Chcesz zacząć wysyłać regularne aktualizacje do swoich obserwujących na LinkedIn? Zastanawiasz się, czy newslettery na LinkedIn sprawdzą się w Twoim biznesie?
W tym artykule dowiesz się, dlaczego powinieneś odkryć newsletter LinkedIn, w tym plusy i minusy, co możesz publikować i jak sprawić, by odbiorcy konwertowali.
Obecnie istnieją dwa kryteria, które musisz spełnić, aby uruchomić newslettery na LinkedIn. Po pierwsze, musisz mieć włączony Creator Mode. Po drugie, musisz stworzyć post w ciągu ostatnich 3 miesięcy.
Aby spełnić pierwszy z nich, zaloguj się na swoje konto na LinkedIn i przejdź do swojego profilu. Tam w sekcji Private Resources zobaczysz link, który pozwoli Ci włączyć Creator Mode. Włącz go i zapoznaj się z powiadomieniami, którymi LinkedIn dzieli się z Tobą na temat Creator Mode.
Jeśli jeszcze nie stworzyłeś żadnych postów na LinkedIn, zacznij udostępniać swoje treści już teraz. Pomyśl o rodzajach treści newslettera, które przemówiłyby do Twoich odbiorców i odpowiedziałyby na ich pytania, a następnie zacznij tworzyć posty na te tematy.
Obecnie istnieją dwa kryteria, które musisz spełnić, aby uruchomić newslettery na LinkedIn. Po pierwsze, musisz mieć włączony Creator Mode. Po drugie, musisz stworzyć post w ciągu ostatnich 3 miesięcy.
Aby spełnić pierwszy z nich, zaloguj się na swoje konto na LinkedIn i przejdź do swojego profilu. Tam w sekcji Private Resources zobaczysz link, który pozwoli Ci włączyć Creator Mode. Włącz go i zapoznaj się z powiadomieniami, którymi LinkedIn dzieli się z Tobą na temat Creator Mode.
Jeśli jeszcze nie stworzyłeś żadnych postów na LinkedIn, zacznij udostępniać swoje treści już teraz. Pomyśl o rodzajach treści newslettera, które przemówiłyby do Twoich odbiorców i odpowiedziałyby na ich pytania, a następnie zacznij tworzyć posty na te tematy.
Po skonfigurowaniu newslettera LinkedIn, za każdym razem, gdy stworzysz artykuł, będziesz miał możliwość powiązania go z newsletterem, aby uzyskać dodatkowy impuls. W ten sposób wszystko, co teraz opublikujesz na LinkedIn, a co byłoby artykułem – zdjęcie, wpis na blogu, film na YouTube – może zostać wysłane za pośrednictwem newslettera LinkedIn.
Rozważ możliwość przejrzenia wcześniej opublikowanych treści i ponownego wykorzystania najpopularniejszych fragmentów w newsletterze. W ten sposób możesz nadać nowe życie starszym treściom i zacząć budować wartość newslettera bez konieczności angażowania w to ogromnego wysiłku.
Jednym z popularnych sposobów jest zamieszczenie kilku pierwszych akapitów wcześniej opublikowanego artykułu, a następnie zaproszenie czytelników do kliknięcia w link, aby wrócić do swojego bloga lub filmu na YouTube, aby zobaczyć resztę informacji. W ramach newslettera LinkedIn, ten pierwszy post na LinkedIn ma większy zasięg organiczny, co może prowadzić do zwiększenia ruchu do artykułu lub filmu, który chcesz udostępnić.
Wykorzystaj fakt, że newslettery na LinkedIn mogą być udostępniane przez każdego. Możesz to zrobić, zapraszając ludzi bezpośrednio w swoim artykule do udostępnienia newslettera i pomóc Ci dotrzeć do jeszcze większej liczby osób, które uzyskałyby wartość z Twoich informacji.
Zwiększaj konwersje
LinkedIn zawsze był potężną platformą marketingową. Tak długo, jak zwracasz uwagę na swoich odbiorców i na to co od Ciebie oczekują, będziesz w stanie tworzyć i publikować treści, które ich interesują i pomagają rozwiązywać problemy z jakimi się borykają. Takie treści budują zaufanie odbiorców i zachęcają, aby zostali z Tobą na dłużej.
Nawet jeśli ktoś nie zdecydował się śledzić Cię na LinkedIn, bo nie znalazł Twojego profilu lub nigdy o Tobie nie słyszał, może znaleźć Twój newsletter i zdecydować się na jego darmową subskrypcję. Jest to szczególnie potężne dla mniejszych lub stosunkowo nieznanych marketerów, którzy mogą skorzystać z posiadania bardzo poszukiwanej wiedzy i doświadczenia. Możesz również użyć newslettera LinkedIn, aby zaprosić tych subskrybentów do śledzenia twojego profilu na LinkedIn.
