Z 90% konsumentów szukających lokalnych firm online, lokalne pozycjonowanie jest niezbędnym narzędziem marketingowym dla firm chcących przyciągnąć potencjalnych klientów.
Niezależnie od tego, czy posiadasz siedzibę stacjonarną, czy też prowadzisz biznes online, który obsługuje konkretną lokalizację, potrzebujesz strategii skierowanej na zlokalizowane wyszukiwania i użytkowników w Twojej okolicy. W ten sposób uzyskasz wyższą pozycję w wyszukiwarce Google, zdeklasujesz konkurencję i przyciągniesz jeszcze więcej klientów.
W tym artykule dowiesz się, jak stworzyć strategię pozycjonowania lokalnego dla każdej firmy, aby wygenerować więcej ruchu z wyszukiwania lokalnego.
Po pierwsze, nie wszystkie firmy potrzebują lokalnego SEO. Tylko firmy, które obsługują konkretną lokalizację geograficzną (lub kilka), muszą uplasować się w wyszukiwarce lokalnej dla kluczowych wyrażeń, których potencjalni klienci szukają w swojej okolicy.
Google bierze pod uwagę wiele różnych sygnałów rankingowych wyszukiwania lokalnego podczas określania, jak uplasować stronę internetową.
Dlatego tak ważne jest strategiczne podejście do lokalnego SEO – upewnienie się, że obejmuje ono wszystkie podstawy i daje Twojej firmie przewagę nad konkurencją.
Każdy inny biznes, który chce być znaleziony!
Istnieje kilka niezaprzeczalnych korzyści z posiadania lokalnej strategii pozycjonowania (SEO). Pierwszą korzyścią, która przychodzi na myśl większości ludzi jest zwiększony ruch na stronie, ale istnieje wiele innych korzyści, które mogą napędzić rozwój twojego biznesu.
Po ustaleniu, że Twoja strona potrzebuje lokalnego SEO, nadszedł czas na stworzenie strategii mającej na celu zwiększenie Twoich lokalnych rankingów i ruchu na stronie.
Ustal, na jakie frazy chcesz, aby Twoja firma znalazła się w rankingu. Będzie to oparte przede wszystkim na usługach i/lub produktach, które oferujesz.
Na przykład, jeśli masz lokalną agencję marketingu internetowego, są szanse, że twoje usługi obejmują „marketing w mediach społecznościowych”, „marketing na Facebooku”, „płatne reklamy” i tym podobne.
Lub, jeśli jesteś właścicielem restauracji, możesz umieścić swoje „usługi” pod parasolem „meksykańskiego jedzenia”, „meksykańskiej restauracji”, „miejsca taco” itp.
Twoim celem jest podsumowanie tego, co oferuje Twoja firma i określenie kilku kluczowych pojęć, których klienci mogą szukać, aby znaleźć firmę taką jak Twoja. Zrób listę tych haseł, aby ustanowić punkt wyjścia dla badań słów kluczowych.
Później użyjesz lokalnych narzędzi SEO, aby wyszukać te frazy, zidentyfikować słowa kluczowe specyficzne dla danego obszaru, ocenić wielkość wyszukiwania i ostatecznie zdecydować, które słowa kluczowe kierować na swoją stronę internetową.
Zanim zaczniesz optymalizować swoją stronę, musisz określić, co (jeśli w ogóle) jest nie tak i czy Twoja strona ma solidne podstawy.
Audyt SEO może pomóc w identyfikacji wszelkich technicznych lub on-page SEO problemów, które mogą utrudnić sukces witryny. Kwestie te należy rozwiązać, zanim zacznie się martwić o tworzenie nowych treści SEO, budowanie backlinków itp. Można zdecydować się na zatrudnienie specjalisty SEO, który może przeprowadzić dokładny audyt witryny i wrócić z listą elementów, którymi należy się zająć. Oto kilka kwestii dotyczących SEO, na które należy zwrócić uwagę:
Zanim zaczniesz optymalizować swoją stronę, musisz określić, co (jeśli w ogóle) jest nie tak i czy Twoja strona ma solidne podstawy.
Audyt SEO może pomóc w identyfikacji wszelkich technicznych lub on-page SEO problemów, które mogą utrudnić sukces witryny. Kwestie te należy rozwiązać, zanim zacznie się martwić o tworzenie nowych treści SEO, budowanie backlinków itp. Można zdecydować się na zatrudnienie specjalisty SEO, który może przeprowadzić dokładny audyt witryny i wrócić z listą elementów, którymi należy się zająć. Oto kilka kwestii dotyczących SEO, na które należy zwrócić uwagę:
Jednym z celów lokalnego pozycjonowania jest nie tylko pozycja w lokalnym wyszukiwaniu, ale także wyprzedzenie lokalnych konkurentów. Aby to zrobić, musisz wiedzieć, na jakie słowa kluczowe i w jaki sposób są one pozycjonowane.
Narzędzia do analizy SEO, takie jak Senuto lub Ahrefs, mogą pomóc w przeprowadzeniu analizy konkurencji, aby sprawdzić, na jakie słowa kluczowe pozycjonują się Twoi konkurenci, skąd pochodzą ich backlinki i inne. Możesz również sprawdzić, na jakie słowa kluczowe Twoja witryna już uzyskała ranking.
Wystarczy przeszukać domenę konkurenta, a wybrane narzędzie SEO wygeneruje listę słów kluczowych, na które pozycjonuje się organicznie.
Następnie można zobaczyć wolumen wyszukiwania i metryki konkurencji, aby określić, czy te słowa kluczowe są dobrze dopasowane do własnej witryny.
