Boost Traffic to Your Website. Improve Performance with SEO Strategy.

Prawdopodobnie słyszałeś termin optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO lub Pozycjonowanie) milion razy. Ale czy wiesz, że dodanie wideo do Twojej strony może drastycznie poprawić Twoje wysiłki SEO i przyciągnąć więcej osób na Twoją stronę?

To prawda! Wideo szybko staje się jedną z najważniejszych form marketingu treści, a jego obecność może uczynić lub złamać Twoje wysiłki optymalizacyjne.

Zanim jednak wyjaśnimy, w jaki sposób wideo może poprawić ranking Twojej strony organicznej, porozmawiajmy trochę więcej o tym, czym właściwie jest SEO.

Pozycjonowanie jest tym, co robisz, aby zwiększyć swoją widoczność na stronach wyników wyszukiwania. Im wyższa pozycja twojej strony, tym lepiej – oznacza to, że więcej osób zobaczy twoją stronę podczas wyszukiwania odpowiedniego zapytania, kliknie na twoją stronę, przeczyta twoje treści i pozna twoją markę. Nie jest to nauka ścisła, a najlepsze praktyki często się zmieniają, ale optymalizacja treści i struktury witryny może ostatecznie doprowadzić do większej liczby konwersji niż jakiekolwiek inne działania marketingu internetowego.

W hałaśliwym świecie, SEO jest jednym z najlepszych sposobów, aby firmy były widoczne dla swoich docelowych odbiorców. Pamiętaj, że kiedy ludzie korzystają z wyszukiwarek, wykonują ukierunkowane wyszukiwanie. Aktywnie szukają tego, co oferujesz, więc upewnienie się, że Twoja strona jest pierwszą, którą widzą użytkownicy, powinno być kluczową częścią Twojej strategii.

Jeśli wiesz o tym, prawdopodobnie podjąłeś pewne kroki, aby poprawić swoje SEO. Być może stworzyłeś konkretne blogi i artykuły oparte na badaniach słów kluczowych. Być może zatrudniłeś eksperta od SEO, który pomoże Twoim stronom poprawnie indeksować się.

To, czego możesz nie wiedzieć, to fakt, że wideo może pomóc w rankingu SEO w bardzo znaczący sposób.

Video i SEO

Podstawą SEO jest dostosowanie wewnętrznej strategii treści do tego, co algorytm wyszukiwarki traktuje priorytetowo. I chociaż nie zawsze mamy przejrzystość od Google, aby wiedzieć dokładnie, czego szukają, wiemy, że video jest potężnym narzędziem dla SEO.

Dlaczego więc wideo pomaga w rankingach SEO? Oto, co wiemy o tym połączeniu.

Po pierwsze, wiemy, że kiedy Google pokazuje miniaturę wideo obok wyniku wyszukiwania, co ma miejsce w przypadku 26% wyników wyszukiwania według BrightEdge, użytkownicy są bardziej skłonni do kliknięcia tej listy. Obecność miniaturki czyni wynik „rich snippet”, a rich snippets mają tendencję do wyższych współczynników klikalności niż standardowe snippety  (*Rich snippets znane również jako fragmenty rozszerzone, są to dodatkowe elementy wyników wyszukiwania, które zwykle uzyskuje się dzięki zaimplementowaniu danych strukturalnych w HTML. Dane strukturalne to specjalne znaczniki umieszczane w kodzie strony, które opisują zawartość strony w sposób zrozumiały dla wyszukiwarek)

Wiemy również, że Google podobno będzie przedkładać wyniki wyszukiwania z wideo nad wyniki bez wideo. Chociaż Google nie potwierdziło tego pomysłu, wielu marketerów zgadza się, że ich wyniki SEO sugerują, że jest to prawda.

Video pomaga również w innych metrykach, które wiemy, że Google bierze pod uwagę przy tworzeniu rankingu. Dwa najważniejsze wskaźniki dla SEO to czas, jaki użytkownicy spędzają na stronie lub witrynie oraz liczba backlinków odsyłających do domeny, a filmy praktycznie zawsze poprawiają obie te wartości. Badania pokazują, że ludzie spędzają ponad dwa razy więcej czasu na stronie z wideo niż bez niego, a im wyższa jakość treści, tym większe prawdopodobieństwo uzyskania backlinków.

 

Tak więc video wpływa korzystnie na SEO zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio – samo video prawdopodobnie wpływa na ranking strony, a także na inne czynniki, które wchodzą w skład systemu selekcji Google.

 

Krótko mówiąc, algorytmy Google coraz częściej traktują priorytetowo strony internetowe z treściami wideo, a tego nie chcesz ignorować; 93 procent wizyt w Internecie rozpoczyna się od wyszukiwarki, więc chcesz zrobić wszystko, aby pojawić się na tej kluczowej pierwszej stronie.

