet jeśli jesteś w stanie wygospodarować kilka minut w przerwie na posiłek lub wieczorem. Kiedy już w pełni wykorzystasz zalety swojego profilu na LinkedIn, będziesz zaskoczony, jaką różnicę może on zrobić zarówno dla Ciebie, jak i Twojej firmy.

Picture of Paweł Łygoński CEO

Paweł Łygoński CEO

Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, na cuda trzeba poczekać ;))

Strona Internetowa

Potrzebujesz nowej strony internetowej?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną wycenę
Podaj orientacyjną liczbę podstron / zakładek

Poznaj nasz pomysł na rozwój Twojej obecności w Internecie!

Wiemy, że każde działanie marketingowe musi skutkować zwiększeniem przychodów. Tworzymy kompleksowe strategie, które z powodzeniem pozwalają osiągnąć zamierzony cel. Prosimy o kontakt z nami poprzez wypełnienie krótkiego formularza.

Jakimi usługami jesteś zainteresowany?
Jaki budżet planujesz przeznaczyć na działania?