URL– Uniform Resource Locator, czyli ujednolicany format adresowania zasobów. To dzięki adresom URL możesz wysłać link do podstrony czy produktu. Za ich pomocą udostępniamy strony na Facebooku czy innych mediach społecznościowych. Każda strona ma adres URL, dlatego Google traktuje każde URL jako osobną podstronę.
Adres URL strony internetowej składa się z czterech głównych elementów:
Ogólna struktura URL jest bardziej skomplikowana, ale nie będziemy się na nich skupiać w tym wpisie.
Protokół https: oznacza, że ma standard SSL, czyli Secure Sockets Layer. Jest to protokół zabezpieczający dane właściciela strony i klienta przed atakami hakerów. Wszelkie dane takie jak adres domowy, numer telefonu, numer karty płatniczej, login, hasła są zabezpieczone przed kradzieżą. Jeśli budujesz pod adresem URL sklep internetowy, zabezpiecz go certyfikatem SSL.
Warto wspomnieć, że posiadanie lub nie poprawnie wdrożonego certyfikatu SSL jest czynnikiem rankingowym, który roboty Google biorą pod uwagę przy ustalaniu pozycji strony w wyszukiwarce.
Przyjazny URL? Ale przyjazny dla kogo i jak wyglądają przyjazne adresy? Adres URL powinien być przyjazny zarówno dla użytkowników Internetu, jak i dla robotów Google. Dla użytkowników, aby nie mieli oni problemów z zapamiętaniem adresu url, a podczas ich kopiowania nie zajmowały wiele miejsca. Roboty Google stale przeszukują Internet, by znaleźć nowe informacje, przechodzą do stron internetowych za pomocą adresu url i go indeksują nadając jej konkretną pozycję w wyszukiwarce.
A więc co jest najważniejsze, by adres URL ułatwiał pozycjonowanie strony?
Podczas audytu SEO bada się prawidłowość indeksowania adresów url przez roboty Google. Działania mające na celu optymalizację adresów url są ważne, ponieważ nieprzyjazny adres url ze względu na dużą ilość, nic nieznaczących parametrów może zostać potraktowany jako spam.
Adres URL strony internetowej może ułatwiać bądź utrudniać robotom indeksację, a użytkownikom Internetu wyszukiwanie informacji, np. o sklepie, marce, usłudze czy produktach.
Wszystkie składowe przyjaznego adresu URL wpływają na pozycjonowanie. Dlaczego to takie ważne? Przyjazny adres url strony to wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania. Im wyższa pozycja Twojej strony w wyszukiwarce, tym więcej osób ją odwiedzi. Im więcej odwiedzających, tym większa szansa na pozyskanie większej ilości klientów.
Przede wszystkim zdecyduj się korzystać z jednej wersji i bądź w tym konsekwentny, bo dla Google to dwa różne adresy. Tak naprawdę przedrostek www był stosowany na samym początku powstawania stron internetowych, a teraz stanowi już relikt i coraz rzadziej się go używa. Technicznie rzecz ujmując, jest on zupełnie zbędny, ale nadal dość często spotykany. Żeby nie musieć się martwić o to, że Google uzna którąś z podstron, za zupełnie odrębną stronę najlepiej jest zrobić przekierowanie, które automatycznie doda lub usunie „www”.
Optymalizacja adresów url pomaga w osiągnięciu wymarzonej pozycji w wyszukiwarkach. Prawidłowy adres url powinien być krótki i prosty, dobrze jest również zawrzeć w nim słowa kluczowe ważne dla danego produktu czy usługi.
Chcesz dowiedzieć się, czy struktura adresu url Twojej strony jest prawidłowa, a może chcesz ją zmienić, tylko nie bardzo wiesz jak? Napisz do nas, a odpowiemy na wszystkie nurtujące Cię pytania.
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, na cuda trzeba poczekać ;))