On-site SEO to proces dostosowywania treści strony, znaczników i linków wewnętrznych w celu poprawy widoczności w wyszukiwarkach. Oto 12 czynników, które pozwolą ci zmaksymalizować Twoją!
Czy kiedykolwiek grałeś w Tetrisa? Jeśli tak, to pewnie pamiętasz jak nie było prawdziwego sposobu na „pokonanie” gry. Po prostu z każdym poziomem było coraz szybciej i szybciej. W pewnym sensie, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) jest taka sama. Nie w tym, że ma chwytliwą 8-bitową ścieżkę dźwiękową lub że przepisuje twoje marzenia, ale w tym, że się nigdy nie kończy.
Nie ma punktu, w którym można usiąść i zrelaksować się, zadowolony, że Twoja witryna jest na szczycie stron wyników wyszukiwania (SERPs) raz na zawsze. Jasne, możesz osiągnąć szczyt dzisiaj, ale praca SEO nigdy nie jest zakończona. Każda zmiana algorytmu Google lub treści konkurencji może spowodować, że spadniesz z pierwszego miejsca, co oznacza, że musisz nadążać za zmianami. A to oznacza, że twoje SEO na stronie musi być w punkt. Ale zanim się tym zajmiemy, ważne jest, aby mieć ogólny zarys tego, jak działa Google i inne wyszukiwarki.
Wyszukiwarki wysyłają crawlery, czyli roboty przeszukujące Internet. Podążają one za linkami z jednej strony do drugiej, budując mapę zawartości zwaną indeksem wyszukiwania. W procesie przeglądania stron, roboty te oceniają również ich zawartość, określając rodzaj informacji, które zawierają.
Dane te są następnie wykorzystywane przez algorytm wyszukiwarki do określenia, jak dobrze zawartość danej witryny odpowiada na zapytania użytkowników. Im lepiej odpowiada ona na zapytanie, tym wyżej znajdzie się w rankingu SERP.
W niekończącym się dążeniu Google do zapewnienia użytkownikom lepszych wyników, jego algorytm jest często aktualizowany. To nieuchronnie prowadzi do zmian w rankingach, które następnie wymagają aby ktoś zoptymalizował stronę internetową, aby poprawić lub zapewnić rankingi.
On-site SEO, które często nazywane jest również on-site SEO, to proces dostosowywania treści strony, znaczników i linków wewnętrznych w celu poprawy widoczności w wyszukiwarkach i zwiększenia ruchu. Innymi słowy, jest to sposób optymalizacji strony internetowej, aby pomóc wyszukiwarkom lepiej zrozumieć Twoją witrynę. I to, oczywiście, przynosi cały szereg korzyści.
Pierwsze pięć organicznych wyników na stronie wyszukiwania otrzymuje 67,60% wszystkich kliknięć. Kolejnych pięć stanowi tylko 3,73%. I to spada stamtąd. Tak więc, jeśli chcesz uzyskać ruch, musisz być na górze.
Weź pod uwagę, że 92,4% internautów, którzy szukają czegoś w pobliżu na swoich telefonach komórkowych, odwiedza firmę tego samego dnia. A optymalizacja strony jest ważnym czynnikiem w organicznym rankingu.
Mam nadzieję, że w tym momencie zrozumiałeś znaczenie on-site SEO. Teraz nadszedł czas, aby rozpocząć. Zanurzmy się w..
On-site SEO można ogólnie podzielić na trzy kategorie: treść, HTML i architektura strony. Przyjrzymy się każdej z nich z osobna.
Słyszałeś to na pewno już wcześniej: Content is king.
SEO bez niej jest jak piękny nowy samochód sportowy bez silnika – może i wygląda ładnie, ale nigdzie nie pojedzie. Ale, nie każda treść jest stworzona tak samo. Oto czynniki związane z treścią, które musisz wziąć pod uwagę, aby zmaksymalizować swoje on-site SEO:
. E-A-T
Jednym ze sposobów, w jaki Google waży Twoją witrynę, jest E-A-T, czyli doświadczenie, autorytet i zaufanie. Na 175 stronach Google Search Quality Guidelines jest on wymieniony 135 razy, co powinno świadczyć o roli, jaką odgrywa w algorytmach wyszukiwarki. Chociaż Google potwierdziło tylko kilka elementów E-A-T (PageRank i linki), w branży SEO powszechnie przyjmuje się, że sygnały on-page odgrywają dużą rolę w jego ocenach.