Oczywiście w newsletterze można umieścić linki do różnych elementów lejka sprzedażowego, do oferty, do rezerwacji rozmowy telefonicznej lub do webinaru. Jeśli jakość treści w newsletterze zasłużyła na kliknięcie, ludzie będą śledzić i sprawdzać, co jeszcze masz do powiedzenia.
Zastanawiasz się, czy warto poświęcić czas i środki na newsletter LinkedIn? Zapoznaj się z czterema powodami, dla których Twoja firma powinna rozważyć stworzenie newslettera LinkedIn.
Użytkownicy LinkedIn mogą śledzić Twoją stronę firmową i subskrybować newsletter Twojej firmy, ale nie muszą koniecznie robić obu tych rzeczy. Publikując newslettery na Linkedin, dajesz potencjalnym klientom nowy sposób łączenia się z Twoją firmą i angażowania się w Twoje treści.
Posty na LinkedIn mogą być świetnym sposobem na dzielenie się perspektywą Twojej firmy. Ale jeśli chcesz napisać szczegółową treść bez wysyłania followersów na zewnętrzną stronę, posty nie spełnią swojej roli. Biuletyny LinkedIn są idealne do dzielenia się przemyśleniami i spostrzeżeniami dotyczącymi branży.
Jeśli walczysz o zwiększenie wyświetleń i zaangażowania dla treści organicznych, newslettery LinkedIn mogą pomóc. Oprócz pojawiania się w feedzie Twojej strony firmowej, newslettery uruchamiają powiadomienia za każdym razem, gdy je publikujesz. Oznacza to, że możesz powiadomić subskrybentów i zwiększyć widoczność swoich treści.
Z pewnością możesz tworzyć wartość poprzez posty i artykuły na LinkedIn. Ale newslettery pozwalają Ci połączyć się z subskrybentami na określony temat w sposób długoterminowy.
Następnie upewnij się, że nadałeś odpowiedni dostęp członkom zespołu odpowiedzialnym za tworzenie treści newslettera. LinkedIn wymaga, by twórcy newslettera mieli status superadministratora lub administratora treści na stronie.
Aby potwierdzić, że piszesz newsletter, a nie pojedynczy artykuł, kliknij rozwijane menu w prawym górnym rogu. Menu powinno umożliwić Ci przełączanie się między tymi dwoma opcjami publikacji. Kiedy piszesz newsletter, zobaczysz też tytuł i szczegóły wyświetlane pod miejscem na okładkę.
Podobnie jak artykuły na LinkedIn, newslettery mają hojny limit słów. W jednym newsletterze możesz napisać ponad 100 000 znaków, czyli nawet 10 000 słów. Jeśli pisałeś już artykuły na LinkedIn, posty na blogu lub newslettery, być może masz już pomysł na ich optymalną długość. Jeśli nie, przetestuj różne liczby słów, aby zobaczyć, co tak naprawdę działa.
Ponadto, podobnie jak artykuły na LinkedIn, newslettery mają mnóstwo opcji formatowania. Oznacza to, że możesz dodawać podtytuły, pogrubienia, listy i cytaty blokowe. Możesz nawet dodawać linki do zewnętrznych stron, co pozwoli Ci kierować ruch na stronę internetową Twojej firmy.
Newslettery wspierają szeroką gamę kreatywnych zasobów. Do newslettera można dodać obrazek okładki, aby dać subskrybentom powód do kliknięcia i przeczytania. Ponadto możesz wstawiać obrazy, filmy, GIF-y lub slajdy, aby zilustrować punkty lub dodać kontekst w całym biuletynie. Kliknij ikonę na lewym marginesie, aby otworzyć zasobnik multimedialny.
Potrzebujesz informacji zwrotnej na temat swojego newslettera przed wysłaniem go do swojej listy? Otwórz Publishing Menu w lewym górnym rogu interfejsu newslettera. Wybierz opcję Share Draft, aby uzyskać okienko z linkiem. Możesz podzielić się tym linkiem z członkami zespołu, aby mogli przeczytać Twoją wersję roboczą i zaproponować uwagi przed publikacją.
Kiedy jesteś gotowy, aby powrócić do swojego newslettera, kliknij przycisk Napisz artykuł w kompozytorze postów LinkedIn. Następnie kliknij rozwijane Publishing Menu w lewym górnym rogu. Wybierz My Drafts i znajdź ten, który chcesz wznowić. Kliknij przycisk Publish, gdy będziesz gotowy do wysłania.
