Co to jest pozycjonowanie - SEO?

pozycjonowanie stron seo businesshero.pl

NA SKRÓTY

Pozycjonowanie-co to jest i jakie daje nam korzyści?

Pozycjonowanie to proces optymalizacji strony internetowej w celu zwiększenia widoczności i ruchu z wyników wyszukiwania. Fundamentem skutecznego SEO jest optymalizacja strony pod kątem algorytmów wyszukiwarki Google, a także zwiększenia autorytetu strony. Głównymi składowymi SEO są: On Page SEO oraz Off Page SEO.

Pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych – to pojęcia, które na dobre weszły do użycia w świecie nowoczesnego biznesu. Przedsiębiorcy już dawno odkryli, jak istotne jest przestrzeganie wytycznych Google w zakresie optymalizacji serwisów pod kątem wyszukiwarek internetowych. Dzięki odpowiednio przygotowanej i poprowadzonej strategii pozycjonowania i optymalizacji możesz znacznie poprawić pozycje witryny w wynikach wyszukiwania. W naszym blogu znajdziesz dokładny opis SEO, dowiesz się także co to pozycjonowanie.
Do sprawy podeszliśmy kompleksowo. Skupiliśmy się zarówno na podstawowych pojęciach, jak i na kwestiach stricte technicznych.

Co oznacza skrót SEO ?

SEO oznacza Search Engine Optimization i jest procesem stosowanym do optymalizacji konfiguracji technicznej strony, trafności treści i popularności linków, aby jej strony stały się łatwe do znalezienia, bardziej trafne i popularne dla zapytań użytkowników, a w konsekwencji, aby wyszukiwarki lepiej je oceniały.

Wyszukiwarki zalecają działania SEO, które przynoszą korzyści zarówno dla doświadczenia użytkownika w wyszukiwaniu, jak i dla pozycji strony w rankingu, poprzez umieszczanie treści, które spełniają potrzeby użytkownika w zakresie wyszukiwania. Obejmuje to użycie odpowiednich słów kluczowych w tytułach, meta opisach i nagłówkach (H1), posiadanie opisowych adresów URL ze słowami kluczowymi, a nie ciągami liczb, oraz znaczników schema w celu określenia znaczenia treści strony, wśród innych najlepszych praktyk SEO.

Wyszukiwarki pomagają ludziom znaleźć to, czego szukają w sieci. Niezależnie od tego, czy badasz produkt, szukasz restauracji, czy rezerwujesz wakacje, wyszukiwarki są częstym punktem wyjścia, gdy potrzebujesz informacji. Dla właścicieli firm oferują one cenną możliwość skierowania odpowiedniego ruchu na Twoją stronę internetową.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) to praktyka polegająca na ukierunkowaniu witryny na wyższą pozycję na stronie wyników wyszukiwania (SERP), dzięki czemu uzyskuje się większy ruch. Celem jest zazwyczaj uplasowanie się na pierwszej stronie wyników Google dla terminów wyszukiwania, które mają największe znaczenie dla grupy docelowej. Tak więc SEO jest tak bardzo o zrozumienie pragnień i potrzeb odbiorców, jak to jest o technicznej naturze, jak skonfigurować swoją stronę internetową.

Jak pozycjonować stronę? Podstawy, które musisz znać

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google businesshero.pl

Jak działa wyszukiwarka Google ?

Wyszukiwarki dostarczają wyniki dla każdego zapytania wpisanego przez użytkownika. Aby to zrobić, badają i „rozumieją” ogromną sieć stron internetowych, które składają się na sieć. Stosują skomplikowany algorytm, który określa, jakie wyniki należy wyświetlić dla każdego zapytania.

Dlaczego SEO koncentruje się na Google?

Dla wielu osób termin „wyszukiwarka” jest synonimem Google, który posiada około 92% światowego rynku wyszukiwarek. Ponieważ Google jest dominującą wyszukiwarką, SEO zazwyczaj obraca się wokół tego, co działa najlepiej dla Google. Warto mieć jasne zrozumienie, jak działa Google i dlaczego.

Czego chce Google od swoich użytkowników?

Google ma za zadanie dostarczać swoim użytkownikom, czyli osobom szukającym, jak najlepsze wrażenia z wyszukiwania. Oznacza to dostarczanie najbardziej trafnych wyników, tak szybko, jak to możliwe.

Dwa podstawowe elementy doświadczenia wyszukiwania to hasło (dane wejściowe użytkownika) i wyniki wyszukiwania (dane wyjściowe). Powiedzmy, że użytkownik wyszukuje „przewodniki i tutoriale Mailchimp”. Jest to jasne, jednoznaczne wyszukiwanie. Google rozumie, o co pytasz, i dostarcza użyteczną stronę jako najlepszy organiczny wynik — własną stronę Mailchimp o takim tytule.
Z perspektywy Google jest to bardzo dobry wynik wyszukiwania i pozytywne doświadczenie użytkownika, ponieważ jest prawdopodobne, że użytkownik kliknie górny wynik i będzie zadowolony z rezultatu.

 

Jak Google zarabia pieniądze?