Słowa kluczowe
Najbardziej podstawowym sposobem na stwierdzenie, że treść Twojej strony odpowiada na pytanie użytkownika, jest język, którego używasz. Strony, które zawierają słowa kluczowe użyte w zapytaniu, czy to w ciele, nagłówkach, czy obu, są bardziej prawdopodobne, aby być istotne dla wyszukiwania.
Czasami jest to łatwe do ustalenia. Jeśli optymalizujesz stronę internetową sklepu meblowego, prawdopodobnie będziesz chciał zawrzeć słowa kluczowe takie jak [sofa], [zestaw do jadalni], i [stolik do salonu].
Jeśli jest to wyspecjalizowany sklep meblowy, będziesz chciał się upewnić, że uwzględniasz słowa kluczowe o długim ogonie, takie jak [współczesne kredensy z okresu baroku].
W skrócie, musisz wiedzieć, czego szukają Twoi docelowi klienci i tworzyć treści, które zawierają te terminy. Zawsze warto przeprowadzić badania, aby nie przegapić żadnych okazji.
Tworzenie treści pod kątem SEO
Tworzenie takich treści, które zarówno nadają priorytet wyszukiwarkom, jak i konwertują ludzi odwiedzających Twoją stronę, jest czymś w rodzaju sztuki.
Jeśli nie robiłeś tego wcześniej, może być dość trudne, aby napisać tekst, który czyta się dobrze i nadal przestrzega najlepszych praktyk SEO.
Najważniejsze wskazówki to:
Podkreśl czytelność: Twoje treści powinny być łatwe do przeanalizowania, aby użytkownicy mogli szybko znaleźć informacje, których szukają.
Nie nadużywaj słów kluczowych: Zwany również jako keyword stuffing, technika ta była używana w przeszłości przez pozbawionych skrupułów specjalistów SEO do gry w systemie, Google niechętnie patrzy na strony, które nadużywają słów kluczowych. Jeśli zostaniesz na tym przyłapany, Twoja strona może zostać zdegradowana w SERPach lub nawet całkowicie usunięta.
Trzymaj zdania i akapity krótko: Jeśli kiedykolwiek kliknąłeś na stronę internetową tylko po to, aby zostać zaatakowanym przez nieprzerwaną ścianę tekstu, wiesz jak trudno jest czytać długie fragmenty tekstów. Nie pozwól, aby użytkownicy uciekali, trzymając krótkie zdania i akapity.
Stosuj podtytuły: Podtytuły wyróżniają się ze względu na swój rozmiar, przyciągając uwagę osób, które przeglądają Twoją stronę. Używaj ich w dużej ilości w swojej treści, aby kierować czytelników w dół strony.
Stosuj listę punktów: To może wydawać się mało praktyczne, ale wypunktowane listy są dobrym sposobem na rozbicie informacji na najbardziej przydatne fragmenty. Używaj ich zawsze, gdy mają sens.
Elementy graficzne
Używanie obrazów, filmów i infografik to coś więcej niż tylko uczynienie Twojej strony interesującą dla odwiedzających. Daje Ci to również możliwość zwiększenia SEO.
Ponad 36% konsumentów korzysta z wyszukiwania graficznego podczas zakupów online, co oznacza, że jeśli nie używasz obrazów, tracisz ruch na stronie.
Upewnij się, że optymalizujesz tekst dołączany do zdjęć, kiedy tylko jest to możliwe.
Zwróć uwagę na rozmiary plików graficznych, aby zapobiec powolnemu ładowaniu się strony. Spraw, aby Twoje obrazy były udostępniane, aby zidentyfikować możliwości tworzenia linków zwrotnych, co może pomóc w zwiększeniu Twojego E-A-T.
HyperText Markup Language lub HTML to kod używany do organizacji stron internetowych i ich zawartości. Oto czynniki on-site SEO HTML, które musisz wziąć pod uwagę:
Mówi on przeglądarce użytkownika, co i gdzie ma być pokazane. Mówi też wyszukiwarkom, o czym jest Twoja strona i gdzie powinny Cię umieścić w rankingu
Title tags
Jest to jeden z tych obszarów, gdzie ważne jest, aby skupić się na szczegółach. Sam w sobie, ten skrawek kodu, który pozwala nadać stronie tytuł prawdopodobnie nie sprawi, że wystrzelisz w górę rankingów SERP.
