Dom - 12 istotnych czynników SEO które musisz znać!

12 istotnych czynników SEO które musisz znać!

seo strategy
Na skróty

On-site SEO to proces dostosowywania treści strony, znaczników i linków wewnętrznych w celu poprawy widoczności w wyszukiwarkach. Oto 12 czynników, które pozwolą ci zmaksymalizować Twoją!

Podstawy działania wyszukiwarek

Wyszukiwarki wysyłają crawlery, czyli roboty przeszukujące Internet. Podążają one za linkami z jednej strony do drugiej, budując mapę zawartości zwaną indeksem wyszukiwania. W procesie przeglądania stron, roboty te oceniają również ich zawartość, określając rodzaj informacji, które zawierają.

Dane te są następnie wykorzystywane przez algorytm wyszukiwarki do określenia, jak dobrze zawartość danej witryny odpowiada na zapytania użytkowników. Im lepiej odpowiada ona na zapytanie, tym wyżej znajdzie się w rankingu SERP.

W niekończącym się dążeniu Google do zapewnienia użytkownikom lepszych wyników, jego algorytm jest często aktualizowany. To nieuchronnie prowadzi do zmian w rankingach, które następnie wymagają aby ktoś zoptymalizował stronę internetową, aby poprawić lub zapewnić rankingi.

Co to jest on-site seo i dlaczego jest ważne?

On site SEO, które często nazywane jest również on site SEO, to proces dostosowywania treści strony, znaczników i linków wewnętrznych w celu poprawy widoczności w wyszukiwarkach i zwiększenia ruchu. Innymi słowy, jest to sposób optymalizacji strony internetowej, aby pomóc wyszukiwarkom lepiej zrozumieć Twoją witrynę. I to, oczywiście, przynosi cały szereg korzyści.

  • Pierwszą z nich jest ilość ruchu.

Pierwsze pięć organicznych wyników na stronie wyszukiwania otrzymuje 67,60% wszystkich kliknięć. Kolejnych pięć stanowi tylko 3,73%. I to spada stamtąd. Tak więc, jeśli chcesz uzyskać ruch, musisz być na górze.

  • Po drugie, wysoko pozycjonowane strony mają znacznie lepsze współczynniki kliknięć (CTR). Pierwszy wynik wyszukiwania mobilnego Google ma średni organiczny CTR na poziomie 26,9%.

Weź pod uwagę, że 92,4% internautów, którzy szukają czegoś w pobliżu na swoich telefonach komórkowych, odwiedza firmę tego samego dnia. A optymalizacja strony jest ważnym czynnikiem w organicznym rankingu.

Mam nadzieję, że w tym momencie zrozumiałeś znaczenie on-site SEO. Teraz nadszedł czas, aby rozpocząć. Zanurzmy się w..

12 istotnych czynników SEO na stronie

On site SEO można ogólnie podzielić na trzy kategorie: treść, HTML i architektura strony. Przyjrzymy się każdej z nich z osobna.

Content

Słyszałeś to na pewno już wcześniej: Content is king.

SEO bez niej jest jak piękny nowy samochód sportowy bez silnika – może i wygląda ładnie, ale nigdzie nie pojedzie. Ale, nie każda treść jest stworzona tak samo. Oto czynniki związane z treścią, które musisz wziąć pod uwagę, aby zmaksymalizować swoje on-site SEO:

  1. . E-A-T  
  2. Jednym ze sposobów, w jaki Google waży Twoją witrynę, jest E-A-T, czyli doświadczenie, autorytet i zaufanie. Na 175 stronach Google Search Quality Guidelines jest on wymieniony 135 razy, co powinno świadczyć o roli, jaką odgrywa w algorytmach wyszukiwarki. Chociaż Google potwierdziło tylko kilka elementów E-A-T (PageRank i linki), w branży SEO powszechnie przyjmuje się, że sygnały on-page odgrywają dużą rolę w jego ocenach.
  3. Słowa kluczoweCzasami jest to łatwe do ustalenia. Jeśli optymalizujesz stronę internetową sklepu meblowego, prawdopodobnie będziesz chciał zawrzeć słowa kluczowe takie jak [sofa], [zestaw do jadalni], i [stolik do salonu].W skrócie, musisz wiedzieć, czego szukają Twoi docelowi klienci i tworzyć treści, które zawierają te terminy. Zawsze warto przeprowadzić badania, aby nie przegapić żadnych okazji.
  4. Jeśli jest to wyspecjalizowany sklep meblowy, będziesz chciał się upewnić, że uwzględniasz słowa kluczowe o długim ogonie, takie jak [współczesne kredensy z okresu baroku].
  5.  Najbardziej podstawowym sposobem na stwierdzenie, że treść Twojej strony odpowiada na pytanie użytkownika, jest język, którego używasz. Strony, które zawierają słowa kluczowe użyte w zapytaniu, czy to w ciele, nagłówkach, czy obu, są bardziej prawdopodobne, aby być istotne dla wyszukiwania.
  6. Tworzenie treści pod kątem SEOJeśli nie robiłeś tego wcześniej, może być dość trudne, aby napisać tekst, który czyta się dobrze i nadal przestrzega najlepszych praktyk SEO.Podkreśl czytelność: Twoje treści powinny być łatwe do przeanalizowania, aby użytkownicy mogli szybko znaleźć informacje, których szukają.Trzymaj zdania i akapity krótko: Jeśli kiedykolwiek kliknąłeś na stronę internetową tylko po to, aby zostać zaatakowanym przez nieprzerwaną ścianę tekstu, wiesz jak trudno jest czytać długie fragmenty tekstów. Nie pozwól, aby użytkownicy uciekali, trzymając krótkie zdania i akapity.Stosuj listę punktów: To może wydawać się mało praktyczne, ale wypunktowane listy są dobrym sposobem na rozbicie informacji na najbardziej przydatne fragmenty. Używaj ich zawsze, gdy mają sens.
  7. Stosuj podtytuły: Podtytuły wyróżniają się ze względu na swój rozmiar, przyciągając uwagę osób, które przeglądają Twoją stronę. Używaj ich w dużej ilości w swojej treści, aby kierować czytelników w dół strony.
  8. Nie nadużywaj słów kluczowych: Zwany również jako keyword stuffing, technika ta była używana w przeszłości przez pozbawionych skrupułów specjalistów SEO do gry w systemie, Google niechętnie patrzy na strony, które nadużywają słów kluczowych. Jeśli zostaniesz na tym przyłapany, Twoja strona może zostać zdegradowana w SERPach lub nawet całkowicie usunięta.
  9. Najważniejsze wskazówki to:
  10. Tworzenie takich treści, które zarówno nadają priorytet wyszukiwarkom, jak i konwertują ludzi odwiedzających Twoją stronę, jest czymś w rodzaju sztuki.
  11. Elementy graficznePonad 36% konsumentów korzysta z wyszukiwania graficznego podczas zakupów online, co oznacza, że jeśli nie używasz obrazów, tracisz ruch na stronie.Zwróć uwagę na rozmiary plików graficznych, aby zapobiec powolnemu ładowaniu się strony. Spraw, aby Twoje obrazy były udostępniane, aby zidentyfikować możliwości tworzenia linków zwrotnych, co może pomóc w zwiększeniu Twojego E-A-T.
  12. Upewnij się, że optymalizujesz tekst dołączany do zdjęć, kiedy tylko jest to możliwe.
  13. Używanie obrazów, filmów i infografik to coś więcej niż tylko uczynienie Twojej strony interesującą dla odwiedzających. Daje Ci to również możliwość zwiększenia SEO.

HTML

  1. Title tags

    Jest to jeden z tych obszarów, gdzie ważne jest, aby skupić się na szczegółach. Sam w sobie, ten skrawek kodu, który pozwala nadać stronie tytuł prawdopodobnie nie sprawi, że wystrzelisz w górę rankingów SERP.

    Ale w kontekście innych elementów na stronie (takich jak te omówione tutaj), może pomóc Ci zbudować kontekst i wykazać trafność Twojej witryny.

  2. Meta Description

    Właśnie teraz, weteran SEO profesjonalista wyrzuca ręce w górę na ekran. Daj spokój”, mówi, „Wszyscy wiedzą, że meta opisy nie są czynnikiem rankingowym SEO”. Ma tylko częściową rację. Chociaż prawdą jest, że istnieje wiele dowodów przeciwko meta opisom jako czynnikowi rankingowemu, myli się co do tego, że wszyscy o tym wiedzą.
    I nie pozwól, aby negatywne podejście tutaj zniechęciło Cię do dodania ich do swojej witryny.

    Pomimo ich względnego braku zastosowania w SEO, oferują one dwie kluczowe korzyści: Mogą pomóc Google zrozumieć, o co chodzi na Twojej stronie, a co ważniejsze, mają niebotyczny wpływ na Twoje CTRy.
    Lepsze opisy meta dają wyszukiwarce lepsze zrozumienie, o co chodzi na Twojej stronie, co z kolei prowadzi do większej liczby kliknięć. Więc nie zaniedbuj ich.

  3. . Optymalizacja zdjęć
    Dotknęliśmy już krótko znaczenia elementów graficznych na Twojej stronie, ale teraz nadszedł czas, aby przyjrzeć się bliżej ich aspektom technicznym.
    Oto kilka wskazówek, które pomogą zoptymalizować Twoje:

    – Dołącz przyjazne SEO znaczniki alt.
    – Wybierz odpowiedni format i rozmiar pliku dla szybkiego ładowania.
    – Dostosuj nazwy plików zamiast używać czegoś takiego jak IMG_669.
    – Upewnij się, że Twoje obrazy są przyjazne dla urządzeń mobilnych.