Google czerpie zyski z tego, że ludzie ufają i cenią jego usługę wyszukiwania. Osiąga to, dzięki dostarczaniu przydatnych wyników wyszukiwania. Google daje również firmom możliwość zapłacenia za umieszczenie reklamy na górze stron wyników wyszukiwania. Słowo „Ad” oznacza te pozycje. Google zarabia pieniądze, gdy wyszukiwacze klikają te reklamy pay-per-click (PPC), które kupuje się za pośrednictwem AdWords. Reklamy te są widoczne zwłaszcza w przypadku bardziej ogólnych zapytań.

Poza małą etykietą, te wyniki wyszukiwania wyglądają prawie nie do odróżnienia od innych wyników wyszukiwania. Oczywiście jest to celowe, ponieważ wielu użytkowników klika na te wyniki nie zdając sobie sprawy, że są to reklamy.
Na tym właśnie liczy Google. Przychody z reklam stanowiły ponad 80% ze 182,5 mld dolarów, które Google wygenerował w 2020 roku. Tak więc, podczas gdy funkcje wyszukiwania pozostają jego głównym produktem, zależy on od swojego biznesu reklamowego.

Anatomia wyników wyszukiwania

SERPy składają się z płatnych wyników wyszukiwania i „organicznych” wyników wyszukiwania, gdzie wyniki organiczne nie przyczyniają się do przychodów Google. Zamiast tego Google dostarcza wyniki organiczne na podstawie swojej oceny trafności i jakości strony. W zależności od rodzaju zapytania, Google umieszcza w SERP różne elementy, takie jak mapy, obrazy czy filmy.

Ilość reklam w SERP zależy od tego, co użytkownicy wyszukują. Na przykład, jeśli użytkownik szukał słowa „buty”, to prawdopodobnie znaczna część górnych wyników to reklamy. W rzeczywistości prawdopodobnie będziesz musiał przewinąć stronę w dół, aby znaleźć pierwszy wynik organiczny.
Zapytanie takie jak to zwykle generuje tak wiele reklam, ponieważ istnieje duża szansa, że wyszukiwarka szuka kupić buty online, i istnieje wiele firm obuwniczych gotowych zapłacić za funkcję w wynikach AdWords dla tego zapytania.
Z drugiej strony, jeśli szukasz czegoś takiego jak „Atlanta Falcons”, twoje wyniki będą inne. Ponieważ to wyszukiwanie jest głównie związane z profesjonalną drużyną futbolu amerykańskiego o tej nazwie, top wyniki odnoszą się do tego. Ale nadal jest to mniej przejrzyste zapytanie. Znajdziesz tu wiadomości, wykres wiedzy i ich stronę główną. Te 3 rodzaje wyników na górze wskazują, że Google nie zna dokładnej intencji Twojego wyszukiwania, ale zapewnia szybkie ścieżki, aby dowiedzieć się o drużynie, przeczytać najnowsze wiadomości lub przejść do ich strony internetowej.
Ponieważ wydaje się, że za zapytaniem nie kryje się intencja zakupu, reklamodawcy nie są skłonni licytować tego słowa kluczowego, więc nie ma wyników AdWords

 

Jak pozycjonować stronę w Google?

Celem SEO jest podniesienie rankingu w organicznych wynikach wyszukiwania. Istnieją różne praktyki optymalizacji AdWords, zakupów i wyników lokalnych.
Chociaż może się wydawać, że tak wiele konkurencyjnych elementów zajmujących nieruchomości w SERP-ach spycha organiczne listy w dół, SEO może być nadal bardzo potężnym, lukratywnym wysiłkiem.
Biorąc pod uwagę, że Google przetwarza miliardy zapytań dziennie, organiczne wyniki wyszukiwania to bardzo duży kawałek bardzo dużego tortu. I chociaż istnieją pewne wstępne i bieżące inwestycje wymagane do zabezpieczenia i utrzymania organicznych rankingów, każde kliknięcie, które wysyła ruch do Twojej witryny jest całkowicie bezpłatne.

Podsumowanie

Jeśli jesteś gotowy do stworzenia własnej strategii lokalnego SEO, zacznij od tych zasobów. Możesz przeprowadzić audyt swojej strony i stworzyć plan SEO oparty na danych, aby poprawić swoje rankingi, zwiększyć ruch i zdominować lokalne pozycjonowanie.

Jeśli potrzebujesz profesjonalnej pomocy skontaktuj się z nami a wspólnie pomożemy zwiększyć Twoją widoczność w sieci, a co za tym idzie, zwiększyć zyski dzięki mądrym rozwiązaniom marketingowym!

 
Porady naszych ekspertów

Blog

Benchmarking – jak może pomóc Twojej firmie w 2023r. ?

Benchmarking – jak może pomóc Twojej firmie

Benchmarking – jak może pomóc Twojej firmie w 2023r. ? NA SKRÓTY Zastosowanie benchmarkingu w Twojej firmie

Słowa kluczowe – czym są i jak pomagają w SEO?

Słowa kluczowe – czym są i jak pomagają

Słowa kluczowe czym są i jak pomagają w SEO ? Słowa kluczowe czym są i co ważniejsze, po co Ci one? Tworząc

Czym są linki dofollow i nofollow?

Czym są linki dofollow i nofollow?

Czym są linki dofollow i linki nofollow? Link building, czyli linkowanie to budowanie sieci linków zewnętrznych,