Ale w kontekście innych elementów na stronie (takich jak te omówione tutaj), może pomóc Ci zbudować kontekst i wykazać trafność Twojej witryny.
Meta Description
Właśnie teraz, weteran SEO profesjonalista wyrzuca ręce w górę na ekran. „Daj spokój”, mówi, „Wszyscy wiedzą, że meta opisy nie są czynnikiem rankingowym SEO”. Ma tylko częściową rację. Chociaż prawdą jest, że istnieje wiele dowodów przeciwko meta opisom jako czynnikowi rankingowemu, myli się co do tego, że wszyscy o tym wiedzą.
I nie pozwól, aby negatywne podejście tutaj zniechęciło Cię do dodania ich do swojej witryny.
Pomimo ich względnego braku zastosowania w SEO, oferują one dwie kluczowe korzyści: Mogą pomóc Google zrozumieć, o co chodzi na Twojej stronie, a co ważniejsze, mają niebotyczny wpływ na Twoje CTRy.
Lepsze opisy meta dają wyszukiwarce lepsze zrozumienie, o co chodzi na Twojej stronie, co z kolei prowadzi do większej liczby kliknięć. Więc nie zaniedbuj ich.
. Optymalizacja zdjęć
Dotknęliśmy już krótko znaczenia elementów graficznych na Twojej stronie, ale teraz nadszedł czas, aby przyjrzeć się bliżej ich aspektom technicznym.
Oto kilka wskazówek, które pomogą zoptymalizować Twoje:
– Dołącz przyjazne SEO znaczniki alt.
– Wybierz odpowiedni format i rozmiar pliku dla szybkiego ładowania.
– Dostosuj nazwy plików zamiast używać czegoś takiego jak IMG_669.
– Upewnij się, że Twoje obrazy są przyjazne dla urządzeń mobilnych.
Geotagging (dla wyszukiwania lokalnego)
Może i posiadamy globalną gospodarkę, ale większość interesów nadal odbywa się na poziomie lokalnym. Połącz się z ludźmi w swojej okolicy poprzez optymalizację lokalnego SEO na stronie.
Podczas gdy jest to mało ważne dla mega korporacji takich jak GMC czy Pepsi, dla małych i średnich firm jest to chleb powszedni.
Istnieją trzy główne taktyki SEO, które należy rozważyć, gdy skupiamy się na ruchu lokalnym:
– Optymalizacja lokalnych list i wzmianek, w tym nazwy, adresu i numeru telefonu (NAP), adresu URL strony internetowej i opisów biznesowych, korzystanie z aplikacji stron trzecich i zdobywanie recenzji.
– Optymalizacja treści lokalnych, w tym dostosowanie do wyszukiwań „blisko mnie”, zapewnienie treści opartych na lokalizacji lub zakup lokalnej strony internetowej lub bloga.
Optymalizacja i budowanie linków z innymi lokalnymi firmami i organizacjami.
– Pamiętaj, aby zawrzeć nazwę swojej docelowej lokalizacji w słowach kluczowych i umieścić je w treści, gdziekolwiek pasują.
Posiadanie dobrze skonstruowanej strony internetowej jest ważne z dwóch powodów: Po pierwsze, strona ułożona w logiczny sposób będzie skuteczniej indeksowana przez wyszukiwarki, a po drugie, będzie tworzyć bogatsze doświadczenia użytkowników.
Oto czynniki, które należy rozważyć podczas optymalizacji architektury witryny:
Toporna, wolno ładująca się strona nie tylko frustruje i odpycha odwiedzających – w rzeczywistości szkodzi ona również Twojemu rankingowi wyszukiwania. Jednak to, jaką minimalną prędkość musi spełniać Twoja strona, ciągle się zmienia. Obecnie może być ona spełniona poprzez spełnienie minimalnego progu Google Core Web Vitals. Jeśli Twoja strona nie spełnia obecnie tych standardów, jest kilka kroków, które możesz podjąć, w szczególności:
– Włączenie kompresji.
-Zmniejszenie liczby przekierowań.
-Optymalizacja obrazów.
-Wykorzystanie pamięci podręcznej przeglądarki.
Linki
Pamiętasz E-A-T z początku tego artykułu?
