On-site SEO to proces dostosowywania treści strony, znaczników i linków wewnętrznych w celu poprawy widoczności w wyszukiwarkach. Oto 12 czynników, które pozwolą ci zmaksymalizować Twoją!
Wyszukiwarki wysyłają crawlery, czyli roboty przeszukujące Internet. Podążają one za linkami z jednej strony do drugiej, budując mapę zawartości zwaną indeksem wyszukiwania. W procesie przeglądania stron, roboty te oceniają również ich zawartość, określając rodzaj informacji, które zawierają.
Dane te są następnie wykorzystywane przez algorytm wyszukiwarki do określenia, jak dobrze zawartość danej witryny odpowiada na zapytania użytkowników. Im lepiej odpowiada ona na zapytanie, tym wyżej znajdzie się w rankingu SERP.
W niekończącym się dążeniu Google do zapewnienia użytkownikom lepszych wyników, jego algorytm jest często aktualizowany. To nieuchronnie prowadzi do zmian w rankingach, które następnie wymagają aby ktoś zoptymalizował stronę internetową, aby poprawić lub zapewnić rankingi.
On site SEO, które często nazywane jest również on site SEO, to proces dostosowywania treści strony, znaczników i linków wewnętrznych w celu poprawy widoczności w wyszukiwarkach i zwiększenia ruchu. Innymi słowy, jest to sposób optymalizacji strony internetowej, aby pomóc wyszukiwarkom lepiej zrozumieć Twoją witrynę. I to, oczywiście, przynosi cały szereg korzyści.
Pierwsze pięć organicznych wyników na stronie wyszukiwania otrzymuje 67,60% wszystkich kliknięć. Kolejnych pięć stanowi tylko 3,73%. I to spada stamtąd. Tak więc, jeśli chcesz uzyskać ruch, musisz być na górze.
Weź pod uwagę, że 92,4% internautów, którzy szukają czegoś w pobliżu na swoich telefonach komórkowych, odwiedza firmę tego samego dnia. A optymalizacja strony jest ważnym czynnikiem w organicznym rankingu.
Mam nadzieję, że w tym momencie zrozumiałeś znaczenie on-site SEO. Teraz nadszedł czas, aby rozpocząć. Zanurzmy się w..
On site SEO można ogólnie podzielić na trzy kategorie: treść, HTML i architektura strony. Przyjrzymy się każdej z nich z osobna.
Słyszałeś to na pewno już wcześniej: Content is king.
SEO bez niej jest jak piękny nowy samochód sportowy bez silnika – może i wygląda ładnie, ale nigdzie nie pojedzie. Ale, nie każda treść jest stworzona tak samo. Oto czynniki związane z treścią, które musisz wziąć pod uwagę, aby zmaksymalizować swoje on-site SEO:
Title tags
Jest to jeden z tych obszarów, gdzie ważne jest, aby skupić się na szczegółach. Sam w sobie, ten skrawek kodu, który pozwala nadać stronie tytuł prawdopodobnie nie sprawi, że wystrzelisz w górę rankingów SERP.
Ale w kontekście innych elementów na stronie (takich jak te omówione tutaj), może pomóc Ci zbudować kontekst i wykazać trafność Twojej witryny.
Meta Description
Właśnie teraz, weteran SEO profesjonalista wyrzuca ręce w górę na ekran. Daj spokój”, mówi, „Wszyscy wiedzą, że meta opisy nie są czynnikiem rankingowym SEO”. Ma tylko częściową rację. Chociaż prawdą jest, że istnieje wiele dowodów przeciwko meta opisom jako czynnikowi rankingowemu, myli się co do tego, że wszyscy o tym wiedzą.
I nie pozwól, aby negatywne podejście tutaj zniechęciło Cię do dodania ich do swojej witryny.
Pomimo ich względnego braku zastosowania w SEO, oferują one dwie kluczowe korzyści: Mogą pomóc Google zrozumieć, o co chodzi na Twojej stronie, a co ważniejsze, mają niebotyczny wpływ na Twoje CTRy.
Lepsze opisy meta dają wyszukiwarce lepsze zrozumienie, o co chodzi na Twojej stronie, co z kolei prowadzi do większej liczby kliknięć. Więc nie zaniedbuj ich.
. Optymalizacja zdjęć
Dotknęliśmy już krótko znaczenia elementów graficznych na Twojej stronie, ale teraz nadszedł czas, aby przyjrzeć się bliżej ich aspektom technicznym.