Jak stworzyć wysokiej jakości video, które zwiększy Twoje SEO ?

Filmmaker recording podcast

Kluczem do wykorzystania filmu video jako części strategii SEO jest poświęcenie czasu na stworzenie wysokiej jakości treści, która jest ukierunkowana na konkretny cel. W końcu samo wideo nie musi być ratunkiem dla Twojej strony.

Pomyśl o tym jak o cyklu. Wideo daje ci wzrost w rankingu, co pozwala większej liczbie osób zobaczyć twoją stronę, co oznacza, że więcej osób kliknie na twój link. Ale, nie będą one faktycznie przebywać na Twojej stronie bardzo długo, jeśli zawartość strony nie będzie wysokiej jakości.

W rzeczywistości może to być szkodliwe. Hosting niskiej jakości wideo z niewielkim lub żadnym kontekstem sprawi, że twoja ocena spadnie, ponieważ wyszukiwarka nie chce kierować ludzi na bezużyteczną stronę. Na początku więcej osób może zobaczyć twoją stronę w SERPach, ale jeśli twoja strona nie zaspokoi ich intencji, szybko opuszczą twoją stronę. To zwiększy Twój współczynnik odrzuceń, mówiąc Google, że Twoja strona nie jest wartościowa. Efekt końcowy? Stracisz swoją dotychczasową pozycję i możesz stracić inne pozycje, ponieważ Twojej stronie brakuje teraz autorytetu w oczach Google.

Nic z tego nie stanowi problemu, jeśli włożysz trochę czasu i zastanowisz się nad swoją strategią produkcji. Na szczęście jesteśmy ekspertami, jeśli chodzi o tworzenie video i mamy kilka wskazówek, które pomogą Ci zoptymalizować Twoje wysiłki w zakresie marketingu video. Rozpocznij ranking na SERPach z następującymi kluczowymi wskazówkami.

  • Wykorzystaj filmy na swojej stronie.

Tworzenie filmów to nie wszystko – musisz je opublikować na swojej stronie. Upewnij się, że ich umieszczenie ma sens. Wideo dotyczące marki dobrze pasuje do strony „O nas” lub strony głównej. Film produktowy to świetny dodatek do platformy e-commerce lub opisów produktów na Twojej stronie internetowej. Testimonial video są szczególnie potężne i mogą pracować prawie wszędzie na swojej stronie. Jedna dodatkowa wskazówka – podczas dystrybucji treści wideo dla celów SEO, możesz wykorzystać te same treści w innych miejscach, aby uzupełnić resztę swojej strategii marketingowej.

  • Nadaj swojemu wideo jakiś kontekst.

Publikacja filmu na pustej stronie niewiele da. Pamiętaj, aby osadzić film w miejscu, gdzie ma to sens i otoczyć go innymi istotnymi treściami pisemnymi i wizualnymi. Możesz nawet dołączyć transkrypcję filmu, aby skierować więcej słów kluczowych i zamienić wszelkie grafiki używane do pobrania w JPEG. Im więcej Google może zrozumieć, jak twoje wideo pasuje do treści na stronie, tym lepsze będą twoje wyniki

seo wideo
  • Upewnij się, że Twoje wideo edukuje.

Jeśli Twój potencjalny klient ma pytania dotyczące Twojej marki, usług, produktów lub branży, to odpowiadając na te pytania będziesz go edukował i wzmacniał przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Jeśli stale odpowiadasz na ich pytania, stajesz się autorytetem i zyskujesz wiarygodność ze względu na wartość, którą dostarczasz. Wyszukiwarki to widzą i zaczynają jeszcze bardziej podbijać Twoje strony. Na stronach produktowych warto rozważyć wideo z pytaniami i odpowiedziami lub demonstrację produktów w działaniu. Możesz również użyć wideo na stronach edukacyjnych, takich jak Twój blog, aby zapewnić alternatywę dla czytania długiego tekstu. (Zwróć uwagę na wideo na górze strony w tym artykule – właśnie to robimy)!

  • Bądź konsekwentny.

Nie można iść na siłownię jeden raz i oczekiwać sześciopaku na brzuchu . To samo dotyczy  video marketingu! Konsekwencja i poświęcenie są kluczowe. Pracuj, aby konsekwentnie dostarczać wartość i pracować nad rankingiem nie tylko dla jednego słowa kluczowego, ale dla wielu odpowiednich słów kluczowych, które pasują do intencji wyszukiwania Twoich klientów. Dobrą wiadomością jest to, że będziesz zmotywowany, aby stworzyć więcej treści, gdy zobaczysz, jak dobrze działa!

  • Nie zapominaj o szczegółach pod kątem technicznym.

Wgranie filmu na stronę taką jak YouTube czy Vimeo to dopiero początek. Nie zapomnij wprowadzić odpowiednich informacji na zapleczu, aby wyszukiwarki wiedziały jak skategoryzować i nadać priorytet Twojemu wideo.