Jednym z najlepszych sposobów, w jaki Twoja strona może wykazać się doświadczeniem, autorytetem i zaufaniem, są linki z innych renomowanych stron.
Pomyśl o tym w ten sposób: Komu wolałbyś powierzyć swoje 401(k) – doradcy finansowemu, który zarządza portfelem Warrena Buffeta czy twojemu kuzynowi Stefanowi, który mieszka w domu w twojej ciotki? Stefan może wykonać świetną robotę; potencjalnie mógłby nawet osiągnąć lepsze wyniki niż facet Buffeta. Ale on po prostu nie ma wiarygodności, która pochodzi z silnego poparcia.
Linki działają w ten sam sposób.
Istnieją trzy główne typy, o których należy wiedzieć dla SEO:
– Linki wewnętrzne – czyli takie, które kierują do innej strony w Twojej witrynie, strona jak ta
– Linki wychodzące – znane również jako linki zewnętrzne, są to linki, które wskazują na stronę w innej domenie, jak ten wskazujący na stronę SEO Google.
– Linki przychodzące – czasami nazywane backlinkami, są to linki z innych stron internetowych wskazujące na Twoją stronę.
Z tych trzech, linki przychodzące są zdecydowanie najważniejsze. Zapewniają one największe korzyści dla SEO, ale są również najtrudniejsze do zdobycia.
Istnieje wiele metod, które specjaliści SEO wykorzystują do generowania wysokiej jakości linków przychodzących, w tym wykorzystywanie mediów społecznościowych, tworzenie infografik z możliwością dzielenia się nimi, a nawet samo proszenie o backlinki.
Ale uwaga: Nie wszystkie linki przychodzące są pomocne. Niektóre z nich, szczególnie te pochodzące z farm linków, postów na forach i księgi gości, mogą być fałszywymi linkami mającymi na celu oszukanie systemu rankingowego. Jeśli użytkownik nie usunie tych linków, może to zaszkodzić jego rankingowi.
Mówiliśmy dużo o on-site SEO, ale jest też coś znanego jako off-site SEO. Różnica, jak można prawdopodobnie powiedzieć przez nazwy, to miejsce w którym się to dzieje.
On-site SEO to wszelkie działania, które możesz podjąć wewnętrznie, aby zwiększyć swoje rankingi, w tym optymalizacja słów kluczowych, opisy meta, znaczniki tytułu, tekst alt i struktura strony.
Off-sitee SEO to wszystkie rzeczy, które dzieją się na zewnątrz, a które mają wpływ na rankingi twojej strony. Obejmuje to backlinki, E-A-T, lokalne SEO, wzmianki w mediach społecznościowych oraz kampanie pay-per-click.
Oczywiście, masz dużo większą kontrolę nad swoim on-site SEO, ale ważne jest, aby pamiętać również o off-sitee SEO – potrzebujesz obu, aby dotrzeć tam, gdzie chcesz.
Jednak najpierw należy skupić się na zbudowaniu dobrej, merytorycznej strony internetowej, która jest w pełni zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, zanim zaczniesz poświęcać wiele pieniędzy na budowanie linków i promowanie swojej witryny.
Pod koniec dnia, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek sprowadza się do jednej rzeczy: znalezienia najlepszego sposobu na dostarczenie wartościowych informacji dla wyszukiwarek i zapewnienia, że Twoja strona jest na szczycie SERP.
Twoim celem jest dostarczenie użytkownikom bogatszych wrażeń, jednocześnie pokazując swoją wartość dla wyszukiwarek. Na szczęście te dwie rzeczy idą w parze. A zaczynają się od optymalizacji strony.
Zacznij od tego, co możesz kontrolować, starannie oceniając swoją obecną stronę pod kątem słabych punktów i możliwości rozwoju.
Uporządkuj wszystkie elementy strony internetowej, a zaczniesz widzieć spektakularne rezultaty!
Pamiętaj jedynie, że SEO, podobnie jak Tetris, nigdy się nie kończy. Ale czytaj i pracuj dalej, a uzyskasz wyniki, na które na pewno zasługujesz.
Business Hero tworzą ludzie
o dogłębnej wiedzy i rozległej sieci kontaktów w branży SEO. Każdego dnia inspirujemy naszych Klientów do kreatywnego działania i stałego rozwoju.