  4. Geotagging (dla wyszukiwania lokalnego)

    Może i posiadamy globalną gospodarkę, ale większość interesów nadal odbywa się na poziomie lokalnym. Połącz się z ludźmi w swojej okolicy poprzez optymalizację lokalnego SEO na stronie.
    Podczas gdy jest to mało ważne dla mega korporacji takich jak GMC czy Pepsi, dla małych i średnich firm jest to chleb powszedni.
    Istnieją trzy główne taktyki SEO, które należy rozważyć, gdy skupiamy się na ruchu lokalnym:

    – Optymalizacja lokalnych list i wzmianek, w tym nazwy, adresu i numeru telefonu (NAP), adresu URL strony internetowej i opisów biznesowych, korzystanie z aplikacji stron trzecich i zdobywanie recenzji.

    – Optymalizacja treści lokalnych, w tym dostosowanie do wyszukiwań „blisko mnie”, zapewnienie treści opartych na lokalizacji lub zakup lokalnej strony internetowej lub bloga.
    Optymalizacja i budowanie linków z innymi lokalnymi firmami i organizacjami.

    – Pamiętaj, aby zawrzeć nazwę swojej docelowej lokalizacji w słowach kluczowych i umieścić je w treści, gdziekolwiek pasują.

Architektura strony internetowej

Posiadanie dobrze skonstruowanej strony internetowej jest ważne z dwóch powodów: Po pierwsze, strona ułożona w logiczny sposób będzie skuteczniej indeksowana przez wyszukiwarki, a po drugie, będzie tworzyć bogatsze doświadczenia użytkowników.

Oto czynniki, które należy rozważyć podczas optymalizacji architektury witryny:

Posiadanie dobrze skonstruowanej strony internetowej jest ważne z dwóch powodów: Po pierwsze, strona ułożona w logiczny sposób będzie skuteczniej indeksowana przez wyszukiwarki, a po drugie, będzie tworzyć bogatsze doświadczenia użytkowników.

Oto czynniki, które należy rozważyć podczas optymalizacji architektury witryny:

On-site seo vs. off-site seo

Mówiliśmy dużo o on-site SEO, ale jest też coś znanego jako off-site SEO. Różnica, jak można prawdopodobnie powiedzieć przez nazwy, to miejsce w którym się to dzieje.

On-site SEO to wszelkie działania, które możesz podjąć wewnętrznie, aby zwiększyć swoje rankingi, w tym optymalizacja słów kluczowych, opisy meta, znaczniki tytułu, tekst alt i struktura strony.

Off-sitee SEO to wszystkie rzeczy, które dzieją się na zewnątrz, a które mają wpływ na rankingi twojej strony. Obejmuje to backlinki, E-A-T, lokalne SEO, wzmianki w mediach społecznościowych oraz kampanie pay-per-click.

Oczywiście, masz dużo większą kontrolę nad swoim on-site SEO, ale ważne jest, aby pamiętać również o off-sitee SEO – potrzebujesz obu, aby dotrzeć tam, gdzie chcesz.

Jednak najpierw należy skupić się na zbudowaniu dobrej, merytorycznej strony internetowej, która jest w pełni zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, zanim zaczniesz poświęcać wiele pieniędzy na budowanie linków i promowanie swojej witryny.

On-site seo to proces ciągły

Pod koniec dnia, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek sprowadza się do jednej rzeczy: znalezienia najlepszego sposobu na dostarczenie wartościowych informacji dla wyszukiwarek i zapewnienia, że Twoja strona jest na szczycie SERP.

Twoim celem jest dostarczenie użytkownikom bogatszych wrażeń, jednocześnie pokazując swoją wartość dla wyszukiwarek. Na szczęście te dwie rzeczy idą w parze. A zaczynają się od optymalizacji strony.

Zacznij od tego, co możesz kontrolować, starannie oceniając swoją obecną stronę pod kątem słabych punktów i możliwości rozwoju.

Uporządkuj wszystkie elementy strony internetowej, a zaczniesz widzieć spektakularne rezultaty!

Pamiętaj jedynie, że SEO, podobnie jak Tetris, nigdy się nie kończy. Ale czytaj i pracuj dalej, a uzyskasz wyniki, na które na pewno zasługujesz.

Picture of Paweł Łygoński CEO

Paweł Łygoński CEO

Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, na cuda trzeba poczekać ;))

Strona Internetowa

Potrzebujesz nowej strony internetowej?

Zostaw kontakt i zamów bezpłatną wycenę
Podaj orientacyjną liczbę podstron / zakładek

Tanie strony internetowe - najczęściej zadawane pytania

Poznaj nasz pomysł na rozwój Twojej obecności w Internecie!

Wiemy, że każde działanie marketingowe musi skutkować zwiększeniem przychodów. Tworzymy kompleksowe strategie, które z powodzeniem pozwalają osiągnąć zamierzony cel. Prosimy o kontakt z nami poprzez wypełnienie krótkiego formularza.

Jakimi usługami jesteś zainteresowany?
Jaki budżet planujesz przeznaczyć na działania?