Pamiętaj, że chcesz tylko kierować słowa kluczowe, które pasują do usług lub produktów, które oferujesz, co Twoja firma jest o jako całość, co twoi potencjalni klienci szukają i lokalizacja (s) jesteś cel. Chcesz wygenerować zlokalizowany, istotny ruch do swojej witryny.
Podczas kroku 1, zidentyfikowałeś kilka terminów, które podsumowują to, co oferuje Twoja firma. Następnie, w kroku 2, zbadałeś swoją konkurencję, aby sprawdzić, na jakie słowa kluczowe kierują swoją ofertę. Łącząc te dwie listy, można użyć narzędzi SEO do badania tych fraz, aby zbadać wielkość wyszukiwania i poziom konkurencji. Możesz również szukać słów kluczowych charakterystycznych dla danego obszaru geograficznego, dodając swoją lokalizację do wyszukiwanych słów kluczowych.
Kontynuuj wyszukiwanie słów kluczowych w ten sposób, aż będziesz miał wyczerpującą listę tak wielu istotnych, lokalnych słów kluczowych, jak tylko możesz znaleźć.
Pamiętaj, aby szukać różnych odmian usług lub produktów, które oferujesz i różnych obszarów, które obsługujesz.
On-page SEO polega na optymalizacji witryny pod kątem zlokalizowanych słów kluczowych, które zidentyfikowałeś w krokach 2-4.
Tutaj, będziesz przestrzegał najlepszych praktyk on-page SEO, aby upewnić się, że Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem lokalnego pozycjonowania.
Ten proces optymalizacji on-page obejmuje:
Zlokalizowane strony docelowe to strony stworzone specjalnie dla rankingu w organicznym lokalnym pozycjonowaniu. Strony te powinny być zoptymalizowane pod kątem zidentyfikowanych słów kluczowych oraz zawierać treści informacyjne, które przyciągną Twoją grupę docelową.
Najlepsze praktyki tworzenia stron docelowych obejmują posiadanie zoptymalizowanych nagłówków H1, H2 i H3, pisanie treści zoptymalizowanych pod kątem słów kluczowych, włączanie linków wewnętrznych, dodawanie obrazów i optymalizację pod kątem wyszukiwania mobilnego.
Jeśli zrobione prawidłowo, można również uruchomić płatne reklamy do tych stron docelowych, aby nie tylko napędzać ruch organiczny, ale płatny ruch, jak również. Tylko pamiętaj, aby zawrzeć atrakcyjne wezwania do działania, aby zachęcić użytkowników do kontaktu z Tobą.
Google Moja Firma to darmowa platforma, z której mogą korzystać wszystkie lokalne firmy, aby zwiększyć ruch, wygenerować opinie klientów i nie tylko. Bardzo ważne jest, aby Twoja firma posiadała w pełni zoptymalizowaną listę, aby zwiększyć swoje szanse w rankingu wyszukiwania.
Wystarczy, że założysz konto i zarejestrujesz swoją firmę lub stworzysz nowy wpis. Następnie możesz zamieścić adres swojej firmy, numer telefonu, adres strony internetowej, zdjęcia, godziny pracy i wiele innych informacji, aby użytkownicy mogli dowiedzieć się o Tobie więcej.
Nie bez powodu wizytówka Google jest uważane za najbardziej wartościową usługę marketingu lokalnego. Wykorzystaj ją na swoją korzyść, w pełni optymalizując swój wpis, aby z czasem poprawić swoje lokalne pozycjonowanie.
Link building jest ważną częścią SEO w ogóle, ale lokalny link building może wyglądać nieco inaczej niż link building dla innych stron. Tutaj ważna jest również fizyczna lokalizacja stron linkujących do Twojej witryny.
Postaraj się przyciągnąć linki od innych firm z Twojego obszaru. Należy również tworzyć lokalne treści w celu pozyskania lokalnych linków, żądając zlokalizowanych anchor textów w celu uzyskania najlepszych wyników.
Kilka sposobów zdobywania backlinków obejmuje:
Najlepszym sposobem jest pozyskiwanie linki z regionalnych portali, które często odwiedzane są przez użytkowników szukających informacji na temat konkretnej miejscowości, czy danego województwa.
Liczba pozytywnych recenzji, które Twoja witryna posiada na GMB jest istotnym czynnikiem rankingowym dla lokalnego SEO. Dlatego jednym z głównych celów właściciela lokalnego biznesu jest generowanie jak największej liczby pozytywnych recenzji – najlepiej na wszystkich platformach katalogowych. Przeprowadzanie wywiadów końcowych z klientami to świetny sposób, aby poprosić ich o recenzje po zakończeniu współpracy. Możesz również wysłać e-maile do klientów z prośbą o recenzję na Wizytówce Google, Facebook, itp.
Reagowanie na negatywne recenzje jest również ważne. Profesjonalna, miła odpowiedź może przejść długą drogę. Nikt nie lubi negatywnych recenzji, ale to jak na nie odpowiesz może wiele powiedzieć.
Jeśli jesteś gotowy do stworzenia własnej strategii lokalnego SEO, zacznij od tych zasobów. Możesz przeprowadzić audyt swojej strony i stworzyć plan SEO oparty na danych, aby poprawić swoje rankingi, zwiększyć ruch i zdominować lokalne pozycjonowanie.
Jeśli potrzebujesz profesjonalnej pomocy skontaktuj się z nami a wspólnie pomożemy zwiększyć Twoją widoczność w sieci, a co za tym idzie, zwiększyć zyski dzięki mądrym rozwiązaniom marketingowym!
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, na cuda trzeba poczekać ;))