YouTube wykorzystuje różne informacje, aby stworzyć Twój ranking:

  • Informacje o tagu tytułu
  • Zachowanie publiczności
  • Słowa kluczowe w tagu opisu
  • Tagi
  • Długość filmu
  • Liczba subskrybentów po obejrzeniu
  • Komentarze
  • Polubienia i niechęci

Nie każdy z nich jest pod twoją kontrolą (jak na przykład komentarze i subskrybenci), ale pracuj nad tymi, które możesz kontrolować, abyś wiedział, że robisz wszystko, co w twojej mocy, aby pomóc twojemu wideo w rankingu.

Video na youtube

Nie każdy z nich jest pod twoją kontrolą (jak na przykład komentarze i subskrybenci), lecz pracuj nad tymi, które możesz kontrolować, abyś wiedział, że zrobiłeś wszystko, co w twojej mocy, aby pomóc twojemu wideo w rankingu.

Rośnie liczba zapytań, które zawierają w sobie jakiś poziom treści wideo. Pozycje zajmowane przez filmy w tych wynikach są w zasadzie niedostępne dla zwykłych stron internetowych. Stwarza to wielką szansę dla Ciebie, gdzie możesz konkurować, aby dostać się do tych SERPów na dwa różne sposoby: z regularnymi stronami internetowymi i oddzielnie z Twoimi filmami.

Jednak pierwszą rzeczą, którą należy sobie uświadomić jest to, że Google jest o wiele bardziej skłonne do rankingu filmów umieszczonych na YouTube. Jeśli chcesz, aby Twoje filmy uplasowały się w wyszukiwarce Google, udostępnienie ich na YouTube jest najlepszym rozwiązaniem.

YouTube to bardzo duża przeglądarka ze swoją własną wyszukiwarką
Możesz zyskać znaczny ruch do swoich filmów od ludzi, którzy szukają na YouTube, a podczas gdy ruch idzie do filmu, a nie witryny, to nadal oferuje potężne możliwości marki.

Jednak Google i YouTube oceniają filmy inaczej. YouTube używa metadanych (tytuł, opis, kategorie), które wprowadzasz dla filmu, aby określić jego przydatność, a następnie używa metryk związanych z czasem oglądania, aby określić rangę.

Mówiąc konkretnie, YouTube patrzy na całkowity czas spędzony na YouTube. Nie ma znaczenia, czy wszystkie obejrzane filmy pochodzą z Twojego konta, czy nie. Jeśli ktoś zaczyna od Twojego filmu i przechodzi do oglądania filmów z innych kanałów, to nadal nalicza się na Twoją korzyść.

Google używa znacznie bardziej tradycyjnego zestawu algorytmów do klasyfikacji filmów. Metadane, które podajesz, nadal mają znaczenie, ale tak samo jak linki do samego filmu. Aby dobrze wypaść w obu wyszukiwarkach, musisz:

  • Tworzyć atrakcyjne filmy, które ludzie chcą oglądać (najlepiej do końca) i do których warto linkować.

  • Tworzyć filmy, które prowadzą do tego, że ludzie chcą więcej filmów.

  • Wykorzystywać playlisty, z których ludzie chcą korzystać, aby kierować swoim oglądaniem. Nie bój się umieszczać na swojej playliście filmów z innych kanałów.                   
  • Osadzaj filmy na swojej stronie.

  • Zachęcaj ludzi do osadzania Twoich filmów, aby zwiększyć czas ich oglądania.

  • Rozważ płatne kampanie, aby zwiększyć czas oglądania Twojego filmu.

  • Promuj wideo za pośrednictwem wielu kanałów, aby zwiększyć czas oglądania i potencjalnie przyciągnąć linki do filmów.

  • I, rzecz jasna, bądź bardzo dokładny w kwestii wdrażania metadanych do tworzonych przez Ciebie filmów!

 

No i na sam koniec…  Według Neila Patela, SEO w formie wideo jest wciąż niedostatecznie wykorzystywane, więc teraz jest świetny czas, aby zacząć. Jeśli potrzebujesz pomocy w tworzeniu strategii video, aby poprawić swoje rankingi SEO, nasz zespół ekspertów od strategii video może współpracować z Tobą, aby znaleźć idealne rozwiązanie. Kliknij poniżej, aby umówić się na rozmowę z naszym zespołem i upewnij się, że chcesz otrzymywać więcej porad i sztuczek dotyczących video marketingu.

LinkedIn
Email
Facebook
Pinterest
Twitter

Chcesz zobaczyć co możemy zrobić dla Ciebie?

Zostaw swoje dane, a zadzwonimy i porozmawiamy o produkcji która wprowadzi twój biznes na wyższy poziom!