Oto kilka wskazówek, które pomogą zoptymalizować Twoje:
– Dołącz przyjazne SEO znaczniki alt.
– Wybierz odpowiedni format i rozmiar pliku dla szybkiego ładowania.
– Dostosuj nazwy plików zamiast używać czegoś takiego jak IMG_669.
– Upewnij się, że Twoje obrazy są przyjazne dla urządzeń mobilnych.
Geotagging (dla wyszukiwania lokalnego)
Może i posiadamy globalną gospodarkę, ale większość interesów nadal odbywa się na poziomie lokalnym. Połącz się z ludźmi w swojej okolicy poprzez optymalizację lokalnego SEO na stronie.
Podczas gdy jest to mało ważne dla mega korporacji takich jak GMC czy Pepsi, dla małych i średnich firm jest to chleb powszedni.
Istnieją trzy główne taktyki SEO, które należy rozważyć, gdy skupiamy się na ruchu lokalnym:
– Optymalizacja lokalnych list i wzmianek, w tym nazwy, adresu i numeru telefonu (NAP), adresu URL strony internetowej i opisów biznesowych, korzystanie z aplikacji stron trzecich i zdobywanie recenzji.
– Optymalizacja treści lokalnych, w tym dostosowanie do wyszukiwań „blisko mnie”, zapewnienie treści opartych na lokalizacji lub zakup lokalnej strony internetowej lub bloga.
Optymalizacja i budowanie linków z innymi lokalnymi firmami i organizacjami.
– Pamiętaj, aby zawrzeć nazwę swojej docelowej lokalizacji w słowach kluczowych i umieścić je w treści, gdziekolwiek pasują.
Posiadanie dobrze skonstruowanej strony internetowej jest ważne z dwóch powodów: Po pierwsze, strona ułożona w logiczny sposób będzie skuteczniej indeksowana przez wyszukiwarki, a po drugie, będzie tworzyć bogatsze doświadczenia użytkowników.
Oto czynniki, które należy rozważyć podczas optymalizacji architektury witryny:
Posiadanie dobrze skonstruowanej strony internetowej jest ważne z dwóch powodów: Po pierwsze, strona ułożona w logiczny sposób będzie skuteczniej indeksowana przez wyszukiwarki, a po drugie, będzie tworzyć bogatsze doświadczenia użytkowników.
Oto czynniki, które należy rozważyć podczas optymalizacji architektury witryny:
Mówiliśmy dużo o on-site SEO, ale jest też coś znanego jako off-site SEO. Różnica, jak można prawdopodobnie powiedzieć przez nazwy, to miejsce w którym się to dzieje.
On-site SEO to wszelkie działania, które możesz podjąć wewnętrznie, aby zwiększyć swoje rankingi, w tym optymalizacja słów kluczowych, opisy meta, znaczniki tytułu, tekst alt i struktura strony.
Off-sitee SEO to wszystkie rzeczy, które dzieją się na zewnątrz, a które mają wpływ na rankingi twojej strony. Obejmuje to backlinki, E-A-T, lokalne SEO, wzmianki w mediach społecznościowych oraz kampanie pay-per-click.
Oczywiście, masz dużo większą kontrolę nad swoim on-site SEO, ale ważne jest, aby pamiętać również o off-sitee SEO – potrzebujesz obu, aby dotrzeć tam, gdzie chcesz.
Jednak najpierw należy skupić się na zbudowaniu dobrej, merytorycznej strony internetowej, która jest w pełni zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, zanim zaczniesz poświęcać wiele pieniędzy na budowanie linków i promowanie swojej witryny.
Pod koniec dnia, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek sprowadza się do jednej rzeczy: znalezienia najlepszego sposobu na dostarczenie wartościowych informacji dla wyszukiwarek i zapewnienia, że Twoja strona jest na szczycie SERP.
Twoim celem jest dostarczenie użytkownikom bogatszych wrażeń, jednocześnie pokazując swoją wartość dla wyszukiwarek. Na szczęście te dwie rzeczy idą w parze. A zaczynają się od optymalizacji strony.
Zacznij od tego, co możesz kontrolować, starannie oceniając swoją obecną stronę pod kątem słabych punktów i możliwości rozwoju.
Uporządkuj wszystkie elementy strony internetowej, a zaczniesz widzieć spektakularne rezultaty!
Pamiętaj jedynie, że SEO, podobnie jak Tetris, nigdy się nie kończy. Ale czytaj i pracuj dalej, a uzyskasz wyniki, na które na pewno zasługujesz.
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, na cuda trzeba poczekać ;))