Zauważ, że LinkedIn nie pozwala obecnie na planowanie newslettera, co oznacza, że musisz publikować ręcznie. Dobrym pomysłem jest publikowanie, gdy Twoi subskrybenci są online, aby mogli przeczytać go, gdy tylko wydanie będzie na żywo. Analityka Twojej strony na LinkedIn może pomóc Ci znaleźć optymalny czas na publikację treści newslettera.
Po wysłaniu pierwszego newslettera firmowego na LinkedIn, możesz zacząć planować kolejne wydania. Ponieważ newslettery są zaprojektowane jako treści seryjne, ważne jest, aby utrzymywać regularną częstotliwość publikacji.
Pamiętaj, że jeśli nie zamierzasz publikować regularnie lub chcesz napisać o temacie, który nie pasuje do newslettera, zawsze możesz opublikować indywidualny artykuł ze swojej strony firmowej.
Aby zmaksymalizować wartość, jaką Twoja firma uzyskuje z newslettera LinkedIn, skorzystaj z najlepszych praktyk,, aby promować swoje treści i zwiększać liczbę odbiorców.
Kiedy publikujesz newslettery na LinkedIn, masz możliwość napisania do niego wpisu. Jeśli masz już za sobą długi newsletter, tworzenie wpisu może wydawać się zbędne.
Jednak ten krok jest ważny, aby przedstawić swoje treści, zwłaszcza osobom, które nie zapisały się na newsletter. Podobnie jak inne posty organiczne, post z newsletterem wyświetla się w feedzie Twojej strony i na osi czasu Twoich followersów, co oznacza, że może przykuć uwagę osób nie zapisanych.
Co napisać w podpisie? Zadawanie pytań jest świetnym sposobem na wzbudzenie zainteresowania ludzi i zmuszenie ich do tego, by chcieli dowiedzieć się więcej. Napisanie krótkiego podsumowania może również przykuć uwagę followersów i sprawić, że będą chcieli kliknąć, aby przeczytać więcej.
Kiedy wysyłasz pierwsze wydanie swojego newslettera, LinkedIn automatycznie powiadamia wszystkich, którzy śledzą Twoją stronę. Śledzący mogą kliknąć powiadomienie, aby zapisać się i od razu zacząć czytać Twój newsletter.
Jednak po pierwszym numerze zdobywanie nowych subskrybentów staje się nieco trudniejsze. LinkedIn nie będzie przecież informował o newsletterze osób, które jeszcze nie zdecydowały się na subskrypcję.
Jak więc sprawić, by Twoje treści nadal cieszyły się zainteresowaniem? Możesz wielokrotnie udostępniać wydania newslettera na swojej stronie firmowej. Przejdź na stronę swojego newslettera i znajdź wydanie, które chcesz udostępnić. Kliknij przycisk Share pod treścią i wybierz odpowiednią stronę. Następnie napisz post, w którym zachęcisz followersów do czytania lub subskrypcji.
Alternatywnie, możesz skopiować i wkleić link do numeru newslettera do nowego postu na swojej stronie firmowej. Następnie opublikuj post na swojej stronie.
Udostępnianie linków do poszczególnych wydań może pomóc Ci w zwiększeniu zaangażowania w niektóre newslettery. Jeśli jednak zależy Ci na większej liczbie subskrybentów, bardziej pomocne może być udostępnienie strony Twojego newslettera.
Przejdź na stronę swojego newslettera i kliknij przycisk Udostępnij poniżej opisu. Następnie wybierz sposób, w jaki chcesz go udostępnić. Na przykład możesz udostępnić go w poście na LinkedIn lub skopiować link do udostępnienia na innej platformie społecznościowej.
Dodawanie wezwań do działania (CTA) w podpisach pod postami może pomóc Ci zdobyć więcej czytelników i subskrybentów newslettera. Ale warto też umieszczać je w każdym wydaniu, tak jak w przypadku wpisów na blogu czy cyfrowych newsletterów. CTA w newsletterze powinny być zgodne z celami Twojej treści. Oto kilka pomysłów:
– Poproś czytelników o zapisanie się do newslettera, aby zapewnić sobie powiadomienia o nowych wydaniach.
– Zachęć czytelników do udostępnienia newslettera na ich osobistych profilach, aby pomóc innym w otrzymaniu wartości, którą sami otrzymali.
– Zachęć czytelników do kliknięcia zewnętrznego linku, aby przeczytać pogłębioną treść na Twojej stronie internetowej, dowiedzieć się o produkcie lub usłudze, albo zarezerwować konsultację.
Newslettery na LinkedIn dają firmom zupełnie nową opcję łączenia się z docelowymi odbiorcami. Dzięki regularnemu harmonogramowi publikacji, możesz wykorzystać newslettery LinkedIn do rozwoju swojej strony firmowej, promocji biznesu i osiągnięcia kluczowych celów marketingowych.
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, na cuda trzeba poczekać ;))